این زن خجالتی، بانوی اول گابن شد
کد خبر: ۲۹۰۴۵۴
تاریخ انتشار: 2023 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کشور گابن که از زمان استقلال یافتن از استعمار فرانسه در سال ۱۹۶۰ میلادی تاکنون، بانوان زیادی را به خود دیده‌است. دیروز چهره‌ی جدیدی را به خود دید که بادهای انقلاب با خود به همراه آورده بودند...

این دختر خجالتی، بانپی اول گابن شد

این زن خجالتی، بانوی اول گابن شداختصاصی «تابناک با تو»؛ انتخاب هر رئیس دولتی، نگاه‌ها را به سرعت به سوی بانوی‌اول جلب می‌کند و همه کنجکاوند بدانند چه کسی ساکن بعدی قصر خواهد بود.

کشور گابن که از زمان استقلال یافتن از استعمار فرانسه در سال ۱۹۶۰ میلادی تاکنون، بانوان زیادی را به خود دیده‌است، دیروز چهره‌ی جدیدی را به خود دید که بادهای انقلاب با خود به همراه آورده بودند.

این دختر خجالتی، بانپی اول گابن شد

به محض اینکه ژنرال «بریس‌اولگی‌نگوما» سوگند قانون اساسی را به جای آورد، شش روز پس از سرنگونی رئیس جمهور علی‌بونگو، خانم «وی زیتا نیانگ اولگی نگوما» بانوی همیشه همراه ژنرال، نیز در مقابل چشم انظار مردم گابن ظاهر شد.

این اولین حضور این زن خجالتی نبود، زیرا گابنی‌ها همین چند وقت پیش وقتی که او با همراهی همسرش در سمت فرمانده شورای نظامی در مراسم عشای ربانی یکشنبه گذشته در کلیسای سنت‌پیر در لیبرویل پایتخت حضور داشت نیز او را دیده‌بودند.

این دختر خجالتی، بانپی اول گابن شد

مردم گابن از دیدن بانوی اول حسابی خوشحالند زیرا او بر خلاف دو بانوی اول پیشین،  سیاهپوست و از جنس خود مردم است. همسران علی‌بونگو و پدرش عمر بونگو، هر دو زنان سفید پوست فرانسوی بودند. 

رئیس جدید گابن، از اظهار عشق به همسرش جلوی رسانه‌ها ابایی ندارد. عکس بوسه او به همسرش این روزها در گابن همه‌گیر شده‌است.

شاید ژنرال می‌خواهد با این بوسه‌های بی‌هوای تبلیغاتی، جای خود را بیش از پیش در دل مردم گابن باز کند، به خصوص اینکه این حرکت، بعد از ادای سوگند بوده‌است. گویی این بوسه یک حرکت ملی است. او می‌خواهد بگوید صفحه‌ی جدیدی از تاریخ گابن گشوده شده، فقط باید نشست و تماشا کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار