این خودرو، نقش پراید را در افغانستان بازی می‌کند
کد خبر: ۲۹۴۶۶۱
تاریخ انتشار: 2023 October 21    -    ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
 محبوب ترین خودرو افغانستان که نقش پراید در این کشور را دارد، یک محصول خوشنام ژاپنی است؛ اگر در این باره کنجکاوید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.
 محبوب ترین خودرو افغانستان که نقش پراید در این کشور را دارد، یک محصول خوشنام ژاپنی است؛ اگر در این باره کنجکاوید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.
 
به‌عنوان یک دنبال‌کننده و علاقه‌مند دنیای خودرو، احتمالاً از خودروهای پرفروش هر کشور می‌توانید به دیدی از سلیقه مردم و وضعیت آن کشور دست پیدا کنید. حالا اگر درباره وضعیت بازار خودرو در افغانستان کنجکاویی‌هایی داشته باشید، بر اساس برخی از گزارش‌ها، محبوب ترین خودرو این کشور مشخص شده است؛ خودرویی که از قضا برای ایرانی‌ها هم نام آشنایی محسوب می‌شود.
 
محبوب ترین خودرو افغانستان چیست؟
 
این خودرو، نقش پراید را در افغانستان بازی می‌کند
 
 
گزارش‌ها حکایت از این دارند که بخش عمده خانواده‌ها در افغانستان دارای تویوتا کرولا هستند و از این سدان بادوام ژاپنی برای رفت و آمدهای خود استفاده می‌کنند؛ حتی در گذشته، حکومت طالبان هم در اقدامی نمایشی، تاکسی تویوتا کرولا را نمایش داده بود. البته همان‌طور که انتظار می‌رود، عمدتاً مدل‌های قدیمی‌تر کرولا در این کشور پیدا می‌شوند؛ حتی مدل‌هایی که ۲۰ سال از عرضه‌شان به بازار می‌گذرد. همچنین واشینگتن پست می‌گوید که مردم افغان مدل‌های کارکرده این سدان را وارد می‌کنند و حتی محل فرمان برخی از آن‌ها که وارداتی از ژاپن و در نتیجه راست‌فرمان هستند تغییر می‌دهند تا بتوانند در کشور خود استفاده کنند.
 
کرولا، سدان معروف خودروساز ژاپنی تویوتا که عرضه آن به دهه ۶۰ میلادی برمی‌گردد و تاکنون ۱۲ نسل را پشت سر گذاشته، هم‌اکنون به مدت بیش از ۲۰ سال است در صدر پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار دارد. بنا بر آخرین آمار تا سال ۲۰۲۱، فروش این خودرو از مرز ۵۰ میلیون دستگاه عبور کرده است تا با اختلافی فاحش نسبت به بقیه پرفروش‌ها در جایگاه اول بنشیند. اصلی‌ترین رقیب این محصول تویوتا، پیکاپ افسانه‌ای سری اف فورد است که جدیدترین آمارها از فروش بیش از ۴۱ میلیون دستگاه از آن حکایت دارند.
گجت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار