معرفی ابر پروژه جدید ایلان ماسک
کد خبر: ۲۹۳۶۴۰
تاریخ انتشار: 2023 October 10    -    ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
تسلا مشغول کار روی پروژه جدیدی به‌نام “Giga Water Loop” است. اما ابر پروژه جدید ایلان ماسک و شرکت Tesla چیست و چرا انقدر مهم است؟

تسلا مشغول کار روی پروژه جدیدی به‌نام “Giga Water Loop” است. اما ابر پروژه جدید ایلان ماسک و شرکت Tesla چیست و چرا انقدر مهم است؟

 
معرفی ابر پروژه جدید ایلان ماسک

تسلا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت ابر پروژه‌ای به‌نام “Giga Water Loop” در خارج از کارخانه Gigafactory Texas خودش در شهر آستین است. ولی ما مطمئن نیستیم که این پروژه دقیقا چیست. پروژه گیگافکتوری تگزاس، بلندپروازانه‌ترین پروژه تولیدی تلسا تا به امروز بوده است. به‌خاطر داشته باشید که این شرکت آمریکایی، پروژه‌های بلند پروازانه زیادی دارد.

در حال حاضر گیگافکتوری میزبان تولید خودرو Model Y است و تولید پیکاپ هیجان‌انگیز Cybertruck تسلا نیز در این کارخانه کلید می‌خورد. این پروژه علاوه بر تولید خود خودرو، تولید سلول‌های باتری و حتی متریال کاتد را هم شامل می‌شود. بنابراین تسلا نه تنها از کل محیط این سوله، بلکه از محیط اطراف آن هم برای تولید پیکاپ خودش استفاده خواهد کرد.

ایلان ماسک یک سیستم بازیافت آب پیشرفته می‌سازد

دفتر مرکزی تسلا هم در این مکان واقع شده و آن‌ها قصد دارند کل محوطه بخش تحقیقاتی که در امتداد رودخانه کلرادو واقع شده را به یک بهشت زیست محیطی برای عموم مردم تبدیل کنند. ایلان ماسک جزئیات زیادی از این مکان عمومی را فاش نکرده، اما «دسترسی به یک رودخانه، مسیر پیاده روی و دوچرخه‌سواری» از جمله امکانات این بهشت زمینی خواهد بود.

حالا ما متوجه شده‌ایم که یک ابر پروژه جدید در راه است و تسلا آن را در بخش مطالعاتی کارخانه گیگافکتوری تگزاس آغاز خواهد کرد. وب‌سایت Electrek به منابعی دسترسی پیدا کرده که نشان می‌دهد پروژه تسلا “Giga Water Loop” نام دارد:

این پروژه تسلا، Giga Water Loop نام دارد. یک کابل برق فشار قوی با برند Austin Energy در نزدیکی لوله کابل‌های برق ما در سمت شمال رودخانه، داخل زمین رفته است.

این‌ها تنها جزئیاتی است که Electrek موفق به دستیابی به آن‌ها شده است. اما از آنجا که ایلان ماسک پیشتر در مورد فرآیند بازیافت آب برای کاهش مصرف آب در کارخانجات تواید باتری صحبت کرده بود، به احتمال خیلی زیاد ابر پروژه جدید ایلان ماسک مرتبط با این موضوع خواهد بود.

کجت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار