طرز تهیه لول کباب به روش بازاری و با طعم عالی
کد خبر: ۲۸۹۱۱۸
تاریخ انتشار: 2023 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کباب‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می‌توانید در طعم‌ها و مزه‌های مختلف کباب را تهیه کنید. اما این کباب به دلیل شکل لوله‌ای که دارد به این اسم مشهور شده و امروزه در بیشتر رستوران‌های سنتی تهران امروزه تهیه می‌شود.

«تابناک با تو» - کباب‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می‌توانید در طعم‌ها و مزه‌های مختلف کباب را تهیه کنید. اما این کباب به دلیل شکل لوله‌ای که دارد به این اسم مشهور شده و امروزه در بیشتر رستوران‌های سنتی تهران امروزه تهیه می‌شود.

لول کباب‌های تهران یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدار‌ترین کباب‌های سنتی ایرانی می‌باشد و شما می‌توانید با کره و گوجه و ادویه و پیاز و سبزی یک کباب فوق العاده خوشمزه تهیه کنید.

طرز تهیه لول کباب به روش بازاری و با طعم عالی

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

گوجه فرنگی ۳ عدد

زعفران دم کرده ۳ ق غذا خوری

لیموترش ۱ عدد

پیاز ۱ عدد بزرگ

پیاز و جعفری به مقدار لازم

نمک و سماق ۱ ق چای خوری

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه لول کباب به روش بازاری و با طعم عالی

طرز تهیه لول کباب

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

برای تهیه لول کباب خوشمزه در ابتدای کار گوشت چرخ کرده را به همراه زعفران دم کرده، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و سماق درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس پیاز را با دندانه‌های ریز رنده، رنده کنید. حالا پیاز رنده شده را از صافی رد می‌کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود و به کاسه می‌افزاییم، سپس به خوبی ورز می‌دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه از مواد گوشتی به اندازه یک نارنگی جدا کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن

در این مرحله مواد گوشتی را به صورت لوله فرم داده و کنار قرار دهید، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید. حالا لول کباب‌ها را درون تابه بچینید و کاملا سرخ کنید.

مرحله سوم:

در ادامه پیاز جعفری را به همراه مقداری نمک و آب لیمو ترش تازه مخلوز کرده و کنار قرار دهید. حالا پوست گوجه فرنگی‌ها را جدا کرده و به صورت ریز خرد می‌کنیم، سپس لول کباب‌های سرخ شده را از تابه خارج کرده و آن‌ها را اضافه کنید. در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا گوجه فرنگی‌ها کاملا پخته و له شوند.

مرحله چهارم: تهیه لول کباب

حالا نان‌های لواش را به سس گوجه فرنگی آغشته کرده و یک لول کباب به همراه مقداری پیاز جعفری روی آن می‌گذاریم. حالا مقداری از سس گوجه فرنگی روی نان ریخته و نان را قاضی می‌کنیم، سپس به همین ترتیب ادامه می‌دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه لول کباب‌ها را درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و به همراه ترشی شور و دوغ سرو کنید. نوش جان.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار