کامپوزیت آلمانی
کد خبر: ۲۹۰۷۵۱
تاریخ انتشار: 2023 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کامپوزیت های دندان را از مواد متفاوتی تولید و تهیه می کنند که برای ترمیم دندان و زیبایی آن استفاده می شود. در اصل کامپوزیت یک ماده خمیری شکل است که به آسانی بر روی دندان قرار داده می شود و حفره ها و ناهمواری های دندان را می پوشاند. این مواد را کاملا همرنگ دندان ها تهیه می کنند و از هیچ نوع مواد فلزی برای تولید آنها استفاده نمی شود.

کامپوزیت دندان یک درمان زیبایی رایج در دندانپزشکی می باشد که مواد اولیه این درمان توسط برندها و کشور های مختلفی تولید می شوند. یکی از کشور های تولید کننده کامپوزیت دندان با کیفیت، کشور آلمان می باشد. در این مقاله به بررسی کامپوزیت آلمانی می پردازیم. 

کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت چیست؟

جست و جو برای یافت روش و ماده ای برای ترمیم دندان های آسیب دیده موجب پیشرفت چشمگیری در صنعت پزشکی شده است. کامپوزیت دندان و اسید اچ منجر به  پیشرفت بسیار مهم و چشم گیری در صنعت پزشکی شده اند. کامپوزیت ها در اصل موادی چسبنده هستند که با چسبیدن به مینای دندان و عاج دندان موجب سهولت ترمیم دندان ها می شوند. مواد تشکیل دهنده کامپوزیت که برای ترمیم دندان ها استفاده می شوند از پلاستیک، شیشه و رزین است که به راحتی میتوان این مواد را رنگ کرد تا به دندان های طبیعی شباهت بیشتری داشته باشند. این روش ترمیمی درمانی به سرعت جای آمالگام را گرفته و دلیل آن هزینه مقرون به صرفه این درمان است.

کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت های دندان را از مواد متفاوتی تولید و تهیه می کنند که برای ترمیم دندان و زیبایی آن استفاده می شود. در اصل کامپوزیت یک ماده خمیری شکل است که به آسانی بر روی دندان قرار داده می شود و حفره ها و ناهمواری های دندان را می پوشاند. این مواد را کاملا همرنگ دندان ها تهیه می کنند و از هیچ نوع مواد فلزی برای تولید آنها استفاده نمی شود.

بیشتر بخوانید » کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان آلمانی

کامپوزیت هایی که توسط برند های آلمانی تولید می شوند از پر طرفدار ترین کامپوزیت ها و از بهترین کامپوزیت های موجود در بازار ایران هستند که پزشکان متخصص زیبایی دهان از این کامپوزیت ها برای زیبا سازی طرح لبخند و ترمیم دندان های افراد استفاده می کنند. در حال حاضر افراد زیادی برای سفید کردن و زیبا کردن دندان های خود از کامپوزیت های المانی استفاده می کنند. دندان در این روش درمانی که تقریبا بدون عارضه می باشد می تواند ترمیم شود. با استفاده از کامپوزیت های آلمانی دندان های شکسته، بد فرم، بد رنگ و یا پوسیده را ترمیم می کنند.

بیشتر بخوانید » قیمت کامپوزیت آلمانی

این کامپوزیت های آلمانی دارای کیفیت، طول عمر و زیبایی بالایی هستند که پزشکان متخصص زیبایی این کامپوزیت ها را در کنار کامپوزیت های آمریکایی، سوئیسی و ژاپنی مورد استفاده قرار می دهند. همچنین باید بدانید که این کامپوزیت های المانی دارای طیف گسترده ای از رنگ برای ترمیم دندان ها می باشند. استفاده و نصب کامپوزیت های آلمانی برای دندانپزشکان آسان است و به راحتی می توانند دندان های فرد بیمار و عیوب آنها را با استفاده از این کامپوزیت ها درمان و ترمیم کنند. همچنین این درمان نوعی درمان پایدار و با طول عمر زیاد محسوب می شود.

دو برند آلمانی که کامپوزیت هایشان بسیار مشهور و محبوب است و از بالا ترین کیفیت ها برخوردار هستند کامپوزیت های برند زنیت و کامپوزیت های برند داینامیک پلاس هستند که این کامپوزیت ها را برای شما بررسی می کنیم.

کامپوزیت دندان داینامیک پلاس

کامپوزیت های داینامیک پلاس از مشهور ترین کامپوزیت های آلمان هستند که یکی از انواع آنها کامپوزیت میکروهیبریدی است که یک درمان سبک محسوب می شود و کاربرد آن برای دندان های خلفی و قدامی می باشد. کامپوزیت های داینامیک پلاس را با استفاده از یک نوع رزین خاص و ذرات فیلر غیر آلی تولید می کنند که فاصله آن ها معمولا بین 0.05 تا 1 سانتی متر می باشد. کلی فیلر 80 درصد و حجم کلی آن 65 درصد می باشد. این کامپوزیت به صورت سرنگ های واحد یا به صورت کیت با ترکیبات مختلف سیستم باندینگ و نیز سایر وسایل اضافی با سرنگ های متعدد در دسترس است.

داینامیک پلاس طیف کامل مواد ترمیمی خود را به صورت زیر ارائه می دهد:

  • این کامپوزیت ها از استفاده آسانی برخوردار هستند.
  • این کامپوزیت ها از تطبیق پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • این کامپوزیت ها عملکرد بالینی مناسبی را برخوردار هستند.
  • ترکیب عالی و ایده آلی را دارا می باشند.

از ویژگی های داینامیک پلاس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده آسان یا یک فرمول غیر چسبنده و در عین حال قوی
  • مقاومت عالی در برابر سایش
  • مقاوم در برابر ترک و شکستگی برای ترمیم های طولانی مدت
  • برخورداری از ویژگی های نوری عالی
  • تکنیک ساده
  • پولیش پذیری بینظیر
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • مناسب برای تمامی حفره های دندان های خلفی و قدامی

کامپوزیت دندان زنیت نانو

ابن نوع کامپوزیت در واقع کامپوزیتی است که درمان آن با استفاده از نور، پولیشینگ و جلاپذیری بالا انجام می شود. این کامپوزیت دارای لایه ای بسیار نازک از پرسلین است که برای ترمیم ترک ها و آسیب های روی دندان استفاده می شود. با استفاده از ذرات نازکی که در این درمان استفاده شده است ترمیم دندان به صورت یک دست و زیبا به دست می آید. تطابق رنگ دندان با ترمیم موجب این می شود که ترمیم به طور کامل با دندان مطابقت پیدا کند. کامپوزیت های آلمانی زنیت با شرایط ذکر شده سازگار بوده و یک درمان مناسب برای دندان ها محسوب می شود.

برای انتخاب برند کامپوزیت آلمانی بهتر است به پزشک متخصص زیبایی مراجعه نمایید تا پس از معاینه دقیق توسط پزشک بهترین برند و بهترین نوع کامپوزیت را برای ترمیم دندان های خود مورد استفاده قرار دهید و از زیبایی، نظم و ترتیب و سلامت دندان های خود لذت ببرید.

کاربرد کامپوزیت دندان

از اصلی ترین وظایف کامپوزیت دندان پر کردن حفره های موجود روی دندان است که به مرور زمان این حفره ها بر اثر پوسیدگی روی دندان ها ایجاد می شوند و ظاهر دندان های طبیعی را تخریب می کنند. دلیل این پوسیدگی ها و حفره ها، اسیدی است که توسط پلاک ها و باکتری هایی که روی دهان و دندان جمع شده اند ترشح و تولید می شود. همچنین از این روش درمانی ترمیمی برای ترمیم دندان های شکسته، رفع فاصله بین دندان های نا منظم و نا مرتب مورد استفاده قرار می گیرند.

کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت دندان شکسته یا کامپوزیت دندان های فاصله دار فقط به منظور زیبایی انجام نمی شود بلکه جنبه درمانی دارد و گاهی برای درمان دندان درد و رفع مشکلات دهان و فک انجام می شود. از دیگر کاربرد کامپوزیت ها میتوان به این موضوع اشاره کرد که سلامت دندان های طبیعی را حفظ می کند و مانع از پوسیده شدن دندان ها می شوند.

از دیگر فواید این کامپوزیت ها میتوان به این موضوع اشاره کرد که برخی دندان ها کج، بد فرم و یا ناهموار هستند و یا برخی افراد دندانشان بر اثر دندان قروچه می شکند که این عیوب را میتوان با استفاده از کامپوزیت دندان ترمیم کرد تا دندان های هموار، یک دست و زیبا را به دست آورد.

از کامپوزیت دندان برای سفید کردن و زیبا سازی دندان ها استفاده می شود و همچنین برای رفع نا مرتبی دندان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این روش درمان برای ترمیم تمام دندان ها میتوان استفاده کرد و در برخی موارد افراد از این مواد ترمیمی برای ترمیم برخی دندان ها استفاده می کنند. کامپوزیت دندان نیش، کامپوزیت دندان خرگوشی و کامپوزیت دندان های جلو از پر کاربرد ترین کامپوزیت های حال حاضر هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار