کوکوسبزی حلقه‌ای، یک میان‌وعده مدرسه‌ای مقوی و راحت
کد خبر: ۲۹۳۳۴۶
تاریخ انتشار: 2023 October 08    -    ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
بعضی از انواع کوکو‌ها مثل کوکوسبزی را به خاطر بافت نرمی که دارند، موقع ساندویچ کردن برای بچه‌ها باید حسابی پیچید، ولی با یک ابتکار جالب می‌توانید ساندویچ کوکوسبزی فرزندتان را داخل نان ساندویچی درست کنید. این کار شاید به نظر عجیب برسد، ولی بسیار راحت است. مایه کوکوسبزی را آماده کنید، یکدانه هم نان باگت بگیرید و طبق دستور عمل کنید.

«تابناک با تو» - بعضی از انواع کوکو‌ها مثل کوکوسبزی را به خاطر بافت نرمی که دارند، موقع ساندویچ کردن برای بچه‌ها باید حسابی پیچید، ولی با یک ابتکار جالب می‌توانید ساندویچ کوکوسبزی فرزندتان را داخل نان ساندویچی درست کنید. این کار شاید به نظر عجیب برسد، ولی بسیار راحت است. مایه کوکوسبزی را آماده کنید، یکدانه هم نان باگت بگیرید و طبق دستور عمل کنید.

کوکوسبزی حلقه‌ای، یک میان‌وعده مدرسه‌ای مقوی و راحت

این نوع ساندویچ را به دو صورت گرم و سرد می‌توان سرو کرد و درست به همین دلیل برای میان‌وعده‌ها بسیار مناسب است.

مواد لازم

۱۰۰ گرم سبزی کوکوی خرد شده
۱ عدد پیاز کوچک
۳ عدد تخم‌مرغ
۲ ق‌س آرد سیب‌زمینی
۱ عدد نان باگت
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی

۱. پیاز را پوست کنده، بشویید سپس ریز رنده کنید. حالا پیاز رنده شده را در کاسه‌ای بریزید و سبزی خرد شده را هم اضافه کنید.

۲. آرد سیب‌زمینی را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا آب اضافی پیاز گرفته شود. نمک، فلفل و زردچوبه را هم اضافه کرده، مخلوط را خوب هم بزنید.

۳. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی در ظرف دیگری شکسته و به مایه کوکوی داخل کاسه اضافه کنید. حالا مایه کوکو را با چنگال سریع هم بزنید تا خوب کف کند.

نکته: اگر احساس کردید مایه کوکو خیلی شل است می‌توانید کمی دیگر آرد اضافه کنید.

۴. نان باگت را روی تخته آشپزخانه گذاشته و با چاقوی دندانه‌دار به حلقه‌های دو سانتی‌متری برش بزنید. سپس هر حلقه را برداشته و با چاقو مقداری از خمیر وسط آن را درآورید تا جا برای ریختن مایه کوکو باز شود.

۵. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. بعد از داغ شدن، حلقه‌های نان را در روغن بگذارید.

نکته: لازم نیست مقدار روغن زیاد باشد تا نان‌ها در آن غوطه‌ور شوند، قسمت پایین نان‌ها در روغن باشد کافی است.

۶. وقتی که حلقه‌های نان را در روغن چیدید، از مایه کوکو سبزی یک قاشق در هر حلقه نان بریزید. در اینجا بهتر است حرارت را کم کنید تا کوکو‌ها مغزپخت شوند.

۷. بعد از پختن یک طرف کوکو‌ها و بسته شدن مایه کوکو، نان را برگردانید تا طرف دیگر آن هم در روغن قرار بگیرد و سمت دیگر هم پخته شود.

نکته: موقع برگرداندن کوکو‌ها نگران جدا شدن نان از کوکو نباشید، زیرا کوکو در همان مرحله سرخ شدن اولیه به نان چسبیده است.

۸. بعد از پختن کوکو‌ها و طلایی شدن نان‌ها، آن‌ها را از روغن درآورده روی یک دستمال حوله‌ای آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. از جمله مزایای این ساندویچ‌ها حالت ترد بودن آنهاست که بچه‌ها آن را خیلی دوست دارند.

یه‌جور دیگه

در صورتی که آرد سیب‌زمینی در دسترس نبود، می‌توانید به همان مقدار آرد گندم (آرد سفید) جایگزین کنید.

خرده‌های نان (وسط نان باگت) را دور نریزید؛ بگذارید خشک شوند و سپس از آن‌ها در تهیه انواع برگر‌ها و کتلت‌ها استفاده کنید یا حتی می‌توانید با آن‌ها آرد سوخاری درست کنید.

با همین روش می‌توانید کوکو سیب‌زمینی را هم درست کنید.

این مدل کوکو‌ها برای مهمانی‌های رسمی، به خصوص مهمانی تولد بچه‌ها هم بسیار مناسب است.

منبع: همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار