هوش مصنوعی در لباس پزشک، چند درصد موفق است؟!
کد خبر: ۲۹۰۱۲۱
تاریخ انتشار: 2023 September 04    -    ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
نتایج پژوهش‌ی جدید؛
در این مطالعه، دانشمندان پتانسیل کامل مدل‌های زبان بزرگ در مراقبت های بهداشتی را در بیش از یک کار آزمایش کردند. قابلیت های هوش مصنوعی از تعامل اولیه با بیمار تا مدیریت مراقبت‌های پس از تشخیص گسترش یافت.

هوش مصنوعی در لباس پزشک، چند درصد موفق است؟!

هوش مصنوعی در لباس پزشک، چند درصد موفق است؟!اختصاصی «تابناک با تو»؛ به گزارش AXIOS، با توسعه مداوم هوش مصنوعی و ورود آن به بسیاری از زمینه‌ها، اکنون زمان ورود هوش مصنوعی به حوزه پزشکی فرا رسیده‌است و اکنون بحث در مورد میزان قبولی موفقیت در تشخیص انواع بیماری‌ها به کمک هوش مصنوعی به وجود آمده‌است. و سؤال دیگر اینکه هوش مصنوعی در بیمارستان‌ها چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟!

در مطالعه جدیدی که توسط محققان Mass General Brigham انجام شد، دانشمندان آزمایشی با ربات چت هوشمند ChatGPT انجام دادند و نتایج آن میزان دقت در تصمیم‌گیری هوش مصنوعی را ۷۲ درصد نشان داد، اما در موارد بیش از یک تشخیص، صحت تشخیص ربات به ۶۰ درصد کاهش یافت و میزان موفقیت آن در تشخیص نهایی ۷۷ درصد بود.

در این مطالعه، دانشمندان پتانسیل کامل مدل‌های زبان‌بزرگ در مراقبت های بهداشتی را در بیش از یک کار آزمایش کردند. قابلیت های هوش مصنوعی از تعامل اولیه با بیمار تا مدیریت مراقبت‌های پس از تشخیص گسترش یافت.

هوش مصنوعی در لباس پزشک، چند درصد موفق است؟!

مطالعه دیگری در ۱۷۱ بیمارستان در ایالات متحده و هلند موفقیت یک مدل خودکار متفاوت به نام ELDER-ICU را در تعیین شدت بیماری برای افراد مسن در بخش مراقبت های ویژه نشان داد.

این موضوع پتانسیل هوش مصنوعی را برای اولویت‌بندی مراقبت از بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که هوش مصنوعی نتایج بسیار خوبی در کمک به پزشکان در تشخیص سرطان از طریق گرفتن عکس و پرتو نشان داده‌است، اما استفاده از بسیاری از مطالعات قبل از بکارگیری هوش مصنوعی در زمینه‌ راستی‌آزمایی تشخیص‌ها همچنان حائز اهمیت است.

دانشمندان بر این باورند که بارزترین مزیت  هوش مصنوعی، در مراحل مراقبت‌های اولیه، مانند تشخیص اولیه است و دانشمندان معتقدند که هوش مصنوعی در مناطقی که نیازی به تشخیص قطعی ندارند، مانند ارزیابی اولیه، بسیار کمک‌کننده است و برای همین منظور به اتاق‌های اورژانس برده خواهد شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار