۷ راه برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه
کد خبر: ۲۹۵۳۶۶
تاریخ انتشار: 2023 October 29    -    ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
هنگامی که ساس وارد خانه می‌شود، خلاص شدن از شر آن بسیار دشوار است. از بین بردن کامل ساس ممکن است ماه‌ها طول بکشد. همچنین این حشرات از خون شما تغذیه می‌کنند و همین می‌تواند منجر به تحریک و عفونت‌های پوستی شود. در این مقاله ۷ راه برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه را بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

۷ راه برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه (دیجی کالا مگ)

۷ راه برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه (دیجی کالا مگ)«تابناک با تو» - هنگامی که ساس وارد خانه می‌شود، خلاص شدن از شر آن بسیار دشوار است. از بین بردن کامل ساس ممکن است ماه‌ها طول بکشد. همچنین این حشرات از خون شما تغذیه می‌کنند و همین می‌تواند منجر به تحریک و عفونت‌های پوستی شود. در این مقاله ۷ راه برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه را بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

۱. روکش تشک مناسب استفاده کنید

۷ راه برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه (دیجی کالا مگ)

اولین و احتمالاً محبوب‌ترین روش جلوگیری از نفوذ ساس خرید روکش تشک ضد ساس و زیپ دار است. ساس‌ها معمولاً در داخل و اطراف تشک‌های ما زندگی می‌کنند. زیرا این بخش‌ها یک مکان ایده‌آل برای رشد آن‌ها است تا در هنگام استراحت از ما تغذیه کنند؛ بنابراین اغلب می‌توان آن‌ها را در شکاف‌ها و درز‌های تشک پیدا کرد. یک روکش تشک اساساً تشک را به طور کامل (بالا و پایین و هر چهار طرف) در بر می‌گیرد، بنابراین دیگر ساس نمی‌تواند راه خود را پیدا کند و آن‌هایی که داخل تشک به دام افتاده‌اند در نهایت می‌میرند. اما به خاطر داشته باشید که ساس‌ها علاوه بر تشک می‌توانند در فضا‌های اطراف تخت شما نیز زندگی کنند. ساس‌ها را می‌توان در شکاف دیوار‌ها، بین مبلمان و اطراف لبه‌های فرش پیدا کرد، بنابراین بهتر است اقدامات دیگری را نیز انجام دهید.

۲. اتاق‌ها را مرتب کنید

اتاق‌های شلوغ مکان‌های بیشتری را برای پنهان شدن ساس فراهم می‌کند. ساس‌ها ترجیح می‌دهند دور از چشم بمانند، بنابراین اگر جعبه‌ها یا لباس‌هایی به طور دائم در سطح زمین پخش شده باشند، این فضا برای تخم‌گذاری ساس مناسب است. حتی اگر اتاق شما نامرتب به نظر نمی‌رسد، همیشه زیر تخت خود را چک کنید. اگر جعبه‌های مقوایی در زیر تخت دارید، آن‌ها را بیرون بیاورید، زیرا یک مکان خوب و تاریک برای رشد ساس است. ساس‌ها می‌توانند تا ۴۰۰ روز بدون تغذیه زنده بمانند، حتی جعبه‌های مقوایی قدیمی نیز می‌توانند مکانی ایده‌آل برای زندگی ساس باشند. بهتر است برای جلوگیری از نفوذ ساس به جای جعبه‌های مقوای از ظروف پلاستیکی و در دار استفاده کنید و همیشه زیر تخت خود را تمیز کنید.

۳. جارو برقی بکشید و خانه را تمیز کنید

۷ راه برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه (دیجی کالا مگ)

یک خانه‌ی تمیز به اندازه‌ی یک خانه‌ی کثیف مورد هجوم ساس قرار می‌گیرد. اما انجام برخی کار‌ها تعداد آن‌ها را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال جاروبرقی کف، مبلمان و تشک با جاروبرقی قوی می‌تواند ساس‌ها را از بین ببرد. البته بعد از هر بار جارو کشیدن مخزن جاروبرقی را در یک کیسه‌ی پلاستیکی در بسته خالی کنید و مستقیماً در سطل زباله در فضای باز قرار دهید. حداقل یک بار در هفته جاروبرقی بکشید. گرما یک روش شناخته شده برای از بین بردن ساس است، بنابراین استفاده از یک بخارشوی چند منظوره و قدرتمند می‌تواند در از بین بردن ساس به شما کمک کند. فرش، اثاثیه و مبلمان را با بخارشوی تمیز کنید.

شستن ملحفه و هر پارچه دیگری با بالاترین درجه‌ی حرارت نیز می‌تواند راهی برای جلوگیری از نفوذ ساس باشد و آن‌ها را از بین می‌برد. به همین دلیل به محض بازگشت از سفر به خانه، تمام وسایل چمدان خود را بشویید. دمای شستشو وسایل باید حداقل ۶۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۹۰ دقیقه باشد و سپس در بالاترین دمای مجاز به مدت ۳۰ دقیقه خشک شوند. وسایل آلوده را تا زمان شستن در کیسه‌های پلاستیکی بسته نگه دارید.

۴. مراقب پارچه‌ها باشید

اگر می‌دانید که ساس‌ها در خانه‌تان وجود دارد، باید رشد آن‌ها را تا آنجا که ممکن است محدود کنید. راه‌های مختلفی وجود دارد که ساس‌ها می‌توانند به خانه‌ی شما نفوذ کنند. این حشرات به راحتی به پارچه‌ها می‌چسبند و وارد خانه شما می‌شوند؛ بنابراین همیشه چمدان خود را تمیز کنید. ساس‌ها معمولاً به لباس‌هایی که می‌پوشید آویزان نمی‌شوند، اما به هر پارچه‌ای که حمل می‌کنید می‌توانند بچسبند؛ بنابراین لباس‌های تازه شسته شده را روی فرش ر‌ها نکنید. برای جلوگیری از گسترش ساس وسایل آلوده به ساس را تا حد امکان از وسایل مسافرتی جدا نگه دارید. همچنین لباس‌های مهمانان را در کمد لباس‌های خود قرار ندهید. انتقال ساس از پارچه‌ای به پارچه دیگر بسیار آسان است.

۵. از روغن‌های گیاهی استفاده کنید

روغن‌های گیاهی کاربرد‌های زیادی دارند. این روغن‌ها می‌توانند تعدادی از آفات از جمله جوندگان، پشه‌ها و مورچه‌ها را از بین ببرند. مطالعه‌ای توسط دانشگاه پردو نشان داد که برخی از روغن‌های گیاهی حتی می‌توانند ساس‌ها را در صورت استفاده مستقیم از بین ببرند. انواع مواد شیمیایی زمانی که مستقیماً روی ساس استفاده می‌شد مؤثر بودند، اگرچه مقدار مورد نیاز برای از بین بردن آن‌ها متفاوت بود. کارواکرول، مشتق شده از پونه کوهی و آویشن، تیمول (آویشن)، اسید سیترونلیک (علف لیمو) و اوژنول (میخک) بیشترین تاثیر را داشتند. به خاطر داشته باشید که این مواد طبیعی به هیچ وجه به اندازه‌ی مواد شیمیایی موثر نیستند. اما با توجه به اینکه روغن‌های گیاهی مضر نیستند می‌توان در خانه بدون هیچ نگرانی از آن‌ها استفاده کرد. مالیدن الکل جایگزین دیگری است که می‌توانید به طور مستقیم روی ساس‌ها اسپری کنید تا از بین بروند.

۶. هنگام سفر مراقب باشید

۷ راه برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه (دیجی کالا مگ)

آوردن ساس از سفر به خانه یک راه رایج برای ورود این حشره به خانه‌ی شما است؛ بنابراین هنگام ورود به اتاق هتل به دنبال علائم وجود ساس باشید. تشک، شکاف‌ها و درز‌ها را بررسی کنید. اگر چراغ قوه‌ی مسافرتی دارید از آن استفاده کنید. اطراف تخت و پارچه‌های اطراف مانند کوسن‌ها و پرده‌ها را بررسی کنید. اگر مشکوک به وجود ساس هستید، بلافاصله کارکنان هتل را مطلع کنید. باید اتاق را خالی کنید تا بتوان آن را بررسی و تمیز کرد. همچنین ممکن است نیاز باشد چمدان خود را سریع تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که هتل‌ها تنها مکان‌هایی نیستند که ساس در آن‌ها وجود دارد، خشک‌شویی‌های مشترک، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها همگی خانه‌ای برای ساس هستند؛ بنابراین برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه بعد از سفر تمام وسایل خود را بررسی کنید.

۷. شکافه‌های دیوار را ببندید

اگر دیوار مشترکی با همسایه دارید، ساس می‌تواند بین خانه‌ها رفت و آمد کند. زیرا این حشره می‌تواند از شکاف‌های کوچک، کلید‌های چراغ و همچنین پریز‌های برق به راحتی عبور کند. با در نظر گرفتن این موضوع بهتر است هر گونه شکاف در دیوار‌ها را درزبندی کنید. اگر همسایه‌تان ساس دارد، مراقب ساس‌ها باشید، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که به خانه‌ی شما نیز منتقل شود. اگر فضای مشترکی مانند راهرو دارید، وسایل را روی زمین نگذارید و هنگام ورود کفش و لباس خود را چک کنید. از تماس فیزیکی با همسایه خودداری کنید.

کلام آخر

یکی از حشرات موذی خانه ساس‌ها هستند. این حشرات به سرعت منتقل و تکثیر می‌شوند و از بین بردن آن‌ها سخت است؛ بنابراین بهتر است از قبل راه‌های پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از نفوذ ساس به خانه انجام دهید. خانه را تمیز نگهدارید، درز‌های دیوار را ببندید، بعد از سفر وسایل خود را تمیز کنید. همچنین می‌توانید از روغن‌های طبیعی دفع حشرات استفاده کنید.

منبع: دیجی کالا مگ

برچسب ها: ساس ، تشک ، خانه ، نفوذ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار