ماجرای حمله چند سارق به بیمارستانی در تهران
کد خبر: ۲۹۱۸۰۵
تاریخ انتشار: 2023 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
عاملان حمله به بیمارستانی در تهران که متهمی زخمی را فراری داده بودند، به دام افتادند.

عاملان حمله به بیمارستانی در تهران که متهمی زخمی را فراری داده بودند، به دام افتادند.

 
 

سارقانی که برای مخفی نگه داشتن راز سرقت‌هایشان به بیمارستانی در تهران حمله کرده بودند، یکی پس از دیگری دستگیر شدند.

اواسط بهار امسال ماجرای حمله مسلحانه به یکی از بیمارستان‌های تهران در بیسیم‌های پلیس پایتخت مخابره شد و ماموران نزدیک‌ترین واحد‌ها، خود را به آن بیمارستان رساندند اما قبل از رسیدن ماموران، افراد مسلح فردی را که متهم به یک درگیری طایفه‌ای بود، از بیمارستان خارج کرده و فراری شده بودند.

پس از آن تحقیقات ماموران پلیس آگاهی پایتخت در مورد این اتفاق کم‌سابقه آغاز و مشخص شد فردی که از بیمارستان فراری داده شده چند روز قبل در یک درگیری طایفه‌ای که در یکی از محلات تهران اتفاق افتاده بود، شرکت داشته است. درگیری بین دو طایفه سابقه قبلی داشت و به خاطر اختلافات و بدگویی‌های آنها پشت یکدیگر تشدید و به درگیری فیزیکی منجر شد. جوانی که فراری داده شده بود، علاوه بر اینکه افرادی را با چاقو زخمی کرده، خودش هم مجروح شده و به همین دلیل همراه ماموری در بیمارستان بستری بود تا پس از بهبود، رسیدگی دقیق‌تر به جرمش آغاز شود. اما در همین فاصله افراد مسلح به بیمارستان حمله کردند و با تهدید کادر درمان، مامور مراقب متهم و انتظامات بیمارستان، دستبند او را شکستند و فراری‌اش دادند.

به دست آمدن این نتایج ماموران را با معمایی پیچیده روبه‌رو کرد چون در شرایط معمول عجیب است که افراد مسلح برای فراری دادن متهم یک درگیری و نزاع به چنین خشونتی دست بزنند. بنابراین ماموران در مورد متهمی که فراری داده شده بود بیشتر تحقیق کردند و پی بردند جوان فراری، سارقی سابقه‌دار و حرفه‌ای است که احتمالاً نگران بوده در روند تحقیقات دیگر جرائمش فاش شود برای همین به هر نحوی که ممکن بود موضوع را به همدستانش اطلاع داد و آنها با طرح نقشه‌ای او را فراری دادند.

به این ترتیب، شناسایی همدستان جوان مجروح در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت. همچنین شرکت‌کنندگان در درگیری از جمله چند زخمی تحت بازجویی قرار گرفتند و معلوم شد جوان فراری، سارق حرفه‌ای منزل است که از شهرستان به تهران می‌آمد و با کمک برادرانش خانه‌ها را خالی می‌کرد. به این ترتیب مشخص شد متهم پس از بستری شدن در بیمارستان با برادرانش تماس گرفته و از نگرانی خود در مورد افشای راز سرقت‌های قبلی‌اش گفته است. به همین خاطر آنها با همدستی چند نفر نقشه حمله مسلحانه به بیمارستان را اجرا کردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد برادران متهم، پس از فراری دادن او به شهرشان رفته‌ و زندگی عادی خود را از سر گرفته‌اند. در ادامه چند متهم دستگیر شدند و چند متهم دیگر نیز با اطلاع از عملیات پلیس فرار کردند. سرانجام متهم اصلی چند روز پیش در یکی از شهرستان‌های غربی کشور دستگیر شد و به تهران انتقال یافت.

این متهم در بازجویی‌ها گفت: بعد از اینکه به خاطر شرکت در درگیری و مجروح کردن چند نفر دستگیر شدم وقتی خودم در بیمارستان بستری شدم دیدم بهترین فرصت برای فرار است. چون نگران بودم در تحقیقات سرقت‌هایی که با برادرانم انجام داده‌ام لو برود و مجازات سنگین و رد مال برایمان به دنبال داشته باشد، وقتی برادرانم دستبند را شکستند و فرار کردم فکر نمی‌کردم به این راحتی دوباره دستگیر شوم.

در حال حاضر با دستگیری آخرین متهم، افراد دستگیرشده یکی پس از دیگری به جرائم خود اعتراف کرده‌اند و افشای راز سرقت‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اعتماد آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار