یک ایستگاه جدید در خط دو متروی کرج افتتاح شد
کد خبر: ۲۸۹۹۶۱
تاریخ انتشار: 2023 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
شهردار کرج از آمادگی شهرداری برای تزریق بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری خبر داد.

شهردار کرج از آمادگی شهرداری برای تزریق بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری خبر داد.

 
 

مهرداد کیانی روز پنجشنبه ۹ شهریور در مراسم افتتاح اولیه ایستگاه رجایی‌شهر اظهار کرد: این اعتبار از محل کمک‌های دولت و بودجه شهرداری جذب خواهد شد.

 وی ادامه داد: راه‌اندازی و افتتاح هر ایستگاه قطار شهری به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.  

وی، ضمن ابراز رضایت از عملکرد سازمان قطار شهری و کمک‌های دولتی برای افتتاح این پروژه، افزود: خوشبختانه موفق شدیم ظرف کمتر از ۶ ماه از افتتاح ایستگاه قبلی، ایستگاه جدید را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.  

شهردار کرج ابراز امیدواری کرد: پس از اورهال رام دوم قطار شهری، با پیگیری‌هایی که در وزارت کشور انجام می‌گیرد، بتوانیم برای اجرای رام‌های بعدی اقدام کنیم.  

وی حرکت به سمت ایجاد خطوط استاندارد و کامل برای متروی شهر کرج را از مهمترین اهداف مجموعه مدیریت شهری برشمرد.

آغاز مسافرگیری تجاری تا چهارماه آینده

در ادامه این مراسم، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی کرج هم گفت: شهر کرج ششمین شهر کشور است که دارای مترو می‌شود.

خلیل کوزه‌کنانی توضیح داد: ایستگاه رجایی شهر به طول چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت ایستگاه میان راهی بین ایستگاه‌های ۴۵متری گلشهر و ایستگاه آیت الله طالقانی در خط ۲ قطار شهری کرج قرار دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج ادامه داد: به منظور تسریع در اجرای این پروژه تخصیص به موقع بودجه و ترمیم لایحه که با حمایت شورای شهر و شهردار کرج صورت خواهد گرفت، می‌توان تسریع در اهداف پروژه قطار شهری که رسیدن به ایستگاه شهید سلطانی تا پایان سال است را ممکن کرد.

وی اجرای پروژه قطار شهری را اقدام بزرگی از سوی مدیریت شهری دانست و گفت: ایستگاه رجایی شهر کرج با زیربنای ۱۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع در خط ۲ قطار شهری کرج قرار دارد که راه اندازی آن نقش موثری در خدمات دهی مترو به ساکنان هسته مرکزی و شمالی شهر کرج دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه تمام تلاش شهرداری کرج این است که بتوانیم متروی کرج را به خطوط ۱۰ کیلومتری برسانیم، افزود: تامین ناوگان قطار شهری جزء الویت‌های اصلی این سازمان است و در حال حاضر یک رام قطار وجود دارد و امیدوارم تا چهار ماه آینده رام قطار دوم را نیز به این چرخه اضافه و مسافرگیری تجاری را آغاز کنیم.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار