پلیس دبی دیگر انسان نخواهد بود!
کد خبر: ۲۹۴۳۶۱
تاریخ انتشار: 2023 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
اداره‌ی پلیس دبی قصد دارد خودروهای گشت‌زنی بدون نیاز به راننده و مبتنی‌بر هوش مصنوعی را تا سال آینده روانه‌ی خیابان‌ها این شهر کند.
اداره‌ی پلیس دبی قصد دارد خودروهای گشت‌زنی بدون نیاز به راننده و مبتنی‌بر هوش مصنوعی را تا سال آینده روانه‌ی خیابان‌ها این شهر کند.
 
درحالی‌که شرکت‌های آمریکایی مثل Waymo و Cruise تمرکز خود را روی خدمات اشتراک‌گذاری سواری با وسایل نقلیه‌ی خودران معطوف کرده‌اند، شهر ساحلی امارت متحده‌ی عربی یعنی دبی قصد دارد خودروهای گشت‌زنی پلیس را با فناوری مذکور به‌کار گیرد.
 
رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند پلیس دبی اخیراً برنامه‌هایی برای استفاده از خودروهای گشتی کاملاً برقی و خودران را در مناطق مسکونی اعلام کرده است.
 
باتری خودروهای خودران پلیس دبی با هربار شارژ تا ۱۵ ساعت دوام می‌آورند. این خودروها همچنین به دوربین امنیتی پیشرفته با پوشش ۳۶۰ درجه و فناوری تشخیص‌ چهره مجهز شده‌اند و از هوش مصنوعی برای تشخیص رفتارهای مشکوک کمک می‌گیرند.
 
البته نباید انتظار داشت خودروهای خودران پلیس دبی درصورت نیاز به تعقیب مجرم مشکوک، این‌ کار را با سرعت بالا انجام دهند؛ زیرا حداکثر سرعت آن‌ها حدود ۷ کیلومتربرساعت است.
 
پلیس دبی دیگر انسان نخواهد بود!
 
اگر خودروهای گشت‌زنی خودران پلیس در دبی متوجه موضوعی شوند که نیاز به بررسی دارد، هشدار مخصوصی به مرکز فرماندهی و کنترل در اداره‌ی عملیات عمومی پلیس این شهر ارسال می‌کنند.
 
خودرو خودران پلیس دبی را ۶۵ مهندس در مدت پنج سال توسعه داده‌اند که البته به پهپاد داخلی دوربین‌دار نیز مجهز شده است که در صورت نیاز می‌تواند تصاویر هوایی را از مکان‌های مورد نظر ثبت کنند.
 
فرید الجوهری، سخنگوی Micropolis Robotics که خودروی خودران پلیس دبی را طراحی کرده در گفت‌وگو با خلیج تایمز اعلام کرد: ما کل سیستم مکانیکی این وسیله‌ی نقلیه را به‌طور سفارشی ساخته‌ایم. هر چرخ از سیستم فرمان، ترمز و گاز مستقل بهره می‌برد و این یعنی امکان حرکت به جلو، عقب و طرفین را دارد. خودرو ما بسیار بی‌صدا حرکت می‌کند و به‌سختی می‌توان صدایش را شنید.
 

Micropolis می‌گوید خودرو گشت‌زنی خودران پلیس، به آزمایش‌های بیشتری نیاز دارد اما انتظار می‌رود تا سال آینده در خیابان‌های دبی حرکت کند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار