۲۲,۳۸۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان هزینه کنید و به فضا بروید!
کد خبر: ۲۹۰۸۰۳
تاریخ انتشار: 2023 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
«ویرجین گلکتیک» روز جمعه اعلام کرد که سه مشتری خود را به یک سفر یک ساعته به فضا و بازگشت فرستاده‌است و چهارمین پرواز موفقیت آمیز خود را به ثبت رسانده‌است.
«ویرجین گلکتیک» روز جمعه اعلام کرد که سه مشتری خود را به یک سفر یک ساعته به فضا و بازگشت فرستاده‌است و چهارمین پرواز موفقیت آمیز خود را به ثبت رسانده‌است.
 
۲۲,۳۸۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان هزینه کنید و به فضا بروید!
 
 فضانوردان خصوصی ماموریت کهکشانی ۰۳ جزو اولین افرادی بودند که بلیت های خود را از شرکتی که توسط میلیاردر بریتانیایی ریچارد برانسون در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد، خریداری کردند.
 
کن باکستر، کارآفرین آمریکایی املاک و مستغلات، تیموتی نش، محافظه‌کار متولد آفریقای جنوبی، و آدریان رینارد، مهندس و کارآفرین بریتانیایی، همراه با بت موزس، مربی فضانورد ویرجین گلکتیک، سه نفری بودند که با هواپیمای فضایی VSS Unity، سفر کردند.
 
مایکل کولگلازیر، مدیرعامل این شرکت گفت: «چه روز هیجان انگیزی برای سه فضانورد خصوصی جدید و کل تیم ویرجین گلکتیک بود.»
 
این پروازهای فضایی شامل یک هواپیمای حامل دو بدنه غول پیکر با دو خلبان است که از باند فرودگاه فضایی در نیومکزیکو بلند می شود. سفینه مادر که VSS Eve نام دارد، ارتفاع زیادی به دست می‌آورد و سپس هواپیمای فضایی متصل به زیر خود را رها می‌کند، که به نوبه خود پیشران‌های خود را درگیر می‌کند تا با سرعتی نزدیک به ۳ ماخ به فضا پرواز کند.
 
در این پرواز فضایی مسافران دقایقی بی وزنی را تجربه می کنند، تا جایی که بتوانند آزادانه به انجام حرکات سالتو بپردازند و از پنجره به انحنای زمین خیره شوند. اولین ماموریت خصوصی این شرکت در ماه ژوئن شامل اعضای نیروی هوایی ایتالیا بود و در ماه آگوست و همزمان با راه اندازی آن، اولین گردشگران یک مادر و دختر بودند که از طریق یک مسابقه قرعه کشی برای خیریه جایگاه خود را در آن پرواز کسب کردند.
 
شرکت «ویرجین گلکتیک» در بخش گردشگری فضایی زیر مدار، با شرکت میلیاردر جف بزوس، «بلو اوریجین» رقابت می کند که تاکنون ۳۱ نفر را با استفاده از یک موشک به فضا فرستاده است. اما از زمان وقوع حادثه در سپتامبر ۲۰۲۲ در حین پرواز بدون سرنشین، موشک «بلو اوریجین» زمینگیر شده است. این شرکت در ماه مارس گفته بود که به زودی پروازهای فضایی را از سر می گیرد.
 
«ویرجین گلکتیک» در عین حال قصد دارد پروازهای فضایی تجاری ماهانه خود را ادامه دهد. حدود ۸۰۰ بلیت فروخته است که ۶۰۰ بلیت بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ به قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلار تا ۲۵۰۰۰۰ دلار بوده و از آن زمان تاکنون ۲۰۰ بلیت هر کدام به قیمت ۴۵۰۰۰۰ دلار به فروش رسیده است که با دلار ۴۹,۷۵۰ تومانی تقریبا، ۲۲۳۸۷۵۰۰۰۰۰ تومان هزینه این سفر می شود.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار