آشنایی با معایب، مزایا و انواع پرده زبرا
کد خبر: ۲۹۳۰۹۳
تاریخ انتشار: 2023 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کرکره زبرا از ترکیب پارچه، تور، میله، گیربکس و قاب آلومینیومی تشکیل می‌شود. این محصول بهترین گزینه برای حفظ حریم خصوصی و همچنین جلوگیری از تابش مستقیم و بیش از اندازۀ نور به داخل محیط است. ساختار کرکره‌های زبرا این‌گونه است که پارچه‌ای (ترکیبی از تور و پارچه به‌صورت نوارهای افقی) به دور میله‌ای می‌چرخد ...
 گزینه‌های بسیار زیادی برای پوشاندن پنجره‌ها، تنظیم نور و حفظ حریم خصوصی وجود دارد. زبرا (Zebra Blinds) نوع جدیدی از پرده‌های تزیینی است که به تمام نیازهای مذکور پاسخ می‌دهد و مناسب برای هر محیطی است. قبل از خرید پرده زبرا، به مزایا و معایب آن توجه کنید و ببینید آیا گزینۀ ایده‌آلی برای محیط شما هست یا خیر.
 
به گزارش مجله خبری صبح من، درهرحال این وسیله بهترین عملکرد را در فیلتر کردن نور دارد و اگر هم برای فضایی مثل اتاق خواب یا حمام از پرده زبرا استفاده کنید، حریم خصوصی شما را کاملاً حفظ خواهد کرد. در اینجا علاوه‌بر معرفی انواع مختلف این پرده‌های تزیینی، مزایا و معایب و عوامل تأثیرگذار در قیمت پرده زبرا نیز بیان شده است. لطفاً تا پایان مطلب با ما همراه شوید.
 
همه‌چیز دربارۀ پرده‌های زبرا
کرکره زبرا از ترکیب پارچه، تور، میله، گیربکس و قاب آلومینیومی تشکیل می‌شود. این محصول بهترین گزینه برای حفظ حریم خصوصی و همچنین جلوگیری از تابش مستقیم و بیش از اندازۀ نور به داخل محیط است. ساختار کرکره‌های زبرا این‌گونه است که پارچه‌ای (ترکیبی از تور و پارچه به‌صورت نوارهای افقی) به دور میله‌ای می‌چرخد و دو سر آن به لوله متصل شده و تمام اجزا نیز در داخل قاب آلومینیومی قرار دارند. درنهایت برای باز و بسته کردن پرده، از یک زنجیر که به گیربکس متصل است استفاده می‌شود.
 
آشنایی با معایب، مزایا و انواع پرده زبرا
 
عملکرد پرده‌های زبرا به‌صورتی است که وقتی با کمک زنجیر آن را باز و بسته می‌کنید، پارچه به‌صورت منسجم و صاف حرکت خواهد کرد. اگر بخواهید مقداری از نور وارد محیط شود یا دید ضعیفی به بیرون داشته باشید، کافیست تورهای دو لایه پرده در موازات یکدیگر قرار بگیرند. اگر هم مایلید کاملاً مانع از ورود نور به داخل محیط شوید، باید طوری پرده را تنظیم کنید که لاین‌های توری و لاین‌های پارچه‌ای بر هم منطبق شوند. بنابراین برای این‌که مقداری از نور یا دید به بیرون را حفظ کنید، پرده‌ زبرا این نیاز را برطرف می‌کند و بدون این‌که لازم باشد تا پرده را به کنار بزنید، می‌توانید هاله‌ای از نور را از پشت قسمت‌های توری پرده ببینید.
 
هنگام خرید پرده زبرا باید سلیقه، هارمونی و تناسب رنگ و طرح با سایر دکوراسیون محیط را در نظر بگیرید؛ زیرا این پرده‌های جذاب و کاربردی براساس جنس پارچه و طرح متفاوت هستند و مهم است که انواع آن را بشناسید.
 
آشنایی با معایب، مزایا و انواع پرده زبرا
 
انواع پرده‌های زبرا
تفاوت اصلی انواع پرده‌های زبرای موجود، در مکانیزم، طرح و جنس پارچۀ آن‌هاست. این پرده‌ها از نظر مکانیزم، به سه نوع دستی، برقی و اتوماتیک دسته‌بندی می‌شوند. اکثر پرده‌های زبرا دستی هستند، یعنی به کمک زنجیر یا طناب‌های کنار پرده و با نیروی دست تنظیم می‌شوند. مدل‌های برقی با کمک ریموت و از راه دور کنترل می‌شوند. یک مدل اتوماتیک هم وجود دارد که به شکل هوشمند و برنامه‌ریزی شده، مقدار نور محیط را تنظیم می‌کند.
 
 
پرده‌های زبرا را ازلحاظ طرح می‌توان به موارد زیر تقسیم‌بندی کرد:
 
آشنایی با معایب، مزایا و انواع پرده زبرا
 
ساده: این مدل‌ها طراحی ساده‌ای دارند و بیشتر مناسب سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب هستند.
 
 
آشنایی با معایب، مزایا و انواع پرده زبرا
 
پلیسه: در طرح‌های پلیسه، لاین‌های پارچه‌ای مات پرده تاخوردگی‌های منظم، افقی و آهارخورده دارند که حالت برجسته و پلکانی زیبایی ایجاد کرده‌اند. این مدل قابلیت بالایی در کنترل نور دارد. بنابراین گزینۀ مناسب برای اتاق خواب است. این مدل به دلیل ظاهر میمینال، برای نصب در هر محیطی کاربرد دارد و در چند مدل پلیسه درشت، پلیسه میکرو، پلیسه بالا و پایین موجود است.
 
 
آشنایی با معایب، مزایا و انواع پرده زبرا
 
طرح‌دار: شامل پرده‌های زبرای بافت برجسته، طرح چوب، گلدوزی، ژاکارد، مخمل، موج‌دار و نقره‌کوب است.
 
 
 
آشنایی با معایب، مزایا و انواع پرده زبرا
 
ترکیبی: این مدل ترکیبی از پرده‌های زبرای ساده، طرح‌دار و پلیسه بوده و برای اتاق‌های اداری، هتل‌ها و سالن‌های پذیرایی گزینۀ مناسبی است.
 
 
 
آشنایی با معایب، مزایا و انواع پرده زبرا
 
سیلوئت: نوعی از پرده‌های زبرا که با برخورداری از دو لایۀ مخصوص، جهت کنترل نور روز و کنترل نور شب از سایر مدل‌ها متمایز شده‌است.
 
 
آشنایی با معایب، مزایا و انواع پرده زبرا
 
کودک: در پرده‌های زبرای مدل کودک از پارچه‌های شاد و لطیف استفاده می‌شود که آن را به گزینۀ ایده‌آل برای زیباسازی اتاق بچه‌ها تبدیل می‌کنند.
 
 
مزایای پرده‌های زبرا
در سال‌های اخیر، پرده‌های زبرا به‌دلیل جذابیت ظاهری، مدرن بودن، بهترین عملکرد در فیلتر نور و حفظ حریم خصوصی بسیار محبوب شده‌اند. این محصول ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم. مواردی که در ادامه آمده است را بررسی کنید و ببینید آیا این پرده‌ها گزینۀ ایده‌آلی برای محیط شما هستند یا خیر.
 
پرده‌های زبرا یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ حریم خصوصی هستند. می‌توانید محیط داخلی را مخفی کنید و همچنان نمای بیرونی را از طریق لاین‌های توری و شفاف ببینید.
 
اشعه فرابنفش خورشید به مبل، فرش و … آسیب می‌زند و رنگ آن‌ها را از بین می‌برد. پرده‌های زبرا قادرند ۹۹ درصد از اشعه فرابنفش را مسدود کنند. بدین ترتیب از شما و وسایلتان محافظت خواهند کرد.
 
پرده‌های زبرا عملکرد خوبی در عایق‌کاری و جلوگیری از ورود و خروج گرما و سرما را دارند. از این لحاظ محیط موردنظر شما، همیشه هوایی که باید داشته باشد را حفظ می‌کند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.
 
این پرده‌ها بهترین گزینه برای دریافت نور طبیعی، ضمن حفظ حریم خصوصی هستند. بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای اتاق خواب و نشمین استفاده کنید. با قرار دادن لاین‌های توری روی هم، نور ملایمی وارد اتاق می‌شود و در ساعات اولیۀ صبح می‌توانید به‌کلی مسیر تابش نور را مسدود کنید.
 
تنوع این نوع پرده از نظر پارچه، رنگ و اندازه و قابلیت سفارشی‌سازی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای افراد مختلف با هر سلیقه و نیازی تبدیل کرده‌است.
 
اکثر پرده‌ها حداکثر هفت سال عمر مفید دارند. درحالی‌که جنس پرده‌های زبرا از پلی‌استر صددرصد است و در صورت نگه‌داری صحیح، چند دهه دوام می‌آورد. پلی‌استر کیفیت بالایی دارد و پرده را از سایش و پارگی محافظت می‌کند.
 
معایب پرده‌های زبرا
در بخش قبلی، چند مورد از مهم‌ترین مزایای پرده‌های زبرا را بیان کردیم. این پرده‌ها نکات مثبت دیگری هم دارند. بااین‌حال، به‌دلیل نظافت و شست‌وشوی دشوار، برخی افراد از خرید پرده زبرا منصرف می‌شوند. اگرچه پارچۀ این پرده‌ها ضداستاتیک است و معمولاً گردوغبار را به خود جذب نمی‌کند، اما طبیعی است که مرور زمان کثیف شده و به نظافت نیاز داشته باشد. در چنین وضعیتی، جدا کردن، شست‌وشو و نصب دوبارۀ آن دشوار و زمان‌بر است. برای جلوگیری از دردسرهای نظافت پرده‌های زبرا، آن‌ها را به‌صورت هفتگی تمیز و گردزدایی کنید.
 
قیمت پرده زبرا
جنس پارچه و کیفیت اجزای سازنده، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت پرده زبرا هستند. بنابراین برای پارچه‌های باکیفیت و دارای طرح، به‌ویژه طرح برجسته (مثلاً پارچه‌های طرح‌دار پلیسه‌ای)، باید قیمت بیشتری پرداخت کنید. این موضوع درمورد کیفیت سایر اجزای این پرده‌ها نیز صدق می‌کند. برای این نوع پرده می‌توانید مکانیزم باز و جمع‌شوی برقی سفارش دهید که در این صورت هم باید قیمت بالاتری پرداخت کنید.
 
تزیین محیط با خرید پرده زبرا
پرده‌های زبرا، ظاهر زیبا و کاربردهای متنوعی دارند. این پرده‌ها را می‌توانید در نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، محیط‌های اداری، اتاق هتل‌ها و هر فضای دیگری نصب کنید. انواع مختلف آن به‌صورت ساده، طرح‌دار، ترکیبی، پلیسه، کودک، سیلوئت و … در بازار موجود است. قیمت پرده زبرا باتوجه به طرح، جنس پارچه و کیفیت اجزای آن محاسبه می‌شود.

مهم‌ترین مزایای کرکره‌های زبرا عبارت‌اند از: استحکام بالا؛ جلوگیری از تابش اشعه ماوراءبنفش؛ حفظ حریم خصوصی؛ قابلیت تنظیم نور و فیلتر آن؛ صرفه‌جویی در مصرف انرژی و دوام زیاد. البته جداسازی، شست‌وشو و نصب دوبارۀ آن‌ها دشوار است که به همین دلیل موردپسند بعضی از افراد واقع نمی‌شوند.

منبع: صبح من

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار