اتفاق باورنکردنی برای فیلمساز جنجالی
کد خبر: ۲۹۰۶۵۲
تاریخ انتشار: 2023 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
فیلم «کاخ» «رومن پولانسکی» شنبه شب در جشنواره ونیز هشتادم اکران شد و اگرچه با سه دقیقه تشویق ایستاده روبرو بود اما نقدهای منفی زیادی دریافت کرد. پس از گذشت چند ساعت از افتتاحیه، امتیاز ۰ درصد «راتن تومیتوز» برای تازه‌ترین ساخته کارگردان متهم به تجاوز ثبت شد. پیش از اکران فیلم «تونینو زرا» طراح صحنه فیلم جایزه «کامپاری» را از «آلبرتو باربرا» دریافت کرد.

«تابناک با تو» - فیلم «کاخ» «رومن پولانسکی» شنبه شب در جشنواره ونیز هشتادم اکران شد و اگرچه با سه دقیقه تشویق ایستاده روبرو بود اما نقدهای منفی زیادی دریافت کرد. پس از گذشت چند ساعت از افتتاحیه، امتیاز ۰ درصد «راتن تومیتوز» برای تازه‌ترین ساخته کارگردان متهم به تجاوز ثبت شد. پیش از اکران فیلم «تونینو زرا» طراح صحنه فیلم جایزه «کامپاری» را از «آلبرتو باربرا» دریافت کرد.

اتفاق باورنکردنی برای فیلمساز جنجالی

داستان این کمدی تلخ در شب سال نو ۲۰۰۰ و در هتل گشتاد سوییس روی می‌دهد جایی که زندگی چند تن از مهمانان به هم بافته می‌شود. «فنی آردان» در نقش یک مارکیز ثروتمند، «الیور مازوچی» در نقش مدیر هتل، «اولگا کنت»، «ایرینا کاسترینیدیس»، «جان کلیس» و «فورتوناتو چرلینو» دیگر بازیگران «کاخ» خواهند بود. پولانسکی فیلمنامه این فیلم را با همکاری «یرژی اسکولیموفسکی» لهستانی به نگارش درآورده و برای آهنگسازی «الکساندر دپلا» را برگزیده است.

منتقد «ورایتی» می‌نویسد در سالنی با ظرفیت ۱۴۰۰ صندلی و پر از جمعیت، شوخی‌های «کاخ» شمار اندکی از مخاطبین را می‌خندانده است: «نمی‌دانم که آیا سکوتی مرگبارتر از این را در یک سینمای بزرگ برای فیلمی که سخت می‌کوشد شما را سرگرم کند شنیده‌ام یا نه.

بازگشت پولانسکی به ونیز پس از «افسر و جاسوس» (An Officer and a Spy) با انتقاد مواجه شده بود. او در سال ۱۹۷۷ به اتهام رابطه جنسی با یک دختر ۱۳ ساله بازداشت شد و پس از آنکه گناهکار شناخته شد به فرانسه گریخت. او در سال ۲۰۱۸ از عضویت در آکادمی اسکار عزل شد اما در ماه مارس امسال قربانی او در مصاحبه با همسر فیلمساز اعلام کرد که پولانسکی را بخشیده است.

«لوکا باربارسکی» تهیه‌کننده «کاخ» پیش از افتتاحیه در کنفرانس مطبوعاتی فیلم با فریاد «زنده‌باد پولانسکی!» از کارگردان حمایت کرد: «درک نمی‌کنم چرا همه این پلتفرم‌ها: پارامونت پلاس، آمازون، و نتفلیکس از فیلم‌های [قبلی] پولانسکی میلیون‌ها دلار درآمد کسب می‌کنند اما حاضر به پخش فیلم جدید او نیستند؟

«کاخ» ۲۸ سپتامبر در سینماهای ایتالیا اکران خواهد شد.

 30نما

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار