همشهری پشت بهروز افخمی درآمد!
کد خبر: ۲۹۴۷۷۸
تاریخ انتشار: 2023 October 22    -    ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
جنایت هولناک سال، دستمایه فیلم تازه بهروز افخمی می‌شود‌ و ویدئوی پربازدید او که مقابل ویلای مهرجویی به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد، جنجالی تازه را رقم زده و عده‌ای منتقد رفتار این کارگردان شده‌اند؛ منتقدانی که افخمی می‌گوید آنها در حال تبلیغ برای فیلم تازه‌اش هستند.

جنایت هولناک سال، دستمایه فیلم تازه بهروز افخمی می‌شود‌ و ویدئوی پربازدید او که مقابل ویلای مهرجویی به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد، جنجالی تازه را رقم زده و عده‌ای منتقد رفتار این کارگردان شده‌اند؛ منتقدانی که افخمی می‌گوید آنها در حال تبلیغ برای فیلم تازه‌اش هستند.

 
همشهری پشت بهروز افخمی درآمد!
 


وقتی افخمی از مراسم تشییع و تدفین پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، تصویربرداری کرد، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه او قصد ساخت مستندی درباره این موضوع را دارد، به راه افتاد. یک روز بعد اما همزمان با حضور مأموران و متهمان برای بازسازی صحنه جنایت در ویلای شخصی مهرجویی، افخمی هم آنجا حاضر بود و در حضور خبرنگاران توضیحاتی داد که خروجی‌اش تصمیم این کارگردان به ساخت فیلمی جنایی بود. بهروز افخمی که به همراه همسرش مرجان شیرمحمدی در شهرک محل حادثه قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر حاضر شده بود، به خبرنگاران گفت: «ما آمده‌ایم اینجا فضا را ببینیم که اگر خواستیم در داستان توصیفی داشته باشیم، به واقعیت نزدیک باشد.»

*او گفت قصد دارد به سبک هیچکاک، درباره جنایت داستانی بنویسد و آن را بسازد. به‌گفته افخمی، این فیلم نه مستندی درباره به قتل رسیدن داریوش مهرجویی که اثری جنایی خواهد بود که دستمایه‌اش این اتفاق است. البته او احتمال ساخت مستند درباره این رخداد را هم رد نکرد.

*حالا ۲۵سال از آن دوران گذشته و افخمی در این فاصله فرازونشیب‌های بسیاری را پشت‌سر گذاشته است؛ دورانی که فضای مجازی در آن نقش پررنگی دارد. ویدئوی مصاحبه افخمی در مقابل ویلای مهرجویی پربازدید و البته پرواکنش بود. افخمی مثل همیشه راحت و کول مقابل دوربین ایستاده و در حال توضیح درباره فیلم تازه‌اش یکی، دوبار هم لبخند می‌زند و ظاهرا همین مسئله ‌به مذاق عده‌ای خوش نیامده است. اینکه او چگونه با پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر مواجه خواهد شد، هنوز معلوم نیست. فعلا خیلی‌ها معترض به لحن خونسرد و آرام افخمی هستند.
*در فضای مجازی معمولا این حاشیه است که متن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اینکه به قول افخمی، روایت هیچکاکی جنجالی‌ترین پرونده جنایی سال که در مورد کشته‌شدن بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایران (به گفته آخرین رأی‌گیری مجله فیلم در سال۱۳۹۸) و وحیده محمدی‌فر، همسر و همراه فیلمنامه‌نویسش در 2دهه اخیر است، چگونه ساخته خواهد شد، فعلا در حاشیه این پرسش قرار دارد که «آقای افخمی در برابر ویلای همکار تازه درگذشته‌ات چرا اینقدر کول تشریف داشتی؟» در فضای مجازی واکنش‌های تعدادی از اهالی سینما و روزنامه‌نگاران نسبت به خونسردی و لبخندی که افخمی بر لب داشته، تند بوده است.

*جدای از این، افخمی به فرصت‌طلبی هم متهم شده. تصمیم به ساختن فیلمی جنایی به ماجراهای جایگزین‌شدن به جای ناصر تقوایی در دهه60 (سریال ‌کوچک جنگصصلی‌) و ادامه فیلم ناتمام علی حاتمی در دهه70 (فیلم ‌جهان‌پهلوان تختی‌) پیوند یافته است. این ماجرای تازه بهروز افخمی است؛ کارگردانی که با گذر از دهه70، دهه‌ای که بهترین فیلم‌هایش را ساخت، بیشتر با جنجال و حاشیه خبرساز شده است و باید دید سرنوشت فیلمی که در مرحله ابتدایی تحقیقات، با این میزان واکنش مواجه شده، چه خواهد شد.‌‌

همشهری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار