سوتی وحشتناک سازمان زیباسازی شهر تهران
کد خبر: ۲۹۴۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
 سازمان زیباسازی شهرداری تهران در اینستاگرامش با انتشار عکسی خبر داده است که تابلویی با مضمون اعتراض به بریتانیا با عنوان «قحطی بزرگ» مقابل سفارت این کشور در تهران نصب کرده است.
 سازمان زیباسازی شهرداری تهران در اینستاگرامش با انتشار عکسی خبر داده است که تابلویی با مضمون اعتراض به بریتانیا با عنوان «قحطی بزرگ» مقابل سفارت این کشور در تهران نصب کرده است. اما حالا مشخص شده است که این تابلو نقش برجسته، بازسازی عکسی معروف از «کشتار ارامنه» در جریان جنگ جهانی اول در حلب در سوریه کنونی است.
 
سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره این تابلو نوشته است: « در جنگ جهانی اول دولت بریتانیا با وجود اعلام بی‌طرفی، ایران را اشغال و با احتکار مواد غذایی «قحطی بزرگ» را ایجاد کرد.آنها چند میلیون نفر را به دام مرگ کشاندند و هیچ‌ وقت از این جنایت خود عذرخواهی نکردند.» موضوعی که پیشتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران به آن اشاره کرده بود.
 
سوتی وحشتناک سازمان زیباسازی شهر تهران
 
پس از انتشار عکس در شبکه‌های اجتماعی، بعضی از کاربران موضوع اصل عکسی که این سازمان آنرا بازسازی کرده است را یادآوری کردند.
 
این تابلو کپی عکسی معروف است از کشتار ارامنه بین سال ۱۹۱۵-۱۹۱۹  در زمان جنگ جهانی اول است که در حلب در سوریه کنونی ثبت شده است. این عکس بارها در مقالات و مطالب مربوط به کشتار ارامنه در جریان جنگ جهانی اول منتشر شده است.
 
سوتی وحشتناک سازمان زیباسازی شهر تهران
برترین ها
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
3
0
شاید عمدی هس.چرا؟ چون اونور چهارراه سفارت ترکیه هستش .!!!!!!!!!!!!!!!!! و جهت تابلو هم به اون سمته .
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
0
0
زاکانی :))
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار