۱۰ پیشگویی عجیب درباره زندگی انسان که حالا باورنکردنی است
کد خبر: ۲۹۵۱۱۹
تاریخ انتشار: 2023 November 02    -    ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
در گذشته برخی آینده پژوهان می گفتند تا سال ۲۰۰۰، ماشین پرنده اختراع خواهد شد یا اینکه از نهنگ ها به عنوان وسیله ی نقلیه استفاده خواهیم کرد.

در گذشته برخی آینده پژوهان می گفتند تا سال ۲۰۰۰، ماشین پرنده اختراع خواهد شد یا اینکه از نهنگ ها به عنوان وسیله ی نقلیه استفاده خواهیم کرد. گرچه این پیش بینی های بعید هنوز به حقیقت نپیوسته اند، اما پیش بینی های بسیار دیگری هم بودند که محقق شده اند. مثل مکالمه ی تصویری که اختراع آن در حقیقت در اواخر قرن نوزدهم پیش بینی شده بود.

 
 

در ادامه از چند پیش بینی جالب دانشمندان درباره ی زندگی آینده ی انسان خواهیم گفت.

 

۱- متخصص پوست می تواند از آینه ی دستشویی تان پوست تان را معاینه کند

 
۱۰ پیشگویی عجیب درباره زندگی انسان که حالا باورنکردنی است

بعضی دانشمندان پیش بینی می کنند که در آینده ی نزدیک بتوانیم از ابزارهایی استفاده کنیم که به ما کمک کنند بیماری ها را خیلی زود تشخیص دهیم. چنین اختراعی می تواند یک آینه ی هوشمند با این قابلیت باشد که مشکلات پوستی مان را در حالی که راحت و آسوده در خانه ی خود هستیم، شناسایی کند.

۲- دست های بیونیک را می توانیم با مغزمان کنترل کنیم

حالا هم اختراعاتی وجود دارد که این امکان را می دهد که دست های بیونیک را با ذهن خود کنترل کیم. این فناوری احتمالاً تا چند سال دیگر به شکل گسترده تری در دسترس قرار خواهد گرفت و جایگزین دست های مصنوعی ای خواهد شد که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند.

۳- می توانیم با یکدیگر ارتباط ذهنی برقرار کنیم

یکی از شوکه کننده ترین پیش بینی های دانشمندان درباره ی آینده ی انسان این است که خواهیم توانست با یکدیگر تله پاتی داشته باشیم. این بدان معنی است که دیگر نیازی به تلفن های همراه نخواهد بود، گرچه هنوز روشن نیست برای این منظور از چه فناوری ای استفاده خواهد شد.

۴- یخچال تان خودکار پُر می شود

ما حالا مواد غذایی مورد نیازمان را یا شخصاً خریداری می کنیم یا سفارش می دهیم که آن ها را برایمان بیاورند. اما برخی آینده پژوهان می گویند در آینده دیگر لازم نیست به خودمان هیچ زحمتی بدهیم، چرا که تا چند سال دیگر، یخچال هایمان خود به جای ما مواد غذایی را سفارش خواهند داد.

۵- تلفن همراه تان را با گل و گیاه شارژ می کنید

تلفن های همراهی که با گیاهان شارژ می شوند شاید در آینده به وسیله ای عادی و متداول تبدیل شوند. حالا هم اختراعی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا تلفن همراه خود را حداکثر ۳ بار در روز با استفاده انرژی یک گلدان شارژ کنید.

۶- رانندگی کار خطرناکی محسوب می شود

در آینده می توانید در حالی که خودرویتان خود تمام کار رانندگی را انجام می دهد، صرفاً در خودرو بنشینید و لذتش را ببرید. ماشین های خودران هنوز راه درازی برای رسیدن به این نقطه در پیش دارند. اما در آینده ی نزدیک می توانیم انتظار این را داشته باشیم که سفرهای جاده‌ای مان بدون نیاز به رانندگی، با مطالعه ی کتاب یا خوابیدن سپری شود.

۷- همه می توانند یک قل برای خود داشته باشند، البته از نوع مجازی

 

قل های مجازی می توانند امکانات تازه ای در اختیار ما قرار بگذارند. این قل های دیجیتالی همه ی خصوصیات ظاهری و حتی شخصیتی ما را خواهند داشت. می توانیم بین خودمان و آن ها جلسات مجازی برگزار کنیم. آن ها می توانند دستیار شخصی ما شوند یا حتی بعضی از وظایف شغلی مان را به تنهایی انجام دهند.

۸- آتش نشان ها دیگر نیازی به آب پیدا نمی کنند

تحقیقات نشان داده صوت می تواند به همان اندازه ی آب یا حتی بیشتر در مهار آتش مؤثر باشد. از چیزی شبیه به یک بشقاب پرنده هم می توان برای اطفای آتش جنگل ها استفاده کرد. و گرچه حالا عمده ی فناوری مورد نیاز آن وجود دارد، اما کماکان باید منتظر باشیم تا کسی این اختراع را انجام دهد.

۹- پزشکان آینده انسان نیستند

تا سال ۲۰۵۰، پزشکان ما احتمالاً ربات ها خواهند بود، یا دست کم هوش مصنوعی و دیگر فناوری ها که بسیار بیشتر از حالا به پزشکان کمک خواهند کرد. حتی نظرسنجی ای نشان داد ۴۰ درصد از کادر درمان گفته بودند در صورت محقق شدن این امر، به بیماران عمل های جراحی که توسط ربات ها انجام می شوند را پیشنهاد خواهند داد.

۱۰- زمین هم مثل زحل صاحب حلقه می شود

 

گرچه بسیاری از پیش بینی ها از آینده درباره ی تغییرات مثبت و امکانات جدید هستند، اما پیش بینی های کمتر خوشایندی هم وجود دارد. با توجه به سفرهای فضایی انسان و استفاده ی مکرر از ماهواره ها، برخی محققان پیش بینی می کنند که دور کره زمین هم حلقه شکل خواهد گرفت. سیاره ی ما شاید در آینده شبیه به زحل شود، اما متأسفانه این حلقه از زباله هایی فضایی ای تشکیل شده که دور زمین در فضا شناورند.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار