زندگی دردناک تیزشاخ کالاهاری با شاخ فرو رفته در گردن
کد خبر: ۲۹۰۹۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 September 12    -    ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
یک تیزشاخ کالاهاری که یکی از شاخ هایش در گردنش به دلیل تغییر شکل در گردنش فرو رفته روزگار دردناکی را سپری می‌کند.

 این تیزشاخ کالاهاری در حالی که یک شاخش به شکلی تغییر شکل یافته رشد کرده و گردنش را سوراخ کرده در حال فریاد برای کمک دیده می‌شود!

زندگی دردناک تیزشاخ کالاهاری با شاخ فرو رفته در گردن
 

پیتر ونتر ۴۷ ساله، در طول سفر به پارک فرامرزی کاگالاگادی در آفریقای جنوبی، این صحنه را به تصویر کشید.

 

پیتر می‌گوید: در راه بازگشت به توییرویر از ماتا ماتا، قبل از بسته شدن دروازه در ساعت ۶، در نزدیکی حوضچه آب هوموئد توقف کردیم. به امید اینکه بتوانیم نگاهی اجمالی به برخی از حیوانات حیات وحش داشته باشیم. نمی‌دانستیم که این عصر منظره‌ای را به ارمغان می‌آورد که شبیه هیچ‌کس دیگری نیست.

 

پیتر ادامه می‌دهد: ما که امیدوار بودیم چند حیوان را ببینیم، یک تیزشاخ کالاهاری را دیدیم. در ابتدا، مانند هر تیزشاخ دیگری به نظر می‌رسید، اما همانطور که دقیق‌تر نگاه کردیم، متوجه چیز خارق العاده‌ای شدیم، شاخ آن در گردنش فرو رفته بود، و به وضوح در اضطراب بود و برای کمک فریاد می‌زد.

این منظره هم جذاب و هم ناراحت کننده بود. پیتر توضیح می‌دهد: ما شوکه بودیم. می‌خواستیم کمک کنیم، اما می‌دانستیم که نمی‌توانیم در طبیعت دخالت کنیم. بنابراین، پس از کمی مشورت، تصمیم سختی گرفتیم که تیزشاخ را تنها بگذاریم و به حرکت خود ادامه دهیم.

پیتر اذعان می‌کند: این بسیار نادر بود. من قبلاً چنین چیزی ندیده بودم. این به ما یادآوری می‌کند که از چیز‌های کوچک زندگی لذت ببریم و همیشه مراقب شگفتی‌های غیرمنتظره طبیعت باشیم.

به طرز جالبی، پیتر در طول این برخورد تنها بود. او می‌گوید: تنها بودن در طبیعت یک تجربه منحصر به فرد است. این به شما امکان می‌دهد که واقعاً با طبیعت ارتباط برقرار کنید و لحظاتی مانند این باعث می‌شود که زیبایی آن را بیشتر درک کنید.

عشق پیتر به طبیعت در سخنان او مشهود است. او اعتراف می‌کند:‌ای کاش می‌توانستم کاری برای کمک به تیزشاخ انجام دهم. اما گاهی اوقات، ما باید به طبیعت اجازه دهیم مسیر خود را طی کند و به یاد داشته باشیم که هر لحظه در طبیعت یک درس ارزشمند است.

تیزشاخ کالاهاری بومی مناطق بسیار خشک آفریقای جنوبی است. به ویژه، صحرای کالاهاری و نامیب. این حیوانات به دلیل شاخ‌های دیدنی‌شان که به طور متوسط ۸۵ سانتی متر (۳۳ اینچ) طول دارند، به طور گسترده شکار می‌شوند. از دور، تنها تفاوت ظاهری بین نر و ماده شاخ آن‌هاست و بسیاری از شکارچیان هر ساله ماده‌ها را با نر اشتباه می‌گیرند. در نر شاخ‌ها ضخیم‌تر با پایه‌های بزرگ‌تر هستند. ماده‌ها شاخ‌های بلندتر و نازک تری دارند. تیزشاخ ماده از شاخ خود برای دفاع از خود و بچه‌ها در برابر شکارچیان استفاده می‌کند، در حالی که نر‌ها عمدتاً از شاخ خود برای دفاع از قلمرو خود در برابر سایر نر‌ها استفاده می‌کنند.

 
فرارو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
0
1
توی این عکس که چیزی پیدا نیس!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
دقت کنید مشخص می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار