رکوردشکنی کامیون شگفت‌انگیز تسلا
کد خبر: ۲۹۲۶۴۳
تاریخ انتشار: 2023 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
 کامیون برقی Tesla Semi متعلق به یک شرکت نوشابه‌سازی بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر را در یک روز کاری طی کرد.

 کامیون برقی Tesla Semi متعلق به یک شرکت نوشابه‌سازی بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر را در یک روز کاری طی کرد.

 
 

این خودروی برقی در حالی این مسافت را پیمود که عملکرد آن از طریق تجهیزات مونیتورینگ نصب شده، به عنوان بخشی از برنامه Run On Less کمیسیون بهره‌وری حمل و نقل آمریکای شمالی (NACFE) ثبت شده است. هدف این کمیسیون کشف کارآمدی واقعی کامیون‌هایی است که انتشار گازهای گلخانه‌ای آنها صفر است.

رکوردشکنی کامیون شگفت‌انگیز تسلا

طی هفدهمین روز این برنامه (روز ماقبل آخر برنامه) این وسیله که با عنوان تسلا۳ برچسب‌گذاری شده، در مجموع ۱۷۳۱ کیلومتر را طی کرد و تنها یک محموله را تحویل داد.

طبق داده‌های منتشر شده به وسیله Run On Less، کلاس ۸ تسلا دقیقاً بعد از نیمه‌شب سفر خود را با وضعیت شارژ باتری ۹۵ درصد آغاز کرد که به آن اجازه می‌داد تا ۶۰۰ کیلومتر را قبل از توقف برای شارژ مجدد طی کند. سپس حدود ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح شارژ این وسیله به ۹.۱۷ درصد رسید.

پس از حدود یک ساعت شارژ، باتری به ۴۷ درصد رسید. این کامیون کمی بعد دوباره حرکت کرد و ۲۶۷ کیلومتر دیگر را طی کرد که سطح وضعیت شارژ باتری را به ۲.۶ درصد رساند. پس از یک ساعت و نیم شارژ مجدد، باتری تا ۸۸.۶ درصد پر شد که امکان پیمودن یک مسافت ۵۷۴ کیلومتری دیگر را فراهم کرد.

پس از آن، این کامیون با سطح باتری ۱۸ درصد، یک بار دیگر برای شارژ مجدد متوقف شد و این بار وضعیت شارژ باتری به ۵۱.۵ درصد افزایش یافت. به این ترتیب این وسیله توانست ۲۶۹ کیلومتر پایانی را در حالی که ۱۵ درصد از شارژ آن باقی مانده بود، قبل از نیمه شب به اتمام رساند.

داده‌های موجود همچنین نشان می دهد که این کامیون تسلا ۸۱.۸ درصد از روز را در حال رانندگی بوده، ۱۱.۱ درصد از زمان را بابت شارژ صرف کرده و ۱۷ درصد از روز را غیرفعال بوده است. علاوه بر این، عمده سفر (۹۲.۶ درصد) با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت طی شده است.

همین کامیون که ۱۷۳۱ کیلومتر را طی کرد، در روزهای دوم و سوم برنامه، در هر روز تقریباً ۱۲۸۷ کیلومتر را طی کرده و در مجموع ۹ محموله را تحویل داده است.

خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار