رفتارهای عجیب کودکانه که شما را تا مرز جنون می‌برد
کد خبر: ۲۹۲۴۲۷
تاریخ انتشار: 2023 October 22    -    ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
برای بزرگسالان، این کار‌ها و بسیاری از کار‌های دیگر که کودکان انجام می‌دهند ممکن است عجیب و غیرقابل توضیح به نظر برسد. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که بچه‌ها وسوسه می‌شوند که خوراکی‌های عجیبی مانند خاک گلدان را بخورند. برای بزرگسالان، این کار‌ها و بسیاری از کار‌های دیگر که کودکان انجام می‌دهند ممکن است عجیب و غیرقابل توضیح به نظر برسد.

۸ رفتار عجیب کودکانه که شما را تا مرز جنون می‌برد (برترین ها)«تابناک با تو» - برای بزرگسالان، این کار‌ها و بسیاری از کار‌های دیگر که کودکان انجام می‌دهند ممکن است عجیب و غیرقابل توضیح به نظر برسد.

گاهی اوقات به نظر می‌رسد که بچه‌ها وسوسه می‌شوند که خوراکی‌های عجیبی مانند خاک گلدان را بخورند. برای بزرگسالان، این کار‌ها و بسیاری از کار‌های دیگر که کودکان انجام می‌دهند ممکن است عجیب و غیرقابل توضیح به نظر برسد.

۸ رفتار عجیب کودکانه که شما را تا مرز جنون می‌برد (برترین ها)

برای مثال، ممکن است تعجب کنید که چرا کودکتان قبل از خواب سر خود را به تخت می‌کوبد. اما در واقع دلیلی وجود دارد که کودکان این کار‌ها را انجام می‌دهند. در ادامه برخی از این رفتار‌های عجیب را برای شما توضیح می‌دهیم و نگران نباشید، بسیاری از کودکان این کار‌ها را انجام می‌دهند!

۱. بند آمدن نفس

کودک ممکن است هنگام گریه کردن، ناگهان تا ۱ دقیقه نفس نکشد، سفت شود، رنگش کبود شود و حتی برای چند دقیقه غش کند. باور کنید یا نه، در واقع چیزی نیست که آن‌ها بتوانند کنترل کنند. این حالت‌ها ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتند که کودک شما عصبانی یا ناراحت باشد و یا دچار ترس، شوک یا درد شده باشد. این حالت اگرچه ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما معمولاً بی ضرر است و در سن ۴ یا ۵ سالگی متوقف می‌شود.

۲. مدام لباس هایشان را در می‌آورند

بچه‌ها وقتی برهنه هستند خجالت نمی‌کشند؛ بنابراین برای آن‌ها مشکلی نیست که لباس‌های خود را در هر زمان و هر مکان در بیاورند. آن‌ها ممکن است این کار را انجام دهند، زیرا لباس هایشان ناراحت است یا به این دلیل که احساس گرما می‌کنند. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است آن‌ها لباس خود را در بیاورند این است که آن‌ها به تازگی یاد گرفته اند که این کار را به تنهایی انجام دهند، بنابراین این یک مهارت جدید است که باعث می‌شود آن‌ها احساس استقلال بیشتری کنند.

۳. نوشیدن آب حمام

کودکان ممکن است درک نکنند که آب حمام با آب آشامیدنی متفاوت است. از آنجایی که کودکان در طول حمام بازی می‌کنند، آب بخشی از آن است، بنابراین ممکن است فکر کنند که نوشیدن آن سرگرم کننده است.

۴. کوبیدن سر هنگام خواب

۸ رفتار عجیب کودکانه که شما را تا مرز جنون می‌برد (برترین ها)

برخی از کودکان هنگام به خواب رفتن یا نیمه شب سر خود را به نرده تخت، بالش یا تشک می‌کوبند. حدود ۱۵ درصد از کودکان این کار را انجام می‌دهند. در حالی که برخی آن را یک اختلال می‌دانند، برخی دیگر معتقدند که این یک نوع رفتار آرام‌بخش است، مثل مکیدن شست. در هر صورت، معمولاً بی ضرر است و خود به خود متوقف می‌شود، بنابراین نیازی به درمان نیست.

۵. وارد کردن برخی اشیا به گوش، بینی و چشمانشان

۸ رفتار عجیب کودکانه که شما را تا مرز جنون می‌برد (برترین ها)

کودکان دوست دارند دنیا را کشف کنند؛ بنابراین وقتی چیز‌های کوچکی را در گوش، بینی و چشمان خود می‌کنند، در حال آزمایش اشیاء مختلف هستند. آن‌ها فقط می‌خواهند ببینند چگونه کار می‌کنند و چه اتفاقی ممکن است برایشان بیفتد.

۶. خوردن چیز‌های عجیب و غریب

۸ رفتار عجیب کودکانه که شما را تا مرز جنون می‌برد (برترین ها)

از حشرات گرفته تا خاک، کودکان تقریباً هر چیزی را می‌توانند بخورند. آن‌ها می‌خواهند چیز‌های جدیدی را کشف کنند و چه راهی بهتر از استفاده از گیرنده‌های چشایی برای انجام این کار؟

۷. کشیدن موهایشان

۸ رفتار عجیب کودکانه که شما را تا مرز جنون می‌برد (برترین ها)

کودکان زیر ۲ سال ممکن است مو‌های خود را بچرخانند یا بکشند تا خود را آرام کنند یا شاید حوصله شان سر رفته است. در ۳ سالگی، آن‌ها متوجه واکنش والدین خود به این موضوع می‌شوند و ممکن است بخشی از رفتار جلب توجه یا عصبانیت باشد. در کودکان بزرگتر، کشیدن مو می‌تواند نشانه ADHD نیز باشد.

۸. تمایل به خواندن چندباره‌ی یک کتاب

۸ رفتار عجیب کودکانه که شما را تا مرز جنون می‌برد (برترین ها)

گوش دادن به داستانی که از قبل ماجرای آن را می‌دانند، به کودکان احساس کنترل داشتن می‌دهد و این کنترل به آن‌ها احساس راحتی می‌دهد. آن‌ها می‌دانند که والدینشان قرار است قبل از رفتن به رختخواب برای آن‌ها کتاب بخوانند و می‌دانند که داستان چگونه پیش می‌رود، بنابراین آرام می‌شوند و به خواب می‌روند.

منبع: برترین‌ها

برچسب ها: کودک ، رفتار ، جنون ، اشتباه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار