عاشقانه‌ترین نقطه از تهران که خیلی گرم و مهربان بود
کد خبر: ۲۹۰۳۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
در هر شهری، مکانی نانوشته مشخص شده که محلی برای قرارهای عاشقانه باشد. جایی که همه شهر آنجا را می شناسند اما به روی همدیگر نمی آورند.

در هر شهری، مکانی نانوشته مشخص شده که محلی برای قرارهای عاشقانه باشد. جایی که همه شهر آنجا را می شناسند اما به روی همدیگر نمی آورند.  آن زمان ها که قرار عاشقانه گذاشتن به اندازه امروز آسان نبود و در رابطه های دختر پسری، ازدواج هدف نهایی بود. نگاه‌های شرم آلود، دست گرفتن های یواشکی و ترس از کمیته، به یاد ماندنی ترین صحنه هایی بود که در این مکان ها ثبت شده است. یکی از این مکان‌ها در تهران میدان ونک است. فرید درباره این نقطه از تهران نوشته: «ظاهرا در سی سال گذشته پُر تکرارترین مکان برای قرار در خیابونهای تهران جلوی “داروخانه قانون” در میدون ونک میتونه باشه.»

 
 

عاشقانه‌ترین نقطه از تهران که خیلی گرم و مهربان بود

 

کاربر خادم که این توییت و عکس را دیده بود، در این باره نوشته: امروز صبح ویرم‌ گرفت تهرون گردی کنم، مکانهای پر تکرار قدیمی برای قرارها رو پیدا کنم، باورم نمیشد اسباب بازی میکی موس بالای میدون ونک حتی تشخیص نمی‌دادم کدوم مغازه شده، خورجین چهارراه عباس آباد سهروردی هم نبود، میدون نور هم نبود ولی حداقل جنازه مینیاتور بود.

 

عاشقانه‌ترین نقطه از تهران که خیلی گرم و مهربان بود

نوا، قرار عاشقانه نداشت اما خاطره ای از میدان ونک نوشته بود: ما یه زمانی خونه‌مون همون‌ورا بود، خوراک بابای من بود برای قرار گذاشتن دور میدون ونک، به همه می‌گفت بیا جلوی قانون،هست هنوز؟ فکر کن عوض شده جاش.

پژمان مرد خانواده شده بود، احتمالا در آستانه میانسالی: اولین قرارمون جلوی اسباب بازی فروشی بالای میدون ونک بود (همون که بهش میگی موس میگید)، الان بیست و هشت ساله که زیر یک سقفیم ..

اردیبهشت یاد کودکی خود افتاد، از آن خاطره های حسرت برانگیزی که همه دارند: اسباب بازی میکی موس رو سال‌ها بود، فراموش کرده بودم. زمانی که باربی رویای دختران نسل من بود، یک بار بی با قد یک متر و خورده ای پشت ویترین گذاشته بود. نگم که من و همسن و سالهام چه حسی داشتیم از دیدنش

شیوا تغییرات شهر را دیده، گویا تهران امروز با تهران آن روز خیلی تغییر کرده و قرارهای عاشقانه جوان های دیروز، با جابجایی چند مغازه بر باد رفته: در فاصله تجریش تا پارک وی هم دیگه نه کاسکو هست ،نه قنادی عسل ،نه پیتزا آلما تجریش، نه بیتا ، نه یکتا ...فقط کابوکی مونده و اشل و پردیس ...

برترین ها
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
3
18 سال در میدان ونک ، اول جهان کودک ، پلاک 5 ساکن بودیم . یاد داروخانه قانون و نان و کباب ناپولی و شیرینی دانمارکی گاندی به خیر . 20 سال از نقل مکان ما از میدان ونک گذشته اما هنوز خاطرات تلخ و شیرین آن سالها را به یاد دارم .
محمدرضا کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
5
سالها پیش که هنوز تهران به یک غول بی شاخ و دم تبدیل نشده بود ، در ضلع جنوب غربی میدان ونک شهربازی کوچکی به نام فانفار بود که فضایی دوست داشتنی و شاد و صمیمی داشت . صفا و محبت و یکرنگی بین مردم در آن سالها کجا و مترسکهای آدم نمای امروز کجا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار