ماجرای قتل هولناک زن جوان در خانه متروکه
کد خبر: ۲۹۲۶۳۵
تاریخ انتشار: 2023 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
ماجرای این جنایت هولناک به فضای مجازی گره خورد و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی قاتل زن جوان وارد مرحله جدیدی شد.
ماجرای این جنایت هولناک به فضای مجازی گره خورد و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی قاتل زن جوان وارد مرحله جدیدی شد.

زن جوان تبعه خارجی در زیرزمین یک منزل ویلایی کلنگی به قتل رسید.

 چهارشنبه شب گذشته یک تماس تلفنی مشکوک، ماموران کلانتری مصلای مشهد را به حالت آماده باش درآورد. فرد تماس گیرنده مدعی بود که جسد زنی در منزل مسکونی متروکه افتاده است. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بلافاصله گروهی از افسران انتظامی به فرماندهی سرهنگ محمد ولیان(رئیس کلانتری مصلی) عازم بولوار چمن شدند و با مشخصاتی که فرد ناشناس ارائه داده بود، منزل متروکه را پیدا کردند؛ اما هرچه ماموران به در آهنی می‌کوبیدند، کسی پاسخ نمی‌داد.

لحظاتی بعد نیروهای انتظامی با کسب مجوز قضایی از قاضی ویژه قتل عمد مشهد، قفل در را شکستند و به داخل منزل رفتند؛ اما هیچ اثری از جسد نبود. آن‌ها همه اتاق‌ها و حتی درون حیاط را جست‌وجو کردند ولی باز هم به نتیجه‌ای نرسیدند تا این که یکی از عوامل انتظامی به روزنه‌ای اشاره کرد که به داخل زیرزمین منزل مخروبه راه داشت؛ بنابراین نور چراغ قوه گوشی‌های تلفن همراه روشن شد و دو تن از افسران انتظامی به داخل زیرزمین تاریک رفتند .هنوز جست‌وجوها به پایان نرسیده بود که یکی از آنان جسد زن جوانی را در گوشه زیرزمین پیدا کرد.

ماجرای قتل هولناک زن جوان در خانه متروکه

طولی نکشید که بی‌سیم‌های پلیس به کار افتاد و ماجرای کشف جسد به قاضی ویژه قتل عمد گزارش شد. عقربه های ساعت از ۲۲ شب عبور کرده بود که قاضی دکتر صادق صفری به همراه گروهی از کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی خراسان رضوی به محل کشف جسد رسیدند و این گونه تحقیقات قضایی در این باره آغاز شد. جسد مربوط به زنی ۲۴ ساله و تبعه خارجی بود که یک رشته روسری دور گردنش قرار داشت و تعداد زیادی لوازم تحریر در کنار جسد افتاده بود.

بررسی دقیق ماجرا نشان داد که زن جوان متاهل بوده و لوازم تحریر‌ها را برای فرزندانش خریده است؛ اما چندین النگوی طلا که در دست وی خودنمایی می‌کرد، حکایت از آن داشت که عامل یا عاملان جنایت قصد سرقت یا زورگیری نداشته‌اند. از سوی دیگر نیز نبود آثار دفاعی روی پیکر مقتول بیانگر آن بود که وی به همراه فردی آشنا به زیرزمین منزل متروکه آمده و به‌طور غافلگیرانه به قتل رسیده است.

با انتقال جسد«نجیبه- الف» به پزشکی قانونی، تحقیقات میدانی قاضی شعبه ۲۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حالی ادامه یافت که مشخص شد خانواده وی روز قبل از کشف جسد(چهارم مهر) گم شدن زن جوان را به پلیس گزارش کرده‌اند. از سوی دیگر، گروهی از کارآگاهان با هدایت مستقیم سرهنگ ولی نجفی(رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و با راهنمایی‌های قضایی تحقیقات گسترده‌ای را برای کشف راز این جنایت وحشتناک آغاز کردند.

بررسی‌های آنان برای شناسایی مالک منزل مسکونی به یک طباخی در مشهد رسید و مشخص شد که منزل مذکور به متصدی کلّه‌پزی تعلق دارد! از طرف دیگر نیز پیدا شدن لوازم پاکبانی مانند جارو در منزل متروکه حکایت از آن داشت که به احتمال زیاد برخی از پاکبانان محلی ساعاتی را برای استراحت وارد این منزل مخروبه می‌شوند! به همین دلیل رصدهای اطلاعاتی در دو شاخه هماهنگ، به سرپرستی سروان اسماعیل عظیمی مقدم(افسر پرونده) در حالی ادامه یافت که متصدی طباخی به کارآگاهان گفت: برخی از کارگران اتباع خارجی که برای وی کار می‌کردند نیز در آن محل به استراحت می‌پرداختند.

با به دست آمدن این سرنخ‌ها برخی از افراد مظنون تحت تعقیب قرار گرفتند که در نهایت ماجرای این جنایت هولناک به فضای مجازی گره خورد و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی قاتل وارد مرحله جدیدی شد.

در همین حال، قاضی دکتر صادق صفری به کارفرمایان هشدار داد: از به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در صنوف خودداری کنند و منازل خود را در اختیار آنان قرار ندهند! قاضی ویژه قتل عمد مشهد همچنین با تاکید بر این که شهروندان توصیه‌ها و هشدارهای قضایی را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: به‌کارگیری غیرقانونی اتباع خارجی نه‌تنها مجازات کیفری دارد بلکه در صورت وقوع جرایمی مانند قتل، صاحبکاران و کارفرمایان بازخواست خواهند شد و در مخمصه‌های قانونی و قضایی مدت‌های زیادی را سرگردان می‌شوند.

 قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تصریح کرد: بررسی‌های قضایی در این پرونده جنایی نیز حکایت از آن دارد که متصدی طباخی بدون هیچ گونه مدرک فردی تبعه خارجی را به کار گرفته است که نه حساب بانکی دارد و نه هیچ گونه مشخصاتی از وی در واحد صنفی به ثبت رسیده است! به همین دلیل با افرادی که این گونه اتباع را به‌کار گمارند برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

روزنامه خراسان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار