اندازه گردن مردان با «مهارت‌ پدری» مرتبط است
کد خبر: ۲۹۱۶۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
از منظر تاریخی، با نگاه کردن به گردن مرد می‌توان به توانایی فیزیکی او پی برد. یک پژوهش جدید که در مجله روانشناسی اسکاندیناوی منتشر شده است نشان می‌دهد چگونگی مهارت یک مرد در مراقبت یا محافظت از فرزندانش به گردن – عضله ذوزنقه‌ای – گره خورده است.

اندازه گردن مردان با «مهارت‌ پدری» مرتبط است

اندازه گردن مردان با «مهارت‌ پدری» مرتبط استتابناک باتو ــ به گزارش نیویورک‌پست اندازه گردن مردان با چگونگی مهارت محافظت و مراقبت از فرزندان در ارتباط است.

یک پژوهش جدید که در مجله روانشناسی اسکاندیناوی (‌Scandinavian Journal of Psychology‌) منتشر شده است نشان می‌دهد چگونگی مهارت یک مرد در مراقبت یا محافظت از فرزندانش به گردن – عضله ذوزنقه‌ای – گره خورده است.

این عضله از قاعده گردن شروع می‌شود، از سرشانه‌ها عبور می‌کند و تا وسط پشت امتداد می‌یابد. همچنین این عضله به حرکت سر، گردن، بازوها، شانه‌ها و تنه کمک و ستون فقرات و وضعیت بدن را تثبیت می‌کند.

دکتر میچ براون، یکی از نویسندگان این پژوهش، به تایمز انگلستان گفت: «ما در مورد ماهیچه‌هایی صحبت می‌کنیم که هم به گردن متصل‌اند و هم از طریق تعامل چهره‌به‌چهره قابل مشاهده.»

اندازه گردن مردان با «مهارت‌ پدری» مرتبط است

محققان دانشگاه آرکانزاس از ۳۰۵ شرکت‌کننده مرد و زن خواستند تا به چهار تصویر کامپیوتری از یک مرد نگاه کنند - همه چیز به‌جز ماهیچه‌های گردن او مشابه بودند.

شرکت‌کنندگان بر اساس درکشان از مرد به‌عنوان یک مبارز، علاقه‌اش به جفت‌گیری طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت، و تاثیر او در محافظت و پرورش فرزندان، به تصاویر از ۱ تا ۷ امتیاز دادند.

مردانی که عضلات گردن بزرگی داشتند محافظان بهتری برای فرزندان تلقی شدند. اما در تربیت فرزندان و روابط طولانی‌مدت رتبه کمتری را به دست آوردند.

آن‌هایی که عضلات گردن کوچک‌تری داشتند، رتبه‌بندی بهتری را در پرورش فرزندان به دست آوردند.

به گفته براون، از منظر تاریخی، با نگاه کردن به گردن مرد، می‌توان به توانایی فیزیکی او پی برد. به این دلیل که «گردن موثرتر از صورت است و در مقایسه با بدن، نشانه شناختی سریع‌تری به شمار می‌رود».

بروان در توضیح به تایمز گفت: «اگر بخواهیم از روی گردن قضاوت کنیم باید بگویم که سازگاری درستی بین سرعت ادراک در صورت و دقت ادراک در بدن وجود دارد. وقتی حرف میلی‌ثانیه‌ می‌شود، نشانه‌‌های بدن فوریت کمتری دارد، در حالی شاید چهره‌ها آنقدر هم قابل اتکا و اعتماد نباشند.»

اندازه گردن مردان با «مهارت‌ پدری» مرتبط است

براون ماه گذشته به نیویورک‌پست گفت: «تکیه بر تصاویر کامپیوتری مانع درک درست محققان در این زمینه می‌شود که آیا این دریافت‌های جدید بر پایه‌های حقیقت استوار است یا خیر.»

او افزود: «پژوهش روی گردن مردان و پرداختن به صفات آن‌ها می‌تواند زمینه‌ای برای تحقیقات آینده باشد. علاوه بر این، تعمیم فرهنگی این کلیشه‌ها بسیار حائز اهمیت است.»
منبع: ایندیپندنت فارسی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
0
3
شاید در مورد انسان های قدیمی کاربرد داشته باشد ولی اکنون مواردی همچون ثروت - شغل و سمت و میزان حاکمیت قانون بر این موضوع ارجحیت دارد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
0
3
روانشناسان در حال در نوردیدن مرزهای علمی هستند، فقط لطفا کمتر چرت بگویید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار