پنج ترند طراحی داخلی که احتمالا در سال ۲۰۲۴ ناپدید می‌شوند
کد خبر: ۲۹۳۹۸۸
تاریخ انتشار: 2023 October 16    -    ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
ترند رنگ‌ها همواره تغییر خواهد کرد و سال جاری بالاخره زمان آن فرارسیده که با ظاهر درخشان و تمام سفید خانه‌های مان خداحافظی کنیم. اخیرا تغییر بزرگی رخ داده و رنگ در تزئینات، دیوار‌ها و مبلمان سفارشی می‌شود و به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۴ سالی خواهد بود که این ترند گسترش یابد و به طور خاص حرکت به سوی استفاده از رنگ‌های روشن باشد.

پنج ترند طراحی داخلی که احتمالا در سال ۲۰۲۴ ناپدید می‌شوند و آنچه جایشان را خواهد گرفت (فرارو)

پنج ترند طراحی داخلی که احتمالا در سال ۲۰۲۴ ناپدید می‌شوند و آنچه جایشان را خواهد گرفت (فرارو)«تابناک با تو» - ترند رنگ‌ها همواره تغییر خواهد کرد و سال جاری بالاخره زمان آن فرارسیده که با ظاهر درخشان و تمام سفید خانه‌های مان خداحافظی کنیم. اخیرا تغییر بزرگی رخ داده و رنگ در تزئینات، دیوار‌ها و مبلمان سفارشی می‌شود و به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۴ سالی خواهد بود که این ترند گسترش یابد و به طور خاص حرکت به سوی استفاده از رنگ‌های روشن باشد.

ترند‌ها بنابر ماهیت خود زودگذر هستند این امر در مورد ترند‌های دنیای طراحی که به سرعت از بین رفته و ماندگار نشده‌اند نیز صدق می‌کند. در ادامه به ترند‌هایی که احتمالا در سال ۲۰۲۴ میلادی در حوزه طراحی داخلی به حاشیه رانده خواهند شد و به بدیل آن ترند‌ها اشاره خواهیم کرد:

ترند رنگ‌ها همواره تغییر خواهد کرد و سال جاری بالاخره زمان آن فرارسیده که با ظاهر درخشان و تمام سفید خانه های‌مان خداحافظی کنیم.

اخیرا تغییر بزرگی رخ داده و رنگ در تزئینات، دیوار‌ها و مبلمان سفارشی می‌شود و به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۴ سالی خواهد بود که این ترند گسترش یابد و به طور خاص حرکت به سوی استفاده از رنگ‌های روشن باشد. از رنگ‌های احتمالی مورد استفاده می‌توان به صورتی کم رنگ به عنوان خوشامدگویی‌ای برای طرح رنگ‌های خنثی اشاره کرد. هم چنین، یکی از پرکاربردترین رنگ‌هایی که در بازسازی‌ها استفاده می‌شود رنگ سبز با سایه‌های متعدد می‌باشد، زیرا رنگی آرامش بخش و طبیعی است که در نقاطی که طبیعت وجود ندارد آنجا را به ذهن متبادر می‌سازد. ترند کلی خارج شدن فضای خانه از فضای سرد و خاکستری و تبدیل آن به فضایی برای آرامش و راحتی است.

پنج ترند طراحی داخلی که احتمالا در سال ۲۰۲۴ ناپدید می‌شوند و آنچه جایشان را خواهد گرفت (فرارو)

۲-قفسه باز یا اوپن شلف

اوپن شلف یا قفسه‌هایی که امکان دسترسی آزادانه به و لمس اشیاء گذاشته شده در آن وجود داشت هرگز امتحان زمان نداشت و طراحان از آن در آشپزخانه، اتاق خواب، حمامن و اتاق نشیمن استفاده کرده اند. با این وجود، دوره قفسه‌های دیگر تمام شده است، زیرا هیچ کس نمی‌خواهد به اشیاء شما نگاه کند.

در عوض، افراد به دنبال فضا‌های آرام، تمیز، مینیمال و دارای نظم هستند و در آن فضا احساس راحتی می‌کنند و به پاکسازی ذهن کمک می‌کند. این لزوما بدان معنا نیست که زمان آن فرا رسیده است که قفسه‌هایی را که با عشق در ابتدای سال ۲۰۲۳ نصب کرده‌اید پایین بیاورید بلکه می‌توانید ظاهر آن را ظریف‌تر سازید. قفسه‌های شما باید محل نگهداری اقلامی باشد که در طول زمان جمع آوری شده و برای شما شخصی هستند. در آن صورت ظاهر نهایی قفسه ساختگی و مملو از دکور‌های انبوه موجود در فضای مجزا به نظر نخواهد رسید.

۳-بوکله

سال ۲۰۲۴ به احتمال زیاد سال از مُد افتادن پارچه بوکله بر روی مبل‌ها و صندلی‌های برجسته خواهد بود. تب بوکله در عرصه طراحی داخلی بیش از یک سال دوام آورده، اما با ورود به خانه روزمره جذابیت لوکس خود را از دست می‌دهد. طراحان به اتفاق آرا موافق هستند که سال ۲۰۲۴ سال ناپدید شدن بوکله است. پس چه چیزی جایگزین بوکله می‌شود؟ در سال ۲۰۲۴ میلادی بافت در خانه نقش مهمی پیدا می‌کند. بنابراین، اگر پیش‌تر بر روی بوکله سرمایه‌گذاری کرده‌اید با لایه‌بندی اتاق با بافت‌های بیش‌تر و غنی‌تر آن را در آغوش بگیرید. از بازی با بافت‌ها نترسید تا اتاق را لایه لایه‌تر و غنی‌تر حس کنید. شما می‌خواهید نتیجه کار یک سمفونی دوست داشتنی از مواد غنی و جذاب باشد که در تمام شب و روز از آن لذت ببرید.

پنج ترند طراحی داخلی که احتمالا در سال ۲۰۲۴ ناپدید می‌شوند و آنچه جایشان را خواهد گرفت (فرارو)

۴-تطبیق فلزات

طراحان در حال کنار گذاشتن ظاهر همسان دستگیره، کلید‌های روشنایی فلزی و سایر وسایل با یکدیگر هستند و در عوض سخت افزار‌ها و فلزات را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا بر جذابیت و شخصیت خانه‌تان بیافزایند. در نتیجه ۲۰۲۴ سال ترکیب کردن فلزات در طراحی داخلی خواهد بود. در سال جدید هیچ اتاقی در خانه‌تان نباید تمام فلزی و یکسان باشد. پیش از این زیاده روی برای مثال مشکی مات بودن تمام سخت‌افزار خانه یا تمام برنجی و تمام طلایی بودن حمام خانه را دیده‌ایم اکنون زمان ترکیب کردن است. آن چه را که دارید با لایه‌هایی از فلزات متضاد بسازید. برای مثال، نیکل جلا داده شده می‌تواند به خوبی با برنج هماهنگ شود، زیرا دارای عنصر گرما است.

۵-مبل‌های منحنی

ترند مبل‌های منحنی در سال ۲۰۲۳ شکل گرفت که مشخصه یک اتاق نشیمن لوکس است. در حالی که مبلمان منحنی تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت طراحان داخلی به دنبال کاهش منحنی‌ها و همراه ساختن آن به روشی ظریف‌تر همراه با موارد خطی‌تر مبلمان خواهند بود. بنابراین، چه مدل مبل‌هایی در سال ۲۰۲۴ محبوب خواهند بود؟ ما هنوز از ظاهر دهه ۱۹۷۰ میلادی لذت می‌بریم بنابراین، به قطعات مدولار کم حاشیه در رنگ‌های مجلل فکر کنید. مبل‌های دو بعدی نیز در کانون توجه قرار گرفته‌اند با مبل‌هایی که در مرز اتاق استفاده می‌شوند که به جای نشستن روی دیوار اتاق نشیمن به‌عنوان جدا کننده اتاق عمل می‌کنند.

منبع: فرارو

برچسب ها: ترند ، 2024 ، طراحی ، داخلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار