۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند
کد خبر: ۲۹۵۷۰۱
تاریخ انتشار: 2023 November 03    -    ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
ساخت فیلم یک فرآیند طولانی و بسیار دشوار است. حتی پر و پا قرص ترین سینمادوستان هم از همه ی ریزه کاری های این فرآیند خلاقانه مطلع نیستند. مثلاً تا به حال به این فکر کرده اید که چرا تیزر فیلم های سینمایی طوری هستند که بخش زیادی از داستان را لو می دهند؟ رای دانستن جواب این سؤال و چند راز جالب دیگر از پشت صحنه ی سینما با این مطلب همراه باشید.

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)«تابناک با تو» - ساخت فیلم یک فرآیند طولانی و بسیار دشوار است. حتی پر و پا قرص ترین سینمادوستان هم از همه ی ریزه کاری های این فرآیند خلاقانه مطلع نیستند. مثلاً تا به حال به این فکر کرده اید که چرا تیزر فیلم های سینمایی طوری هستند که بخش زیادی از داستان را لو می دهند؟ برای دانستن جواب این سؤال و چند راز جالب دیگر از پشت صحنه ی سینما با این مطلب همراه باشید.

۱- از لباس های شخصیت ها چند دست وجود دارد برای زمانی که خراب یا کثیف شوند. علاوه بر آن، برای بدلکارها هم باید لباس اضافه وجود داشته باشد. گاهی اوقات بازیگرها از لباس های خودشان در فیلم ها استفاده می کنند. مثلاً بیشتر لباس های جف بریجز در فیلم «لبوفسکی بزرگ» (The Big Lebowski) به خود او تعلق داشت.

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)

۲- برای ضبط سکانس هایی که در آن دست یا پای یک شخصیت قطع شده، بازیگرها دستکش ها و جوراب های سبز رنگ می پوشند و سپس در مرحله ی پس تولید، آن بخش ها با کامپیوتر حذف می شوند.

۳- در مورد سکانس هایی که با موسیقی همراه اند، صدا اغلب در مرحله ی پس تولید به آن ها اضافه می شود. در مرحله ی فیلمبرداری، از دوربین های متعددی استفاده می شود و ممکن نیست فیلم ضبط شده را بتوان طوری ویرایش کرد که موسیقی بی عیب و نقص از آب درآید. به علاوه، هر صدای اضافه ای سر صحنه مشکل ساز خواهد شد، به خصوص اگر دیالوگ هایی هم بین شخصیت ها رد و بدل شود.

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)

۴- اتکا به پیش بینی های هواشناسی در زمان فیلمبرداری با ریسک زیادی همراه است. به همین دلیل است که برای ایجاد آب و هوای مورد نظر در فیلم، از جلوه های ویژه ی کامپیوتری استفاده می شود.

۵- باران با شلنگ هایی که در ارتفاع بسیار زیاد قرار می گیرند و به شیرهای آتش نشانی متصل اند، ساخته می شود.

۶- برف را از کاغذ یا پلاستیک می سازند. گاهی هم محصولاتی که پایه ی صابونی دارند را با قرار دادن در یک دستگاه مخصوص تبدیل به دانه های برف می کنند.

۷- برای ساخت مه، از مواد شیمیایی استفاده می شود. ترکیب یخ خشک با آب، راهی سریع برای این منظور است.

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)

۸- حضور دوربین اضافه یا تلفن همراه سر صحنه ممنوع است. این کار برای جلوگیری از درز داستان پیش از انتشار فیلم صورت می گیرد.

۹- تا به حال متوجه شده اید که بازیگرها در فیلم ها بسیار جذاب تر از واقعیت هستند؟ دلیلش روتوش دیجیتال است، یک فناوری گران قیمت که تنها در فیلم هایی که بودجه ی هنگفتی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این فناوری چین و چروک ها و دیگر نقص های پوستی بازیگران را از چهره ی آن ها حذف می کنند و بینی شان را کوچک تر و پاهایشان را بلندتر می کنند.

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)

۱۰- امروزه دیگر بازیگران مجبور نیستند برای نقش خود چندین کیلوگرم وزن کم کنند یا ماه ها در باشگاه ورزش کنند. به طور حتم هنوز هم بازیگرانی وجود دارند که همه ی این کارها را انجام دهند. اما در بسیاری از موارد، چهره ی بازیگران صرفاً بر روی بدن افرادی دیگر قرار می گیرد یا بدن آن ها به شکل های مختلف ویرایش می شود. مثلاً سازندگان سریال «هوملند» (Homeland) بارداری کلر دینز، بازیگر زن اصلی این مجموعه را به همین روش پنهان کردند.

۱۱- بازیگران باید مراقب لباس های نقش خود باشند چون تغییر لباس ها، هر چند اندک، می تواند به پیوستگی نماها لطمه بزند. حتی ممکن است در فاصله ی بین برداشت ها، از لباس ها در جای مخصوصی نگهداری شود.

۱۲- در زمان فیلمبرداری، گریم بازیگران باید به طور مرتب اصلاح می شود. اما ممکن است هنگام ضبط بعضی سکانس ها گریمورها امکان حضور نداشته باشند. در این مواقع، بازیگرها خود باید گریم شان را اصلاح کنند. برای این منظور، یک دست دستمال، پودر و رژلب در اختیار آن ها قرار می گیرد.

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)

۱۳- بعضی بازیگران برای بلندتر نشان دادن قد خود در برابر دوربین کفش های لژدار به پا می کنند. رابرت دنیرو هم در زمان فیلمبرداری فیلم «مرد ایرلندی» (The Irishman) یک جفت از این کفش ها به پا داشت و همینطور دنیل کریگ در نقش جیمز باند در فیلم «ذره ای آرامش» (Quantum of Solace) برای آنکه هم قد جما آرترتون، بازیگر زن این فیلم شود.

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)

۱۴- کیفیت غداها و منوی غذای عوامل فیلم به بودجه ی آن فیلم بستگی دارد. هم به بازیگران اصلی فیلم و هم به سیاهی لشکرها غذا داده می شود. و آن ها اغلب باهم غذا می خورند، بنابراین سیاهی لشکرها می توانند به راحتی با ستاره های بزرگ سینما ملاقات کنند.

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)

۱۵- بدلکارها مجبور نیستند شبیه به بازیگران باشند. جدا از انجام بدلکاری های خطرناک، آن ها اغلب برای نمایش بخش بخصوصی از بدن شخصیت ها استخدام می شوند یا به این دلیل که از مهارت خاصی برخوردارند. مثلاً در آن سکانس معروف فیلم «تایتانیک» (Titanic) که جک را در حال نقاشی کشیدن از رز نشان می دهد، آن دستی که مشغول طراحی است نه لئوناردو دیکاپریو، بلکه در واقع جیمز کامرون، کارگردان فیلم است که نقاش ماهری هم هست.

۱۸ راز از پشت صحنه سینما که تماشاگران از آن ها بی خبرند (روزیاتو)

۱۶- تیزر فیلم های سینمایی را آژانس های بازاریابی مخصوص می سازند. این فرآیند می تواند تا ۱۸ ماه به طول انجامد که طی آن چندین شرکت بازاریابی برای ساخت بهترین تیزر با یکدیگر رقابت می کنند. بسیاری از اوقات کار ساخت تیزر پیش از تکمیل شدن فیلم به پایان می رسد. به علاوه، تیزرها به صورت آزمایشی برای تماشاگرانی از سنین مختلف به نمایش درمی آیند تا در صورت نیاز اصلاح شوند.

۱۷- فیلمسازها قبلاً نزدیک به ۲ دقیقه برای جلب توجه مخاطبان با تیزر اثر خود فرصت داشتند، حالا اما به دلیل پیشرفت اینترنت، آن ها تنها ۵ ثانیه برای جذب مخاطب وقت دارند. به همین دلیل همه ی جذاب ترین بخش های فیلم در ابتدای تیزر نمایش داده می شود.

۱۸- شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چرا در تیزر فیلم ها بخش زیادی از داستان لو می رود و همه ی غافلگیری های فیلم از بین برده می شود؟ آیا کسی نیست که جلودار این امر شود؟ حتماً هست، اما شرکت هایی که مسئولیت ساخت تیزر فیلم های سینمایی را برعهده دارند می خواهند تا جایی که می شود نکات جالبی را در آن بگنجانند، صرفاً برای اینکه تماشاگران را به سینما بکشانند و آن ها دیگر نگران بخش های مهم داستان نباشند. به علاوه، کارگردان های تیزرها در اغلب موارد خود فیلم را تماشا نمی کنند و تیزرها را چشم بسته می سازند. آن ها خبر ندارند که در راه جذاب تر کردن تیزر ممکن است نکته ی مهمی از داستان را لو دهند.

منبع: روزیاتو

برچسب ها: 18 ، تماشاگران ، پشت صحنه ، راز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار