دسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد
کد خبر: ۲۹۴۰۸۸
تاریخ انتشار: 2023 October 16    -    ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
طرزدسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد: اگر میخواهید یک آخر هفته جذاب برای خودتان رقم بزنید و با دوستانتان دور هم جمع شوید و در مورد اتفاقات روزمره تان صحبت کنید، این دورهمی بدون غذا و دسر که نمی‌شود. ما به شما یک تریفل خیلی خوشمزه را که دسر مخصوص تابستان است آموزش می‌دهیم تا روز‌های بلند تابستان در کنار دوستان دل چسب‌تر شود.

دسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد (بیهوش)

دسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد (بیهوش)«تابناک با تو» - طرزدسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد: اگر میخواهید یک آخر هفته جذاب برای خودتان رقم بزنید و با دوستانتان دور هم جمع شوید و در مورد اتفاقات روزمره تان صحبت کنید، این دورهمی بدون غذا و دسر که نمی‌شود. ما به شما یک تریفل خیلی خوشمزه را که دسر مخصوص تابستان است آموزش می‌دهیم تا روز‌های بلند تابستان در کنار دوستان دل چسب‌تر شود. حاضرید؟ با ما همراه باشید تا با هم این دسر خوشمزه تابستانی را درست کنیم.

دسر تابستانی خنک برای روز‌های گرم تابستان

ترکیب هلو، چای سرد و کیک تبدیل به یک تریفل بسیار خوشمزه می‌شود که برای روز‌های گرم تابستان یک دسر بسیار جذاب است.

کاستارد ((نوعی فرنی دارای تخم مرغ و شیر و شکر و غیره) یکی از ترکیبات اصلی این دسر تابستانی خنک است. سس کارامل هم از دیگر مواد لازم این دسر است. سس کارامل یک حالت کره‌ای را به دسر اضافه می‌کند که باعث می‌شود مهمانانتان تحت تاثیر قرار بگیرند. می‌توانید خودتان در عرض چند دقیقه این سس کاراملی را درست کنید. فقط کافی است شکر و کره را در دمای پایین بپزید و مدام هم بزنید. هلو به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی تریفل شما را به یک دسر خوشمزه و بسیار خوش بو تبدیل می‌کند. غلتاندن هلو در شکر و لیمو یک نوشیدنی جذاب تابستانی به ما می‌دهد. برای اینکه نوشیدنی شرایط بهتری داشته باشد بگذارید میوه حداقل یک ساعت در دمای اتاق بماند.

دسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد (بیهوش)

مواد لازم برای درست کردن دسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد

مواد لازم مناسب ۸ نفر است

زمان آماده سازی: ۴۵ دقیقه

زمان پخت: ۲ ساعت

 

مواد لازم برای کیک:

۸ اونس کره

۴ تخم مرغ بزرگ

نصف لیوان شیر

دو فنجان هلو

۲ لیموی متوسط

۴ فنجان آرد همه منظوره

۱ قاشق چای خوری پکینگ پودر

½ قاشق چای خوری نمک

 

مواد لازم برای کاستارد:

۲ فنجان هلو

یک بسته شکر

یک بسته ژلانین بدون افزودنی

۴ قاشق غذاخوری کره

۱ لیموی متوسط

۳ فنجان شیر خالص

¼ فنجان خامه

¼ شکر دانه ریز

¼ فنجان ترکیب چای سرد (هر نوع چایی که می‌پسندید مثلا چای لیمویی)

۴ فنجان نشاسته ذرت

۴ زرده تخم مرغ

۱ تخم مرغ بزرگ

½ قاشق چای خوری نمک

 

برای کارامل چای سرد

۶ قاشق غذاخوری کره

½ خامه غلیظ

۲ قاشق غذاخوری میکس چای سرد شیرین

۱ فنجان شکر دانه ریز

½ قاشق غذاخوری نمک

 

برای هلو‌ها و خامه فرم گرفته

۱ لیموی متوسط

۴ هلوی بزرگ

۲ قاشق غذاخوری شکر دانه ریز

۱ فنجان کرم غلیظ سرد

۲ قاشق غذاخوری شکر پودر شده

 

طرز تهیه کیک برای دسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد

کمی کره را در کاسه میکسر بریزید. ۴ تخم مرغ بزرگ و نصف فنجان شیرکامل را روی کانتر قرار دهید. بگذارید تا زمانیکه کره نرم می‌شود مواد در دمای اتاق بمانند.

فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. ۱ قاشق غذاخوری کره را از ظرف خارج کنید و از آن برای پوشاندن قالب‌های نان استفاده کنید.

۱ قوطی هلو و آبش را در مخلوط کن بریزید و حدود ۱ دقیقه مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود.

۲ لیمو متوسط را در یک کاسه بزرگ (حدود ۲ قاشق غذاخوری) رنده کنید. ۴ فنجان آرد همه منظوره، ۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک کوشر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا ترکیب شود.

۲ فنجان شکر دانه ریز را به ظرف کره اضافه کنید. تا حدود ۳۰ ثانیه با سرعت کم هم بزنید. سرعت را کمی زیاد کنید و ۱ تا ۲ دقیقه آنقدر بزنید تا رنگ آن روشن و نرم شود.

تخم مرغ‌ها را یکی یکی هم بزنید و بعد بعدی را اضافه کنید. هلو‌های به هم خورده و شیر را اضافه کنید و برای سی ثانیه با سرعت متوسط هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. ترکیب آرد را با به صورت سه سری اضافه کنید و با سرعت متوسط هم بزنید تا ترکیب شود. مایه را در قالب بریزید.

آن را برای ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه تمیز کنید (حالا زمان مناسبی برای تهیه کاسترد است.) قالب را روی توری قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند تا خنک شوند. کیک‌ها را از قالب برداشته و بگذارید کاملا روی یک توری سیمی خنک شود. در همین حین کارامل و هلو‌ها را آماده کنید.

دسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد (بیهوش)

درست کردن کاستارد

۲ فنجان آب هلو را در قابلمه کوچکی قرار دهید، ۱ بسته ژلاتین بپاشید و هم بزنید تا مخلوط شود. اجازه دهید ۵ دقیقه ژلاتین آب بخورد. در همین حال، ۴ قاشق غذاخوری کره را به قطعات یک و نیم اینچی برش دهید. پوست ۱ لیمو متوسط ​​را ریز رنده کنید.

مخلوط هلو را با حرارت کم و گاه به گاه هم بزنید تا زمانی که وقتی لمسش می‌کنید گرم باشد و ژلاتین حل شده باشد. بعد آن را از روی حرارت بردارید.

۳ فنجان شیر کامل و ۱/۴ فنجان خامه غلیظ را در قابلمه بزرگی روی حرارت بگذارید تا بجوشد. در همین حال، ۱/۴ فنجان شکر دانه ریز، ۱/۴ فنجان مخلوط چای یخ شیرین و ۱/۴ فنجان نشاسته ذرت را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و مخلوط کنید تا ترکیب شود. ۴ زرده تخم مرغ بزرگ و ۱ تخم مرغ بزرگ را اضافه کرده و مخلوط کنید.

در حالی که مرتباً هم میزنید، مخلوط شیر را به آرامی داخل مخلوط تخم مرغ بریزید و هم بزنید. همه چیز را دوباره در ماهی تابه بریزید. با حرارت ملایم بپزید، مرتباً هم بزنید و سطح آن را صاف کنید.

از روی حرارت بردارید. کره و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را اضافه کرده و یا مستقیماً در ماهی تابه هم بزنید کنید تا یکدست شود. به یک کاسه بزرگ منتقل کنید، هلو و پوست لیمو را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

یک ورق پلاستیکی را مستقیماً بر روی سطح کاستارد قرار دهید. بگذارید در دمای اتاق ۱۵ دقیقه خنک شود، سپس آن را حداقل ۴ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

درست کردن کارامل چای سرد

۶ قاشق غذاخوری کره را به ۶ قطعه برش دهید و بگذارید در دمای اتاق بماند تا نرم شود. ۱/۲ فنجان خامه غلیظ و ۲ قاشق غذاخوری مخلوط چای سرد شیرین را در یک کاسه کوچک قرار دهید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

۱ فنجان شکر دانه ریز را در قابلمه متوسط و روی حرارت متوسط قرار دهید و حدود ۵ دقیقه به طور مداوم هم بزنید تا ذوب شود.

از روی حرارت بردارید. کره را اضافه کرده و هم بزنید تا ذوب شود – مراقب باشید، کارامل شروع به حباب زدن شدیدی می‌کند! مخلوط خامه را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند تا خنک شود.

دسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد (بیهوش)

نرم و له کردن هلو‌ها

پوست لیموی ۱ لیمو متوسط را رنده کرده و برای خامه فرم گرفته کنار بگذارید.

آب لیمو را در یک کاسه بزرگ بگیرید. ۴ هلوی بزرگ را به قطعات ۱/۲ اینچی برش دهید. هلو‌ها را به کاسه اضافه کنید، ۲ قاشق غذاخوری شکر دانه ریز بپاشید و آن‌ها را مخلوط کنید. بگذارید حداقل ۱ ساعت یا تا ۱ روز در یخچال بماند.

خامه را بزنید و ریزه کاری‌ها را جمع کنید

پوست لیمویی که از قبل کنار گذاشته بودید را روی میز بگذارید، ۱ فنجان خامه سرد و غلیظ و ۲ قاشق غذاخوری پودر قند را در یک کاسه بزرگ بریزید و هم بزنید تا مایه یک دست ایجاد شود.

کیک پخته شده را به مکعب‌های ۱/۴ اینچ برش دهید. ۱/۴ فنجان کارامل (در صورت نیاز در مایکروویو حرارت دهید تا گرم شود و قابل ریختن باشد) کنار بگذارید تا برای روی ترافل از آن استفاده کنیم.

تریفل‌ها را در شیشه‌های خوشگل خودتان بریزید. ۱/۳ کاستارد را داخل شیشه‌ها بریزید، ۳/۱ کیک را روی آن بریزید، ۳/۱ کارامل باقیمانده را ریخته و ۱/۳ هلو‌های نرم شده را هم اضافه کنید. این لایه بندی را دو بار دیگر تکرار کنید تا کاستارد، کیک، کارامل و هلو استفاده شود.

روی آن را خامه فرم گرفته و کارامل بریزید.

فوت و فن‌های درست کردن دسر تابستانی تریفل هلو و چای سرد

شما می‌توانید تمامی مراحل را یک روز قبل‌تر انجام دهید. کیک خنک شده را در بسته پلاستیکی بپیچید و در دمای اتاق نگهداری کنید. کاستارد و کارامل را در یخچال قرار دهید. قبل از استفاده از کارامل آن را در مایکروویو گرم کنید تا قابل ریختن باشد.

ذخیره سازی: تمامی موادی را که درست کرده اید در صورتی که در یک ظرف مناسب ریخته باشید می‌توانید تا سه روز در یخچال نگهداری کنید.

منبع: بیهوش

برچسب ها: دسر ، هلو ، چای ، چای سرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار