قتل زن جوان با ضربات چاقو در نظام‌آباد تهران
کد خبر: ۲۹۱۱۷۸
تاریخ انتشار: 2023 September 14    -    ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
اولیای دم زن جوانی که با ضربات چاقو در نظام‌آباد تهران به قتل رسیده بود، با تلاش بازپرس جنایی از قصاص قاتل فرزندش گذشت کرد.

اولیای دم زن جوانی که با ضربات چاقو در نظام‌آباد تهران به قتل رسیده بود، با تلاش بازپرس جنایی از قصاص قاتل فرزندش گذشت کرد.

 
 

چهارشنبه چهارم مرداد ماه، کارکنان انتظامات بیمارستان امام حسین(ع) مرگ زن جوانی را با ضربات چاقو روی تخت بخش جراحی به قاضی وحید ناصری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی گزارش کردند.

 

با اعلام این خبر، قاضی جنایی به‌همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی سردخانه بیمارستان شدند و با جسد زن ۳۷ ساله‌ای به‌نام مهتاب مواجه شدند که هدف ضربات چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت خودش را به پلیس معرفی کرده است و در کلانتری ۱۲۷ نارمک حضور دارد.

 

بدین ترتیب مرد جنایتکار هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: چهار سال قبل با مهتاب آشنا شدم در این مدت به‌خاطر علاقه زیاد، درآمدهای روزانه‌ام را که از طریق مسافرکشی کسب می‌کردم به او می‌دادم؛ همه چیز خوب بود تا اینکه مهتاب به‌دروغ مدعی شد به شهرستان رفته است و چند روزی نمی‌تواند من را ببیند.

متهم ادامه داد: ابتدا نمی‌دانستم که مهتاب دروغ گفته است تا اینکه همسایه او با من تماس گرفت و گفت "مهتاب در تهران حضور دارد"؛ پس از اینکه ماجرا را متوجه شدم به مهتاب زنگ زدم تا موضوع را در میان بگذارم اما او گفت که "دیگر رابطه‌ای بین ما وجود ندارد".

وی گفت: پس از این حرف‌ها دنیا روی سرم خراب شد به همین خاطر یک چاقو از دوستم در غرب تهران خریدم و به ساختمان نیمه‌کاره‌ای رفتم تا خودکشی کنم اما تصمیم گرفتم تا حرف‌های آخرم را به مهتاب بزنم و ۷۰ میلیون پولی را که در این ۴ سال به او داده بودم، پس بگیرم.

مرد جنایتکار ادامه داد: پس از این تصمیم با مهتاب تماس گرفتم و گفتم "قصد دارم تو را ببینم" که او نیز قبول کرد؛ راهی خانه موردنظر شدم و ماشین را در کوچه پارک کردم دقایقی بعد مهتاب به پایین آپارتمان آمد و درب ساختمان را باز کرد.

متهم افزود: داخل راه‌پله‌های ساختمان بودیم که به مهتاب گفتم "من در این ۴ سال همه کار برای تو انجام دادم اگر قصد داری این رابطه را به پایان برسانی باید ۷۰ میلیون تومانی را که از من گرفته بودی، برگردانی" که مهتاب در پاسخ مدعی شد "دیگر همه چیز تمام شده است".

وی ادامه داد: در یک لحظه کنترل خود را از دست دادم و او را هدف ضربات چاقو قرار دادم پس از این حادثه سریعاً آپارتمان را ترک و ساعتی بعد از طریق تماس تلفنی خودم را به پلیس معرفی کردم؛ علاقه زیادی به مهتاب داشتم و فقط می‌خواستم از تصمیمی که گرفته است، منصرفش کنم یا پولم را پس بگیرم.

پس از اعتراف صریح متهم به قتل زن جوان در راه‌پله‌های ساختمان، بازپرس ویژه قتل به‌همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی صحنه وقوع جرم در محله نظام‌آباد شدند و با تحقیقات میدانی به فیلمی دست یافتند که صحنه مجروح شدن زن جوان را توسط قاتل نشان می‌داد.

گذشت از قصاص با تلاش بازپرس جنایی

سیرمراحل قانونی پرونده ادامه داشت تا اینکه اواسط شهریور ماه امسال، پدر مقتوله به شعبه چهارم دادسرای امور جنایی مراجعه و پس از تلاش‌ برای ایجاد صلح و سازش از سوی قاضی وحید ناصری، در نهایت از قصاص قاتل فرزندش گذشت کرد و مرد میانسال را بخشید.

گفتگو با متهم:

چند سال داری؟

۴۷ سالم است و ۶ سال قبل به تهران آمدم.

چه تحصیلاتی داری؟

فوق‌لیسانس ادبیات فارسی دارم.

شغلت چیست؟

داخل تهران مسافرکشی می‌کنم و شب هم در خودروی خود می‌خوابم.

با مقتوله از کجا آشنا شدی؟

۴ سال قبل یک درخواست تاکسی اینترنتی از سوی مهتاب به تلفن همراهم آمد که من نیز قبول کردم؛ در راه مسیر مقصد بودیم که با یکدیگر سر مسائل مختلف صحبت کردیم و آشنا شدیم.

چقدر به مقتوله پول داده بودی؟

تمام درآمدهای روزانه‌ام را در این مدت ۴ سال به‌صورت مداوم به مهتاب می‌دادم که تا امروز ۷۰ میلیون تومان شده است.

چه شد که مرتکب قتل شدی؟

قصد داشتم خودکشی کنم اصلاً نمی‌خواستم مهتاب را به قتل برسانم؛ به آنجا رفتم تا با او صحبت کنم.

پس چرا مهتاب را به قتل رساندی؟

علاقه خیلی زیادی به مهتاب داشتم و فقط می‌خواستم با ترساندن او پولم را پس بگیرم یا از تصمیمی که گرفته است، منصرفش کنم اما حرف‌هایی که او درباره جدایی زد باعث شد کنترل خودم را از دست دهم.

پس از جنایت چه‌کار کردی؟

خیلی حالم بد بود با تلفن همراهم به پلیس زنگ زدم و گفتم که "یک زن جوان را با چاقو هدف ضرب‌وجرح قرار دادم"؛ در لحظات اول نمی‌دانستم که او به قتل رسیده است.

پشیمانی؟

بله، خیلی عذاب وجدان دارم، کسی را به قتل رساندم که علاقه زیادی به او داشتم.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار