در سفر خانوادگی به این نکات توجه کنید
کد خبر: ۲۹۴۷۱۳
تاریخ انتشار: 2023 October 22    -    ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
دورهمی ها، بگووبخند حین راه با خانواده، غذا خوردن بصورت گروهی در رستوران‌ها و کافه‌ها، عکس‌های دسته‌جمعی و ... همگی از لذت‌های سفر‌های خانوادگی هستند. با این وجود، اگر از قبل برنامه ریزی درستی برای آن نداشته باشید ممکن است همین سفر لذت بخش تبدیل به سفری زجرآور و کسل کننده تبدیل شود.

در سفر خانوادگی به این نکات توجه کنید

در سفر خانوادگی به این نکات توجه کنید«تابناک با تو» -  سفر‌های خانوادگی در صورتی که با برنامه ریزی و رعایت کردن یکسری از نکات نباشد، سفری سخت و خسته کننده خواهد بود. از سفر با خانواده اجتناب می‌کنید؟ نمی‌دانید بهترین مقصد‌ها برای سفر‌های خانوادگی کجا هستند؟ فکر می‌کنید سفر با کودکان ممکن نیست؟ دوست دارید در کنار فرزندان و خانواده تان سفری لذت بخش داشته باشید؟

دورهمی ها، بگووبخند حین راه با خانواده، غذا خوردن بصورت گروهی در رستوران‌ها و کافه‌ها، عکس‌های دسته‌جمعی و ... همگی از لذت‌های سفر‌های خانوادگی هستند. با این وجود، اگر از قبل برنامه ریزی درستی برای آن نداشته باشید ممکن است همین سفر لذت بخش تبدیل به سفری زجرآور و کسل کننده تبدیل شود. با ما همراه باشید تا راز یک سفر خانوادگی با تور و یا به صورت جداگانه با خانواده را برایتان فاش کنیم.

در سفر خانوادگی به این نکات توجه کنید (برترین ها)

نکات سفر خانوادگی

شاید عبارت سفر خانوادگی برای خیلی از ما کسل کننده و یا استرس زا باشد. در یک خانواده با وجود افراد از رده‌های سنی مختلف، علایق و سلایق متفاوت، پیشنهاد یک سفر نوروزی ممکن است برای برخی از افراد نگران کننده باشد. اگر سفر شما با برنامه ریزی قبلی انجام نشود، نه تنها بهبودی روی خلق و خوی خانواده نخواهد داشت بلکه می‌تواند باعث اختلاف‌های خانوادگی و بحث‌های خانوادگی شود. در نتیجه ضروری است که بدانیم پیش از سفر خانوادگی چه مواردی را رعایت کنیم.

۱. تعیین مقصد سفر

به یقین اولین کاری که باید انجام بدهید مشخص کردن مقصد سفر است. تعیین مقصد باید به صورتی باشد که برای همه افراد خانواده مناسب است. ممکن است که خیلی از شهر‌های توریستی برای سفر خانوادگی و با حضور کودکان و یا افراد سالمند خانواده مناسب نباشد. مقصد سفر را باید به صورتی انتخاب کنید که برای همه اعضای خانواده جذابیت داشته و اشتیاق سفر را در وجود خانواده زنده کند.

یکی از شهر‌های توریستی ایران که برای سفر‌های خانوادگی خیلی مناسب است، شهر شیراز است. شیراز با داشتن مکان‌های دیدنی زیبایی آن و اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در هر نقطه شهر، پذیرای همه سنین خانواده شما خواهد بود.

۲. انتخاب مسیر‌های راحت و ارزان در سفر خانوادگی

انتخاب مسیر سفر خانوادگی باید با توافق اعضای خانواده انجام شود. البته پیشنهاد می‌کنیم مسیر‌های ارزان و راحت را برای سفر خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در کوتاهترین و راحت‌ترین زمان ممکن به مقصدتان برسید و کمتر احساس خستگی داشته باشید. می‌توانید از سفر‌های هوایی برای سفر خود استفاده کنید. البته این را در نظر داشته باشید که سفر با هواپیما جزو گزینه‌های ارزان به شمار نمی‌روند.

در صورتی که به دنبال راهی ارزانتر هستید، می‌توانید سفر جاده‌ای را انتخاب نمایید. برای سفر‌های جاده‌ای بهتر است که شهر‌هایی که نسبتا نزدیک هستند را انتخاب کنید. بصورتی که در مدت زمان نهایتا ۱۲ الی ۱۴ ساعته به مقصد خود برسید. لذت سفر‌های جاده‌ای را دست کم نگیرید. شاید مقداری هم خستگی به همراه داشته باشد. ولی هر زان که احساس کردید که خسته شده اید، می‌توانید مدتی توقف کنید و از طبیعت بکر اطراف جاده و یا توقفگاه‌های کوچک بین‌راهی استفاده کنید.

اگر با کودک خود سفر می‌کنید این را در نظر بگیرید که میزان تحمل‌اش را در برنامه‌ریزی خود در نظر داشته باشید. مطابق آن بهترین شیوه رفتن به مقصد را انتخاب کنید.

در سفر خانوادگی به این نکات توجه کنید (برترین ها)

۳. هزینه سفر | سفر خانوادگی

برنامه‌ریزی برای سفر خانوادگی مطابق بودجه و هزینه مدنظر، امری ضروری به حساب می‌آید. هزینه سفر‌های خانوادگی اغلب بیشتر از سفر‌های انفرادی، کاری و یا سفر با دوستان است. همه هزینه‌ها از جمله رزرو هتل، هزینه رستوران ها، هزینه‌های جانبی همچون خرید کردن و ... را باید در نظر گرفت. چون این موارد روی هزینه نهایی سفر شما تاثیر می‌گذارند و باعث کمتر یا بیشتر شدن آن می‌شوند. از جمله راه‌های کاهش هزینه‌ها، رزرو هتل‌هایی با قیمت مناسب و معقول است.

۴. پیش از رزرو خانه‌های بزرگ و ویلا‌های لوکس، بیشتر و دقیق‌تر فکر کنید

شاید شما هم از آن دسته از خانواده‌ها هستید که سفر‌های پرجمعیت را ترجیح می‌دهید. بعلاوه از نظر مالی هم هیچ گونه محدودیتی ندارید. در نتیجه این طبیعی است که سراغ ویلا‌هایی می‌روید که چند خوابه و استخردار هستند. ولی لازم است به چند نکته توجه داشته باشید و آن اینکه باید در سفر خود تقسیم وظایف داشته باشید چه در تهیه غذا، نظافت و تمیز نگه داشتن خانه و غیره. وگرنه بعد از گذشت چند روز آثار خستگی و رنجش در اعضای خانواده آشکار می‌شود.

۵. رزرو بلیت و هتل قبل از سفر

به منظور کاهش استرس در سفر، نبود بلیط قطار یا هواپیما، نبود هتل مناسب و ... دوری کنید. عاقلانه این است که از قبل همه موارد مورد نیاز مانند بلیط و هتل را رزرو کنیدتا از مشکلات احتمالی که ممکن است پیش بیایند، پیشگیری کنید. خوشبختانه آنلاین شدن خدماتی مانند رزرو بلیط و هتل‌ها کار را برای همه ما آسان کرده است. علاوه براین برای آسودگی خاطر شمامی توانید تورتان را که شامل بلیط، واچر هتل و ... است از وبسایت لحظه آخر به آدرس lahzeakhar.com تهیه کنید.

۶. چک کردن شرایط آب‌وهوایی مقصد | سفر خانوادگی

این درست است که شرایط آب‌وهوایی متغیر است. اما باید به این دقت کنید که ممکن است آن چیزی که پیش بینی شده است اتفاق نیافتد. ولی باید به آب و هوای چند روزی که در مسافرت هستید توجه داشته باشید. شرایط جوی را به دقت بررسی کنید و برای هر گونه شرایط آب و هوایی وسیله‌های لازم را برای اعضای خانواده‌تان همراه داشته باشید.

در سفر خانوادگی به این نکات توجه کنید

۷. راهنمای سفر | داشتن نقشه

پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر کمی اطلاعات درباره شهر مقصد خود بدست بیاورید. جا‌های دیدنی آن را بررسی کنید و یک لیست از جا‌هایی که که دوست دارید به آن‌ها سر بزنید تهیه کنید. بعلاوه داشتن یک نقشه هم شما را از سردرگمی در خیابان‌ها نجات خواهد داد. هم اکنون بیشتر ما در گوشی‌های هوشمند خود نقشه کل کشور و کل شهر را در اختیار داریم. با انتخاب مقصد و مسیریابی به سادگی می‌توانیمبه مقصد مورد نظرمان برسیم.

۸. در سفر خانوادگی سبک بار سفر کنید

از همراه بردن وسائل و بار سنگین با خود پرهیز کنید. در صورتی که با هواپیما سفر می‌کنید از مجاز بودن میزان حمل بار خود اطمینان پیدا کنید. آن را رعایت نمایید تا جریمه شامل حال شما نشود. بهتر است که یک لیست از وسائل مورد نیاز و ضروری خود برای مسافرت خانوادگی تهیه کنید و به آن پایبند بمانید. لباس‌های مورد نیازتان را مطابق شرایط آب و هوایی مقصد و فصل سفر انتخاب کنید.

۹. لیستی از مکان ها‌ی دیدنی تهیه کنید

به هر شهری که می‌خواهید سفر کنید با جاذبه‌های جالب و تاریخی آن مواجه می‌شوید که شما را بیشتر با گذشته و تاریخ و فرهنگ مردم آن آشنا می‌کند. گاهی ممکن است سفر خانوادگی کوتاه باشد و شما نتوانید از تمام دیدنی‌های شهر دیدن کنید. در نتیجه بهتر است لیست کاملی از این جاذبه‌های توریستی داشته باشید تا از این مکان‌ها اطلاعات لازم را بدست آورید.

۱۰. به خورد و خوراک خود و سایر اعضای خانواده توجه کنید

تغذیه عاملی مهم است که در هر شرایطی باید به آن توجه داشته باشید. اگر به غذایی خاص حساسیت دارید باید غذایتان را با دقت بیشتری انتخاب نمایید و در صورت نیاز درباره مواد تشکیل دهنده آن غذا سوال کنید تا با خیالی آسوده غذای خود را میل کنید. تغذیه کودکان امر بسیار مهمی است که بایستی به آن دقت ویژه‌ای داشته باشید و از کیفیت و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۱۱. اسناد مهم را همراهتان داشته باشید

پیش از سفر تمام مدارک شناسایی خود را همراهتان ببرید چه با هواپیما یا قطار می‌خواهید سفر کنید و چه بخواهید اتاق رزرو شده خود را در هتل تحویل بگیریدبه مدارک شناسایی نیاز خواهید داشت. این مدارک را در محلی امن نگه داری کنید تا آسیب نبینند و گم نشوند.

مدارک لازم برای سفر خانوادگی شال موارد زیر است:

گذرنامه

ویزا

بلیت پرواز

برنامه‌های سفر

رزرو هتل

مدارک رزرو اتومبیل اجاره‌ای

رزرو تور

گواهینامه رانندگی

کارت‌های اعتباری

۱۲. دارو‌های ضروری را فراموش نکنید | سفر خانوادگی

به همراه داشتن دارو‌هایی که خاص و ضروری هستند و هر کدام از اعضای خانواده مصرف می‌کنند را از یاد نبرید. این دارو‌های اولیه که باید حتما همراهتان باشند، شامل این موارد هستند:

* قرص‌های مسکن

* قرص‌های سرماخوردگی

* دارو‌های مخصوص آلرژی

* دارو‌های مخصوص ناراحتی معده

* داروی پیشگیری از بیماری حرکت (ماشین گرفتگی)

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار