ازدیاد یک حشره موذی به بحران ملی منجر شد
کد خبر: ۲۹۲۹۰۸
تاریخ انتشار: 2023 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
شیوع فزاینده حشره موذی "ساس" در فرانسه تبدیل به یک بحران ملی شده و در حالی که شهرداری پاریس اعلام کرده که شیوع این حشرات خونخوار باید قبل از بازی های المپیک سال آینده (المپیک ۲۰۲۴ پاریس) مهار شود، وزیر حمل و نقل فرانسه اپراتورهای قطار و اتوبوس را احضار کرده تا از تکثیر حشرات روی صندلی های سیستم حمل و نقل عمومی جلوگیری کنند.
شیوع فزاینده حشره موذی "ساس" در فرانسه تبدیل به یک بحران ملی شده و در حالی که شهرداری پاریس اعلام کرده که شیوع این حشرات خونخوار باید قبل از بازی های المپیک سال آینده (المپیک ۲۰۲۴ پاریس) مهار شود، وزیر حمل و نقل فرانسه اپراتورهای قطار و اتوبوس را احضار کرده تا از تکثیر حشرات روی صندلی های سیستم حمل و نقل عمومی جلوگیری کنند.
 
 
ازدیاد یک حشره موذی به بحران ملی منجر شد
 
به نقل از گاردین، موجی از وحشت و انزجار در سراسر فرانسه گسترش یافته است زیرا مسافران عکس ها و فیلم هایی را منتشر کرده اند که ظاهرا این حشرات موذی را در سیستم حمل و نقل پاریس، قطارهای سریع السیر و فرودگاه شارل دوگل نشان می دهد.
 
برخی از مسافران مترو پاریس یا قطارهای سراسری از بیم آلوده نشدن به ساس روی صندلی های سیستم حمل و نقل عمومی کشور نمی نشینند و ترجیح می دهند سفرهای شهری و بین شهری خود را ایستاده طی کنند.
 
در طول تابستان، زمانی که یکی از تماشاگران سینمایی در پاریس درباره شیوع ساس‌ها در صندلی های سینما مطلبی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، شرکت‌های سینمایی بیانیه‌هایی منتشر کرده و از ضدعفونی صندلی های سینما خبر دادند. در همین حال، شرکت های مبارزه با حشرات موذی، افزایش تقاضا برای پاکسازی خانه های شخصی را گزارش کرده اند.
 
"کلمنت بوون" وزیر حمل و نقل فرانسه گفته که او اپراتورهای حمل و نقل عمومی را برای جلسه ای در هفته آینده احضار کرده تا با آنها در مورد اقدامات متقابل و نحوه انجام کارهای بیشتر برای محافظت از مسافران سیستم حمل و نقل عمومی رایزنی کند.
 
همزمان نمایندگان شورای شهر پاریس در نامه‌ای به الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه درخواست تشکیل یک کارگروه ملی برای مقابله با آنچه که شیوع حشرات موذی نامیده اند، مطرح کرده اند.
 
امانوئل گروار، معاون شهردار پاریس، در مصاحبه ای با تلویزیون فرانسه گفت: "هیچکس در امان نیست. شما می توانید در هر جایی این حشرات را به لباس و لوازم خود بگیرید و آنها را به خانه بیاورید و این گونه شناسایی و مبارزه با این حشره بسیار دشوار می شود. 
 
او گفت مقامات شهرداری پاریس طی روزهای گذشته تماس های زیادی از سوی شهروندان برای دریافت کمک داشته اند و شرکت های خصوصی در هفته های اخیر سطح بالایی از درخواست شهروندان برای ضدعفونی و سمپاشی خانه هایشان دریافت کرده اند. 
 
گرگوار گفت: برای خانواده‌های کم‌درآمدی که نمی‌توانند هزینه‌های بالای شرکت‌های خصوصی را بپردازند بغرنج تر است.
 
ساس‌ها که از دهه 1950 تا حد زیادی از زندگی روزمره ناپدید شده بودند، در دهه‌های اخیر تجدید حیات کرده‌اند و به طور فزاینده‌ای در برابر درمان‌های شیمیایی مقاوم شده‌اند.
 
آنها می توانند در رختخواب و همچنین در لباس ها و چمدان ها حضور داشته باشند و شب ها برای تغذیه از خون انسان بیرون بیایند. آنها همچنین اغلب باعث ناراحتی روانی، مشکلات خواب، اضطراب و افسردگی می شوند. 
 
روزنامه "لو پاریزین" روز جمعه تیتر نخست صفحه اول خود را به موضوع "وحشت از گسترش ساس در سرتاسر فرانسه" اختصاص داده و این  مشکل را نوعی "ترور خانگی" توصیف کرد. 
 
سازمان ملی بهداشت فرانسه در مطالعه ای دریافته که بین سال‌های 2017 تا 2022، 11 درصد از خانه‌های فرانسوی آلوده شده‌اند.
 
این هفته، یک راننده قطار در خط 8 متروی پاریس گفت که ساس ها را در واگن خود دیده است. با وجودی که مقامات حمل و نقل گفتند که هیچ مورد تایید شده ای از ساس در این قطار وجود ندارد اما این قطار به عنوان یک اقدام احتیاطی از خدمت خارج شده و تحت ضدعفونی قرار خواهد گرفت. اپراتورهای قطار گفته اند که واگن ها و صندلی ها به طور منظم برای جلوگیری از هجوم ساس ها سم پاشی می شوند. 
 
ماتیلد پانوت، رئیس حزب چپ‌گرای La France Insoumise در پارلمان فرانسه، گفت ساس‌ها "برای میلیون‌ها خانواده در این کشور جهنم ایجاد کرده‌اند" و دولت باید اقدام کند.
 
او گفت که در سال 2019 زمانی که او خواستار یک طرح ملی اضطراری برای مقابله با ساس ها شد، مورد خنده و استهزا دیگر نمایندگان قرار گرفت. 
 
او به رادیو فرانسه گفت: "ما می‌خواهیم دولت این موضوع را به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی به رسمیت بشناسد. آنها نباید به مردم بگویند که خودشان با آن برخورد کنند، گویی این یک مشکل فردی است، در حالی که شرکت‌ها برای سمپاشی محصولات شیمیایی که ساس‌ها در برابر آن مقاوم هستند، تعرفه‌های گزافی می‌گیرند. این یک مشکل سلامتی و همچنین یک مشکل سلامت روانی است، با افرادی که نمی توانند بخوابند، آسیب دیده اند یا مجبور به مصرف داروهای ضد افسردگی هستند."
 
او گفت که دولت باید اقدامات بین ارگان های دولتی را هماهنگ کند، قیمت سمپاشی را اصلاح کند و برخی از محصولات شیمیایی را که کارساز نبودند ممنوع کند.
 

فرانسه و شهر پاریس در حالی درگیر شیوع ساس شده است که قرار است تابستان سال آینده میزبان رقابت های المپیک 2024 باشد. در صورت عدم مقابله با شیوع این حشره موذی، المپیک 2024 پاریس می تواند به طور جدی تحت تاثیر قرار بگیرد.

عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار