فریب گرمای شهریور را نخورید!
کد خبر: ۲۹۱۴۴۲
تاریخ انتشار: 2023 September 17    -    ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
 یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از مشکلات ریوی و تنفسی در فصل پاییز باید افراد لباس‌های مناسب و گرم بپوشند و فریب گرما را نخورند، گفت: زیرا در مناطق خشک گرما سریعا به سرما تبدیل می‌شود و بهتر است در دهه سوم شهریور ماه لباس‌های گرم‌تر مانند شال و هد پوشیده شود.

 یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از مشکلات ریوی و تنفسی در فصل پاییز باید افراد لباس‌های مناسب و گرم بپوشند و فریب گرما را نخورند، گفت: زیرا در مناطق خشک گرما سریعا به سرما تبدیل می‌شود و بهتر است در دهه سوم شهریور ماه لباس‌های گرم‌تر مانند شال و هد پوشیده شود.

 
 

فریب گرمای شهریور را نخورید!

 

سید ابوالفتح شیرمردی اظهار کرد: با فرا رسیدن فصول سرد سال احتمال ابتلای افراد به بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزا و سرماخوردگی افزایش می‌یابد و ممکن است در صورت ابتلای افراد به سرماخوردگی با مراجعه به مراکز درمانی این ویروس را گسترش دهند.

 

وی با بیان اینکه متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن در دهه سوم شهریورماه  حجامت انجام شود، افزود: زیرا حجامت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در صورت ابتلا به سرماخوردگی، سریعا رفع شود.

شیرمردی با اشاره به اینکه داروهای گیاهی گرم و خشک برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی مفید هستند،  بیان کرد: برای تقویت، ایمن و گرم شدن ریه و پیشگیری از سرماخوردگی و هر نوع ویروس مانند آنفلوآنزا و کرونا می‌توان با ترکیب برخی گیاهان دارویی، شرایط فرد را بهبود بخشید.

این محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ترکیب برخی گیاهان دارویی که عمدتا محصولات گیاهان دارویی  مختص استان هستند برای درمان و پیشگیری سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید هستند، عنوان کرد: ریشه شیرین بیان ۲۰ گرم ، گل بنفشه ۱۰ گرم، گل پنیرک ۱۰ گرم، گل ختمی ۱۰ گرم، گل زوفا ۱۵ گرم، پرسیاوشان ۱۰ گرم، داروی سه‌پستان پنج گرم، تاجریزی پنج گرم، مویز ۲۰ دانه، عناب پنج گرم، انجیر ۱۰ دانه، ریشه ایرسا ۱۵ گرم را مخلوط کرده بعد از شست و شو با آب ساده حدود چهار یا پنج دقیقه جوشانده شوند و بعد از آن ۲۰ دقیقه دم کشیده شود و  قبل از هر غذا دو استکان مصرف شود و فقط شب‌ها یک لیوان مصرف شود.

وی  در ادامه افزود: علاوه بر داروهایی که گفته شد داروی مفید دیگری هم وجود دارد که برای تقویت ریه و پیشگیری از سرما خوردگی مفید است  مانند آویشن که در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و عرق فراسیون و  شیرین بیان که البته گیاه شیرین بیان برای کسانی که فشار خون ندارند توصیه می‌شود و همچنین  تخم شنبلیله، تخم کرفس، و انواع پونه‌ها بسیار اثر گذار هستند.

این محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آنتی بیوتیک طبیعی که باید هر شب مصرف شده تا فرد دچار سرماخوردگی و ویروس نشود، بیان کرد: باید مخلوط ریشه ایرسا ۵۰ گرم، نعنا ۱۵ گرم،  آویش ۱۰ گرم،  ریشه کاسنی ۱۵ گرم،  پونه ۱۰ گرم و گل بنفشه ۱۵ گرم را نیم کوب کرده  و به اندازه یک قاشق چایی خوردی درون دو لیوان آب جوش ریخته و حدود پنج دقیقه جوشیده شود  و پس از آن ۲۰ دقیقه دم کشیده شود و این نوشیدنی گیاهان دارویی  یک آنتی بیوتیک بسیار قوی است که برای  درمان زکام، سرماخوردگی فصلی، انواع عفونت‌های بدن داخلی و جلوگیری از تب استفاده می‌شود.

شیرمردی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از مشکلات ریوی و تنفسی در فصل پاییز باید افراد لباس‌های مناسب و گرم بپوشند و فریب گرما را نخورند، گفت: زیرا در مناطق خشک گرما سریعا به سرما تبدیل می‌شود  و بهتر است در دهه سوم شهریور ماه لباس‌های گرم‌تر مانند شال و هد پوشیده شود.

این محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف خوردنی‌هایی که موجب سردی و تری بدن می‌شود از جمله نکات مهمی است که فرد باید رعایت کند همچنین استفاده از سوپ‌ها و آش‌های ساده و گرم تا حد زیادی به بهبودی فرد کمک خواهد کرد.

 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار