با این ترفند اکبر جوجه را طبخ می‌کنند!
کد خبر: ۲۹۳۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
ما می‌خواهیم در این مطلب روش اصلی پخت اکبر جوجه به سبک رستوران‌های مشهور اکبرجوجه را به شما دوستداران اکبر جوجه آموزش بدهیم تا بتوانید در منزل هم از خوردن این غذای لذیذ لذت ببرید. پس هرچه دستور پخت اکبرجوجه تا به حال داشته‌اید، کنار بگذارید و با این روش آسان و عالی همراه ما باشید.

«تابناک با تو» - برای پخت اکبر جوجه در منزل روش‌های پخت بسیار زیادی وجود دارد که هرکدام با دیگری متفاوت است. ما می‌خواهیم در این مطلب روش اصلی پخت اکبر جوجه به سبک رستوران‌های مشهور اکبرجوجه را به شما دوستداران اکبر جوجه آموزش بدهیم تا بتوانید در منزل هم از خوردن این غذای لذیذ لذت ببرید. پس هرچه دستور پخت اکبرجوجه تا به حال داشته‌اید، کنار بگذارید و با این روش آسان و عالی همراه ما باشید.

با این ترفند اکبر جوجه را طبخ می‌کنند!

مواد لازم:

جوجه ریز: ۱ عدد

روغن: به میزان لازم

نمک: به میزان لازم

کره: ۱۰۰ گرم

زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری

آب: به میزان لازم

رب انار: به میزان لازم

طرز تهیه:

برای شروع کار ابتدا جوجه را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و به پوست روی جوجه کاری نداشته باشید. اگر از ران مرغ به جای جوجه استفاده می‌کنید، حتما به فروشنده تاکید کنید که پوست ران را جدا نکند.

در مرحله بعد داخل یک کاسه مقداری آب بریزید و دو قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نمک با آب حل شود؛ سپس جوجه یا ران مرغ را داخل محلول آب و نمک بگذارید، طوری که آب روی مرغ را بپوشاند و کاسه را به مدت یک روز داخل یخچال بگذارید تا بماند.

در مرحله بعد جوجه را از آب خارج کنید و روی دستمال یا حوله تمیز بگذارید تا کاملا خشک شود و رطوبت نداشته باشد. حالا داخل یک ماهی تابه مقداری روغن بریزید، طوری که وقتی جوجه را داخل آن می‌گذارید، کمی روغن روی جوجه را بگیرد. حالا دو طرف جوجه را با حرارت کم و در حدی که جوجه خشک نشود، سرخ کنید.

در مرحله آخر کره و زعفران را به روغن اضافه کنید و درب ماهی تابه را با دمکنی بپوشانید. حرارت اجاق گاز را کم کنید و جوجه را در روغن به مدت یک ساعت دم کنید. بعد از این مدت زمان اکبر جوجه خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را با رب انار و کته زعفرانی میل کنید. نوش جان.

منبع: فرادید
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
1
0
بعد هم بر اثر مصرف روغن زیاد به بیمارستان مراجعه کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار