آیا این نقاشی «نفرین‌شده» است؟!
کد خبر: ۲۹۰۳۶۸
تاریخ انتشار: 2023 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
فیلم‌های زیادی دربارۀ نقاشی‌ها، عروسک‌ها یا اشیاء مختلف نفرین‌شده ساخته شده‌اند؛ اما حالا در شهر هیستینگز انگلستان ماجرایی واقعی دربارۀ یک نقاشی نفرین شده اتفاق افتاده است.

یک نقاشی پرتره که چهره‌ای نسبتا خشک و جدی از یک دختر خردسال را نشان می‌دهد، دو بار توسط خریدارانش به فروشگاه پس داده شد و مسئولان این فروشگاه خیریه در هیستینگز انگلستان تصمیم گرفتند که برچسب «احتمالا نفرین‌شده» را روی آن بچسبانند!

 
 

این نقاشی ساده و تقریبا غیرحرفه‌ای دختری را با لباس قرمز به تصویر کشیده که انگار با غرور و نخوت به رو به رو نگاه می‌کند. این اثر در اصل به همراه چند قاب توسط مردی میانسال  به خیریه اهدا شده است.

 

آیا این نقاشی «نفرین‌شده» است؟!

 

این اثر در ابتدا 25 پوند قیمت‌گذاری شده بود و خیلی زود به اولین خریدارش فروخته شد؛ اما خریدار دو روز بعد آن را به فروشگاه پس می‌دهد. مدیر فروشگاه می‌گوید: «زنی که تابلو را خریده بود گفت می‌خواهم از دست این تصویر خلاص شوم و به علاوه گفت که حس می‌کند یک حال و هوای غریبی در آن وجود دارد؛ بنابراین ما دوباره آن را پشت ویترین گذاشتیم».

تابلو دوباره خیلی زود به فروش رفت؛ اما دومین خریدار هم به زودی بازگشت و گفت که «اصلا نمی‌خواهم این چیز لعنتی را دوباره ببینم». او ادعا کرد که این نقاشی مادر او را تسخیر کرده بود به طوری که او دائما در مقابل تابلو می‌ایستاده و به آن خیره می‌شده. او همچنین گفته بود که سگشان هم نسبت به نقاشی واکنشی عصبی نشان داده است! بعد از شنیدن صداهای ترسناک و چند اتفاق عجیب دیگر او بالاخره تصمیم به پس دادن نقاشی می‌گیرد.

به همین خاطر بود که این بار مسئولان فروشگاه تابلو را با یک متن هشدار در ویترین گذاشتند؛ در این متن نوشته شده بود: «احتمالا نفرین‌شده! او برگشته است! دو بار فروخته شده و دو بار پس داده شده! آیا به اندازۀ کافی شجاعت دارید؟»

آیا این نقاشی «نفرین‌شده» است؟!

بعد از اینکه تصویر این تابلو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد خریدار دوم به فروشگاه برگشت و آن را پس گرفت. او وقتی متوجه شده بود که نقاشی بازدید زیادی پیدا کرده نظرش را عوض کرده بود زیرا فکر کرده بود ممکن است ارزش نقاشی بیشتر شده باشد. این خریدار که زوئی نام دارد اعلام کرده که حالا می‌خواهد نقاشی را پیش یک متخصص  ببرد تا آن را از نفرین پاک کند.

بعد از انتشار عکس در شبکه‌های اجتماعی خیلی از کاربران آن را با شخصیت شیطانی عروسک آنابل مقایسه کرده بودند و البته بعضی‌ها هم گفته بودند که بدشان نمی‌آید یک نقاشی نفرین شده در خانه داشته باشند!

فرادید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار