این صندل‌های ۶۰۰۰ ساله قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا هستند
کد خبر: ۲۹۳۳۴۹
تاریخ انتشار: 2023 November 19    -    ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
باستان‌شناسان به تازگی تشخیص داده‌اند که این صندل‌های کشف شده در غاری اسپانیایی قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا هستند. محققان اعلام کردند که صندل‌های چمن بافته شده کشف شده در Cueva de los Murciélagos اسپانیا تقریباً ۶۲۰۰ سال قدمت دارند و به این ترتیب آن‌ها قدیمی‌ترین کفش‌های کشف شده لقب گرفته‌اند.

این صندل‌های ۶۰۰۰ ساله قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا هستند (یک پزشک)

این صندل‌های ۶۰۰۰ ساله قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا هستند (یک پزشک)«تابناک با تو» - باستان‌شناسان به تازگی تشخیص داده‌اند که این صندل‌های کشف شده در غاری اسپانیایی قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا هستند.

محققان اعلام کردند که صندل‌های چمن بافته شده کشف شده در Cueva de los Murciélagos اسپانیا تقریباً ۶۲۰۰ سال قدمت دارند و به این ترتیب آن‌ها قدیمی‌ترین کفش‌های کشف شده لقب گرفته‌اند.

در سال ۱۸۵۷، معدنچیانی که در اعماق غار Cueva de los Murciélagos اسپانیا (یه معنی غار خفاش‌ها) کار می‌کردند، به طور تصادفی با یک اتاقک متروک باورنکردنی پر از اجساد مومیایی شده، سبد‌ها، ابزار چوبی و اشیای بافته شده برخورد کردند. اکنون، محققان می‌گویند که ۲۲ جفت صندل علفی کشف شده در غار حدود ۶۲۰۰ سال قدمت دارند و بنابراین قدیمی‌ترین کفش‌هایی هستند که تا به حال در اروپا یافت شده‌اند.

طبق مطالعه‌ای که در مجله Science Advances منتشر شده است، این کفش‌ها «قدیمی‌ترین مجموعه کفش‌های ماقبل تاریخ، هم در شبه جزیره ایبری و هم در اروپا هستند و بزرگ‌ترین مجموعه کفش قدیمی یافت شده هم هستند.

در واقع ۱۰ سال پس از اینکه معدنچیان محل دفن را کشف و غارت کردند، صندل‌های به جا مانده مورد توجه باستان‌شناس اسپانیایی به نام‌ها مانوئل د گونگورا و مارتینز در سال ۱۸۶۷ قرار گرفت. آن‌ها در دهه ۱۹۷۰ مورد بررسی قرار گرفتند، اما این مطالعه اخیر نشان داد که صندل‌ها بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی هستند که در ابتدا تصور می‌شد.

صندل‌های ساخته شده از علف‌ها و سایر الیاف طبیعی، هزاران سال توسط هوای خشک و خنک غار حفظ شدند. در واقع دو نوع کفش مختلف کشف شد، یک نوع با الیافی کمی تابانده شده بود و دیگری «هسته مرکزی» سخت داست. نوع دوم بندی داشت که بین انگشتان اول و دوم قرار می‌گرفت و به نواری متصل به وسط صندل وصل می‌شود که می‌شد آن را به دور مچ پا بست.

محققان همچنین معتقدند اجساد یافت شده در غار در حالی که کفش‌ها را پوشیده بودند در آنجا دفن شده‌اند. از آنجایی که برخی از صندل‌ها سایش بسیار کمی دارند، ممکن است که به طور خاص برای مقاصد تدفین ساخته شده باشند.

محققان همچنین تعدادی دیگر از اشیاء کشف شده در غار را مورد بررسی قرار دادند، مانند سبد‌های بافته شده، که به گفته آن‌ها دیدگاه جدید و جذابی را در مورد جوامع پیش از کشاورزی در اروپا ارائه می‌دهد.

این صندل‌های ۶۰۰۰ ساله قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا هستند (یک پزشک)

کیفیت و پیچیدگی فن‌آوری سبد باعث می‌شود که فرضیات ساده‌ای را که در مورد جوامع انسانی قبل از ورود کشاورزی به جنوب اروپا داریم، زیر سوال ببریم.

منبع: یک پزشک

برچسب ها: صندل ، قدیمی ، 6000 ، 6000ساله
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار