تصاویر اولین فیلم سینمایی ایران با هوش مصنوعی
کد خبر: ۲۹۴۴۹۹
تاریخ انتشار: 2023 October 19    -    ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
شهرام قدیری کارگردان «آلفا و ربات نابودگر» به استفاده از هوش مصنوعی در فیلمش اشاره کرد.

شهرام قدیری کارگردان «آلفا و ربات نابودگر» به استفاده از هوش مصنوعی در فیلمش اشاره کرد.

تصاویر اولین فیلم سینمایی ایران با هوش مصنوعی
 

کارگردان «آلفا و ربات نابودگر» به استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: در این فیلم ربات‌ها در خدمت انسان هستند به عنوان مثال برای شخصیت اول ما چایی می‌آورند و از او پذیرایی می‌کنند. برای تمام این حرکات نیاز به برنامه‌نویسی داشتیم.

شهرام قدیری گفت: این فیلم متعلق به ژانر کودک و قصه ربات نابودگر و قدرتمندی است که توسط یک جادوگر اهریمن از سیاره خود ربوده می‌شود تا با قدرت گرفتن بتواند جهان را به تسخیر این جادوگر دربیاورد.

در این مسیر تیم رباتیک آلفا که دانشمندان رباتیک هستند تهدید می‌شوند که باید به این جادوگر کمک کنند. آنها ربات نابودگر را از کار می اندازند. پسر قصه ما در فکر این است که رباتی تولید کند که به مادرش در کارهای خانه کمک کند.
 
ربات‌ها برای بازیگران چای می‌آوردند

وی با تاکید بر این که فیلم حول محور تکنولوژی است افزود: بچه های امروز خیلی با ربات و اینترنت سر و کار دارند. در این فیلم کودکان می توانند ردیاب اختراع کنند و در آخر چیزهایی که اختراع کردند نجات شان می دهد.

چون همدیگر را پیدا می کنند. در فیلم می‌بینیم که بچه ها در برنامه نویسی ربات‌ها نقش دارند. ما نمی توانستیم زمان طولانی این ربات‌ها را در اختیار داشته باشیم. چون آسیب پذیر بودند و ممکن بود قطعات آنها آسیب ببیند. باید با ملاحظه با این ربات‌ها رفتار می کردیم.
 
تصاویر اولین فیلم سینمایی ایران با هوش مصنوعی
 
قدیری با یادآوری این که در این فیلم ربات های زیادی بازی کرده اند گفت: اسم این ربات‌ها در جشنواره های جهانی و المپیادهای مختلف مطرح شده است. این ربات ها توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده اند. حدود هشت ربات ایرانی در این فیلم بازی کردند. یک ربات عروسک سه متری داریم که کاملا ساخته و با فایبرگلاس قالب ریزی شد. این ربات ۴۷۰ قطعه مختلف داشت.

سه دقیقه اول فیلم ما توسط هوش مصنوعی ساخته شده که تلفیقی از هوش مصنوعی و جلوه های ویژه بصری استکارگردان فیلم آلفا و ربات نابودگر ادامه داد: چندین دانشگاه با ما همکاری کردند که بیشترین همکاری از طرف دانشگاه شریف بود. کوچک ترین حرکتی که در کار ما وجود داشت باید برای ربات‌ها برنامه نویسی می شد و این برنامه نویسی چند روز طول می کشید.

کودک باید ۹۰ دقیقه شاد باشد، لذت ببرد و بخندد

قدیری درباره بازخوردهایی که از فیلم گرفته توضیح داد: نگاه من به موضوع سینمای کودک و نوجوان این است که کودک ۹۰ دقیقه شاد باشد، لذت ببرد و بخندد و چند مفهوم اخلاقی را یاد بگیرد.

بچه ها در طول برگزاری جشنواره اغلب از فیلم راضی بودند. در لحظات شاد بچه ها دست و سوت می زدند. ما از داوران کودک بیشترین بازخورد را گرفتیم که برای ما کافی است. وی افزود: برای اولین بار در سینمای ایران از متخصصان هوش مصنوعی استفاده کردیم.

سه دقیقه اول فیلم ما توسط هوش مصنوعی ساخته شده که تلفیقی از هوش مصنوعی و جلوه های ویژه بصری است. فیلم آلفا و ربات نابودگر در بخش ملی مسابقه فیلم‌های بلند داستانی سی و پنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان حضور داشت.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار