چند حقیقت جالب درباره گارد سلطنتی انگلیس
کد خبر: ۲۹۰۶۲۹
تاریخ انتشار: 2023 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
همه ی ما آن کلاه خزدار، کت قرمز رنگ، ژست عصا قورت داده و چهره ی جدی را می شناسیم. گارد سلطنتی انگلیس بسیاری از اوقات یکی از نمادهای این کشور تلقی می شود.

همه ی ما آن کلاه خزدار، کت قرمز رنگ، ژست عصا قورت داده و چهره ی جدی را می شناسیم. گارد سلطنتی انگلیس بسیاری از اوقات یکی از نمادهای این کشور تلقی می شود. با این حال، حقایقی درباره ی شغل این سربازان وجود دارد که بیشتر ما از آن ها بی خبریم.

چند حقیقت جالب درباره گارد سلطنتی انگلیس
 

۱- نمی توانند برای دستشویی رفتن، پست خود را ترک کنند

 

سربازان گارد سلطنتی در طول شیفت های نگهبانی خود مجبور نیستند به طور کامل بی حرکت بمانند و گهگاه مسافت کوتاهی را قدم رو می روند. با این حال، آن ها امکان ترک پست خود را ندارد، حتی برای رفتن به دستشویی.

حتماً می پرسید پس اگر نتوانند دستشویی شان را نگه دارند چه. در چنین حالتی همان جا ایستاده دستشویی خواهند کرد. شلوارهای ضخیم پشمی آن ها برای این است که چیزی معلوم نشود.

۲- در مجموع ۶ ساعت از روز را ایستاده سپری می کنند

سربازان بعد از کسب نمره ی قابل قبول در یک آزمون ویژه، می توانند به گارد سلطنتی بپیوندند. حقوق آن ها بر اساس فهرستی پرداخته می شود که ارتش انگلیس آن را تعیین می کند و مبلغ آن از حدود ۲۸ هزار دلار آغاز می شود.

یک روز کاری کامل آن ها می تواند ۲۴ تا ۴۸ ساعت به طول انجامد، به طوری که هر سرباز بعد از هر ۲ ساعت نگهبانی، ۴ ساعت فرصت استراحت دارد.

۳- خنده حین خدمت، جریمه دارد

توانایی سربازان گارد سلطنتی برای حفظ چهره ی جدی خود، با وجود اتفاقات روزانه ی بی شماری که ممکن است باعث خنده شود، شاید برای برخی امری فراطبیعی به نظر برسد. اما آن ها انگیزه ی قوی ای برای مقاومت در برابر این وسوسه دارند.

اگر سربازی حین خدمت بخندد، می تواند تا ۲۰۰ دلار جریمه شود، امری که به طور حتم اصلاً خنده دار نیست.

۴- صرفاً یک سرباز تشریفاتی نیستند

سربازان گارد سلطنتی گرچه بیشتر با وظایف تشریفاتی شان شناخته می شوند، اما جزء ارتش انگلیس هستند. آن نیروهای پیاده نظام بسیار آموزش دیده ای هستند که اغلب سابقه ی شرکت در جنگ هم دارند.

داشتن یک گارد مخصوص به خود از سربازان منتخب، رسمی قدیمی است که فرمانروایی انگلیس از زمان سلطنت شاه هنری هفتم در قرن پانزدهم آن را به جا می آورد. با این حال، شکل تشریفاتی آن از اندکی بعد، در حدود سال ۱۶۸۹ میلادی آغاز شد.

۵- اسلحه هایشان خالی است

شاید یکی از مهم ترین دلیل جدیت همیشگی سربازان گارد سلطنتی این است که آن ها امیدوارند بتوانند با این کار عوامل دردسر را دور نگه دارند و مجبور به استفاده از اسلحه ی خود نشوند، چرا که در حقیقت، خالی است.

آن ها هرگز از اسلحه ی پُر استفاده نمی کنند، مگر آنکه تهدید بزرگی وجود داشته باشد که آن ها را مجبور به این کار کند.

۶- تنفر ویژه ای از گرما و باران دارند

 

در روزهای گرم تابستان کت های سنگین سربازان گارد سلطنتی می تواند باعث بیهوشی آن ها بر اثر گرما شود. و اگر این اتفاق رخ دهد، نمی تواند صرفاً یک غش کردن ساده باشد. برای سربازان گارد سلطنتی یک «آداب ویژه ی غش کردن» وجود دارد که بر اساس آن باید روی زمین بیافتند، طوری که صورت شان رو به زمین باشد و اجازه ندارند اسلحه ی خود را رها کنند.

در روزهای بارانی (که به طور حتم در انگلیس به وفور وجود دارد)، آب باران می تواند کلاه های خزدار آن ها را ۲ تا ۴ کیلوگرم سنگین تر کند.

۷- سرباز زن هم دارند

گرچه تصور می شود سربازان گارد سلطنتی همگی مرد هستند، اما هر چه می گذرد زنان بیشتری به آن می پیوندند.

اولین سرباز زن گارد سلطنتی در سال ۲۰۰۰ در بیرون اقامتگاه رسمی ملکه در لندن نگهبانی داد. در سال ۲۰۱۷ هم برای نخستین بار یک سرباز زن برای هدایت گارد سلطنتی در کاخ باکینگهام انتخاب شد.

۸- اجازه دارند در زمان کار کمی تفریح کنند

سربازان گارد سلطنتی شاید اجازه ی خندیدن نداشته باشند، اما این بدان معنی نیست که شوخ طبعی برای آن ها ممنوع است. آن ها گهگاه سر کار تفریح هم می کنند.

گاهی در زمان تعویض سربازها، زمانی که مشغول نواختن موسیقی نظامی سنتی نیستند، برای گردشگرانی که آن ها را تماشا می کنند، موسیقی های سرگرم کننده اجرا می کنند، مثل آهنگ فیلم های معروف «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز».

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار