درآمد استان یزد سه درصد کاهش یافت
کد خبر: ۲۸۹۵۱
تاریخ انتشار: 2016 February 25    -    ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
با بیان اینکه از مجموع کل درامد استان، هفت هزار و 830 میلیارد ریال مربوط به درآمد های استانی، 315 میلیارد ریال درآمد ملی و بقیه درآمد ملی بدون پیش بینی است اضافه کرد: 94 درصد درآمدهای استان درآمدهای مالیاتی، سه درصد جرائم و خسارات و 3 درصد خدمات و فروش کالا تشکیل می دهد.
وی میزان مالیات های غیرمستقیم شامل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از کشور، شماره گذاری و نقل و انتقال اتومبیل در سالجاری را سه هزار و 50 میلیارد ریال ذکر کرد.

رئیس خزانه معین استان یزد گفت: همچنین میزان درآمدهای جرائم و خسارات مشتمل بر جرائم رانندگی، جرائم ماده 199 قانون کار، قانون شکار و آلودگی هوا نیز در این مدت 234 میلیارد ریال و درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا ها هم 273 میلیارد ریال بوده است.
به گفته نور ایمانی میزان درآمدهای اختصاصی حاصل از دستگاههای استانی، شرکت های دولتی و دانشگاهها هم در سالجاری 10 هزار میلیارد ریال و درآمد حاصل از خانه های سازمانی 15 میلیارد ریال است.
این مسئول اضافه کرد: میزان اعتبارات عمرانی پرداخت شده به حدود 70 دستگاه اجرایی استان در سالجاری در مجموع 350 میلیارد ریال است که از این میزان 200 میلیارد ریال استانی، 30 میلیارد ریال نفت و گاز و بقیه استانی ویژه است و سهم اعتبارات عمرانی دانشگاهها 175 میلیارد ریال است .
معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از 78 مورد افتتاح، 396 مورد تغییر امضاء و 372 مورد مسدودی حساب دولتی توسط واحد خزانه در سالجاری خبر داد.
وی از حسابرسی 83 دستگاه و رسیدگی به صورت های مالی 29 دستگاه اجرایی استان در سالجاری خبر داد و گفت: با توجه به سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی شفافیت و انضباط نظام مالی، اجرای حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی امسال در اولوبت برنامه های این اداره کل قرار گرفته و با تغییر رویکرد در نظام حسابداری، وظایف این مجموعه به سطح بالاتری گسترش یافته است.
نورایمانی افزود: یزد از جمله معدود استان هایی است که تمام دستگاههای اجرایی آن به سیستم سناما ( سامانه نظارت آنی خزانه داری ) متصل است .

رئیس خزانه معین استان یزد حفظ ، نگهداری اموال منقول و غیر منقول، خودروهای دولتی و اوراق بهادار، نظارت بر حساب های اموال و تمرکز حساب های اموال دستگاههای دولتی و ثبت صورت حساب های واصله در حوزه اموال منتقول را از جمله فعالیت ها بیان کرد.

وی گفت: کنترل و استاندارد سازی اموال و روش های ثبت و نگهداری آن، تهیه اطلاعات کامل از اموال منقول و غیرمنقول دستگاهها، بازدید مستمر از اراضی و املاک دولتی استان و ثبت سند مالکیت آن در سامانه ' سادا ' از دیگر فعالیت های است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از دو هزار فقره سند مالکیت اموال غیرمنقول دولتی شامل زمین و ساختمان در اداره اموال نگهداری می شود افزود: از این تعداد 130 فقره در سالجاری اخذ و ثبت شده است.
وی میزان اوراق بهادار صادر شده در سالجاری را 12میلیارد و 657میلیون ریال ذکر کرد و گفت: اغلب این اوراق در اختیار دادگستری، ثبت اسناد و املاک ، آموزش و پرورش و امور مالیاتی قرار گرفته است.
معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد دریافت و پرداخت اعتبارات استانی اعم از عمرانی و جاری، درآمدهای اختصاصی، سپرده دستگاههای اجرایی، دریافت درآمدهای عمومی استان و انتقال آن به خزانه، افتتاح و انسداد حساب های دولتی و تهیه صورت حساب های عملکرد مالی خزانه استان را از فعالیت های خزانه استان بیان کرد.

نور ایمانی افزود: با توجه به تغییر رویکرد خزانه و پیاده سازی طرح TSI ( خزانه داری الکترونیک ) انسداد و به حداقل رساندن حساب های دستگاههای اجرایی و حذف حساب های رابط درآمدی به عنوان یکی از اهداف مهم بخش افتتاح حساب خزانه می باشد که جایگزین نمودن شناسه پرداخت به جای حساب بانکی در برنامه های این واحد گنجانده شده است.

وی پرداخت حقوق و مزایای بیش از 25 هزار کارمند رسمی، پیمانی و قرار دادی را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد .
ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار