آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی شبانه
کد خبر: ۲۹۲۷۶۳
تاریخ انتشار: 2023 October 01    -    ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
 رییس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی شبانه پایتخت خبر داد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال، نزدیک به ۳۰۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که ۶۰ درصد از این تصادفات منجر به فوت، در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است.

 رییس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی شبانه پایتخت خبر داد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال، نزدیک به ۳۰۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که ۶۰ درصد از این تصادفات منجر به فوت، در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است.

 
 

سرهنگ موسوی پور روز یکشنبه افزود: پلیس راهور با توجه به آمار و تصادفات دلخراش و حوادث دردناک، طرح تشدید برخورد با تخلفات در بزرگراه‌ها را آغاز کرده است و در این طرح با تخلفات حادثه ساز که امنیت و آرامش در معابر شهر تهران به خطر می‌اندازد، برخورد می‌شود.

 

وی ادامه داد: شب‌ها سرعت‌ها افزایش می‌یابد و زمینه تخلفات حادثه ساز بیشتر فراهم می‌شود و برخی رانندگان با رفتارهای غلط ترافیکی امنیت و آرامش شهروندان و رانندگان دیگر را به خطر می‌اندازند.

۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در شب رخ می‌دهد

سرهنگ موسوی پور افزود: در ۶ ماهه اول امسال، نزدیک به ۳۰۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که ۶۰ درصد از این تصادفات منجر به فوت، در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است همچنین ۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در شب رخ می‌دهد و از این میزان ۳۹ درصد مربوط به عابران پیاده و ۵۴ درصد مربوط به موتورسواران است.

رییس پلیس راهور پایتخت افزود: تخلفات شبانه در پایتخت فقط لایی‌کشی و حرکات مخاطره‌آمیز و سبقت و سرعت‌های غیر مجاز نیست بلکه تردد خودروهای سنگین در خط سوم، استفاده از نورهای شدید و زنونی و سرعت‌های زیاد و خطرات دیگر مانند توقف در حاشیه بزرگراه را نیز شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: توقف در حاشیه بزرگراه‌ها بسیار مهم است زیرا در شب سرعت‌ها زیاد می‌شود و همین موضوع امکان بروز حوادث را بسیار افزایش می‌دهد همچنین تردد عابران پیاده در شب‌ها در برخی بزرگراه‌ها و سرعت غیرمجاز و تاریکی هوا هم بروز خطرات جبران ناپذیری برای موتورسواران و عابران پیاده باعث می‌شود که تصادفات را افزایش می‌دهد.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: در بیشتر حوادثی که روی می‌دهد، علت اصلی حادثه در محل نیست زیرا رانندگانی هستند که حرکات مخاطره آمیز و نمایشی انجام می‌دهند و باعث تغییر مسیر خودروهایی می‌شوند که در مسیر و خط اصلی خود در حال حرکت هستند و باعث ایجاد حوادث جبران ناپذیری برای آنان می‌شوند و پس از آن از محل خارج شده و حادثه‌ای دردناک را رقم می‌زنند و خانواده‌ای را داغدار می‌کنند.

ارتکاب ۲ تخلف همزمان و توقف ۷۲ ساعته خودرو متخلف در پارکینگ

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: پلیس راهور در طرح تشدید برخورد با این تخلفات برای ایجاد امنیت و آرامش تلاش خواهد کرد تا معابر ایمنی برای شهروندان فراهم شود. برابر مقررات، خودروهایی که به طور همزمان مرتکب دو تخلف شوند به مدت ۷۲ ساعت در پارکینگ متوقف می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بحث تخلفات کامیون‌ها، حفاظ بار، تردد در خط سوم و آشکارسازی پلاک موضوعات مطرح است افزود: پلیس مبداء حرکت و تردد کامیون‌ها را در شهر تهران شناسایی کرده است و از مبداء ترددهای آنان کنترل می‌شود و اجازه نخواهیم داد که با لاستیک صاف، بار غیر مجاز و با نداشتن حفاظ و سایر تخلفات در معابر شهر تهران ترد کنند.

تخلفات مربوط به پلاک خط قرمز پلیس راهور تهران بزرگ

سرهنگ موسوی پور گفت: نداشتن پلاک و تخلفات مربوط به پلاک، خط قرمز پلیس راهور تهران بزرگ است زیرا پلاک هویت وسیله نقلیه است و راننده ممکن است هر تخلفی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و ورود به محدوده‌های ممنوع را با نداشتن پلاک انجام دهد.

وی افزود: پلیس علاوه بر آنکه تخلفات را در سطح معابر کنترل و برخورد می‌کند، قرارگاه سرعت نیز تشکیل داده است و از طریق مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ متخلفینی که بیش از ۵۰ کیلومتر بیش از حد مجاز سرعت دارند به قرارگاه فراخوان و احضار می‌شوند و بنا بر دستور قضایی که اخذ شده خودروهای آنان اعمال قانون شده و درخصوص عدم تخلف مجدد از آن‌ها تعهدی گرفته می‌شود.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: با بررسی انجام شده بیشتر متخلفانی که سرعت و سبقت غیر مجاز دارند، قشر جوان هستند؛ بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود مراقب ترددهای فرزندان خود باشند و خودروی خود را بدون گواهینامه مجاز در اختیار آنان مخصوصا در شب‌ها قرار ندهند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار