خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب‌ترین ایده‌ها
کد خبر: ۲۸۸۹۱۵
تاریخ انتشار: 2023 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
سرگرم نگه داشتن بچه‌ها کار ساده‌ای نیست! البته امروزه برنامه‌های تلویزیون می‌توانند کار را آسانتر کنند، اما بهتر است از این راه حل در حد اعتدال استفاده شود! بنابراین، بیایید به سراغ ایده‌های قدیمی رفته و یک یا دو ترفند در خصوص سرگرم نگه داشتن بچه‌ها با ساخت کاردستی یاد بگیریم!

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده هاتابناک باتو ــ سرگرم نگه داشتن بچه ها کار ساده ای نیست! البته امروزه برنامه های تلویزیون می‌ توانند کار را آسانتر کنند، اما بهتر است از این راه ‌حل‌ در حد اعتدال استفاده شود! بنابراین، بیایید به سراغ ایده های قدیمی رفته و یک یا دو ترفند در خصوص سرگرم نگه داشتن بچه ها با ساخت کاردستی یاد بگیریم!

ساخت کاردستی با هدف تبدیل وسایل دور ریختنی به وسایل ارزشمند برای بچه ها سرگرمی بسیار جذابی خواهد بود تا بتوانند قدرت تخیل خود را پرورش دهند! از ساخت وسایل تزئینی کوچک برای خانه تا ساخت زیورآلاتی دست ساز که کودک می تواند برای خود یا عروسکهایش بسازد؛ حتی ساخت یک عروسک ساده نیز امکان پذیر است. در این مقاله می آموزیم چطور با وسایل دورریختی، کاردستی های جذاب بسازیم.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

ساخت کاردستی با تخم مرغ

ساخت جا شمعی از پوسته تخم مرغ یک فعالیت سرگرم کننده است. بهتر است برای اینکار از تخم مرغ های تاریخ گذشته استفاده کنید. برای ساخت جا شمعی از پوست تخم مرغ، ابتدا باید قسمت بالا پوست تخم مرغ را با یک سوزن یا سنجاق کوچک سوراخ کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا زرده و سفیده تخم مرغ بدون شکستن پوست خارج شود. می توانید پوست تخم مرغ را با رنگ خوراکی رنگ آمیزی کنید، قبل از اینکه آنها را با فتیله و موم شمع پر کنید. هنگامی که پوست تخم مرغ شما خالی شد، آن را در یک شیشه یا لیوان کوچک قرار دهید تا آن را صاف نگه دارد. سوراخ بالایی را با سوزن کمی باز کنید، سپس موم مایع را با استفاده از قیف داخل تخم مرغ بریزید. پس از پر کردن پوسته تخم مرغ با موم تقریباً تا لبه، یک فیتیله را در مرکز پوسته قرار دهید و قبل از روشن کردن؛ اجازه دهید تا موم سفت شود.

ساخت دوربین با رول دستمال کاغذی

ابتدا دو عدد استوانه میانی رول دستمال کاغذی را که تمام شده است بردارید، سپس دور هر کدام از آنها کاغذ رنگی بچسبانید و توسط چسب مایع دو استوانه را به هم بچسبانید. توسط دو نوار که میتواند بافتنی یا کاغذی باشد؛ بند گردنی دوربین خود را درست کنید.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

ساختن آباژور با بطری پلاستیکی و نخ کنفی

یک بطری پلاستیکی خالی بردارید و آن را افقی نگه دارید. قسمت بالایی آن را با دقت با چاقو برش دهید. این برای ساختن سر آباژور ماست. حالا بطری پلاستیکی را رنگ آمیزی کنید. برای این کار می توانید از رنگ های آکریلیک استفاده کنید. بعد از رنگ آمیزی میتوانید چند طرح زیبا بر روی آن بکشید. حالا چند برگ درست می کنیم. برای این کار، یک تکه پلاستیکی کوچک از بقیه بطری ببرید و آن را بیشتر به شکل برگ برش دهید. این برگ های پلاستیکی را به رنگ سبز رنگ آمیزی کنید و جزئیات را اضافه نمایید. حالا سیم را بردارید و آن را به شکل مثلث در آورید؛ این پایه آباژور را تشکیل می دهد. حالا پایه را با نوار رنگی بپوشانید و برگ های پلاستیکی را روی آن بچسبانید. حالا سر لامپ را به پایه در بالا وصل کنید. برای محکم کردن آن از چسب حرارتی استفاده کنید. یک سوراخ در بالای آباژور ایجاد کنید و محور پایه را در آن قرار دهید تا محکم شود. در نهایت چراغ کوچک را با کمک چسب حرارتی داخل سر لامپ ثابت کنید. اکنون کاردستی آباژور شما آماده است!

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

تزئین گلدان با شلوار جین قدیمی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با شلوار جینی که نمی پوشید چه کار کنید؟ می توانید از پارچه آن برای تزئین یک گلدان دست ساز استفاده کنید. میتوانید یک گلدان پلاستیکی بردارید و دور تا دور آن را با نوارهای باریک جین بپوشانید. مهم است که هم روی پارچه و هم روی قوطی چسب بزنید و انتهای هر نوار هم تراز باشد. علاوه بر این، برای ثابت کردن هر یک از نوارها، می توانیم از یک سنجاق برای اتصال و ثابت نگهداشتن دو سر نوار استفاده کنیم تا چسب خشک شود.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

درست کردن جاشمعی با مواد بازیافتی

یکی از کاردستی های ساخت شمع که ممکن است قبلاً دیده باشید، استفاده از پرتقال و کمی روغن پخت و پز یا روغن زیتون است. با برش دادن قسمت بالایی پوست و هسته مرکزی پرتقال میتوانید شمع فوری درست کنید که فقط نیاز به ریختن کمی روغن دارد. اگر از پرتقال بزرگتر استفاده کنید شمعی با سوزاندن طولانی تر خواهید داشت.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

ساخت کاردستی با بطری نوشابه

بطری های پلاستیکی قدیمی خود را به جامدادی های زیپی بدون دوخت اما محکم تبدیل کنید که به شما کمک می کند تا لوازم تحریر خود را سازماندهی کنید، تقریباً بدون هیچ هزینه ای. می توانید از آنها برای نگهداری انواع لوازم هنری نیز استفاده نمایید. این همچنین یک ایده کاردستی عالی برای بازگشت به مدرسه برای دانش آموزان است. برای ساختن ابتدا یک بطری پلاستیکی را برش دهید، یک زیپ به آن بچسبانید، تزئینات را به صورت خلاقانه و دلخواه بر روی آن انجام دهید.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

تبدیل تیشرت های قدیمی به پیشبند آشپزخانه

برای اینکار تنها کافی است که آستین های تیشرت قدیمی خود را در بیاورید، سپس در امتداد خط شانه تا یقه برش دهید تا بند گردن پیشبند شما درست شود. این مرحله را در طرف دیگر تیشرت نیز تکرار کنید. پارچه پشت را بریده اما دور نریزید، بعداً از آن برای ساخت بند، جیب و تزئینات استفاده خواهید کرد.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

درست کردن کیف دستی از کت چرمی قدیمی

در مرحله اول، آستر کت چرم را بیرون بیاورید. سپس اجزائی را که فکر میکنید به آن احتیاجی ندارید، جدا کنید. در مرحله بعد سعی کنید آستین ها و یقه کت را در بیاورید تا مطابق تصویر زیر شود. در مرحله سوم باید یک الگو ترسیم کنید به طور مثال در تصویر زیر عرض ۱۷ اینچ در بالا، ۱۳.۲۵ اینچ عرض در پایین، ۱۶ اینچ قد برای کیف در نظر گرفته شده است. حال زمان آن فرا رسیده که خطوط نقطه چین مشخص شده در تصویر را به هم متصل کنید. حال پارچه را برگردانید و با ابزاری مفتولی شکل گوشه های کیف را به سمت بیرون هدایت کنید. اینکار را با انگشت هم میتوان کرد. سپس بالای کیف دو حلقه برای اتصال بند کیف قرار دهید. از اضافه های لباس دو بند به اندازه دلخواه برش دهید و دو طرف را به هم متصل کنید و از حلقه ها رد کنید. در اینجا کار ساخت کیف شما به اتمام رسیده است. این نمونه ای از ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی برای مدرسه است.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

درست کردن کیف با لباس های جین

قبل از درست کردن کیف به این نکته توجه کنید که اندازه کیف به لباس جین شما بستگی دارد. ابتدا شلوار جین خود را مطابق تصویر بر روی سطح صافی قرار دهید. با استفاده از گچ یا صابون خیاطی درست از جایی که شلوار شروع به گشاد شدن میکند، خط بکشید و آن را برش دهید. سپس درز داخلی ساق پا را باز کنید. سپس یک الگوی کیف دستی از اینترنت دانلود و پرینت بگیرید و روی پارچه قرار دهید. حال دو طرف پارچه ها را به هم بدوزید. اگر دوست دارید انتهای کیف سطح صافی داشته باشد، آن را اتو کنید. این مرحله کاملاً اختیاری است. حال میتوانید برای بند کیف دو نوار با رنگ و ضخامت دلخواه برش دهید. همچنین میتوانید از پارچه های اضافی دیگر یک گل زیبا درست کنید و بر روی کیف بدوزید. در آخر بند های کیف را به لبه داخلی با استفاده از چرخ خیاطی متصل نمایید.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها


درست کردن روبالشی با لباس های کهنه

برای این امر میتوانید مقداری سلیقه و ابتکار عمل به خرج دهید. به طور مثال میتوانید از ژاکت یا لباس های پشمی با طرح های متفاوت استفاده کنید. ابتدا کوسن خود را وارد لباس کنید. سپس آستین های لباس را به داخل بکشید. سپس یقه لباس را تا کنید و تا جایی که امکان دارد بکشید تا سطح لباس صاف باشد. سپس یک کوک کوچک برای ایستادگی بر روی لباس بزنید. حال گوشه پایین لباس را به پشت کوسن تا بزنید و دوباره کوک بزنید. حال روبالشی شما آماده استفاده است.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

تبدیل کردن قوطی های کنسرو به جامدادی

میتوانید یک قوطی کنسرو فلزی خالی را تبدیل به یک جامدادی رومیزی زیبا کنید. همچنین برای زیبا کردن فضای بیرونی میتوانید از کاغذ رنگی یا کاموا استفاده نمایید. تزئین فضای بیرونی کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها


درست کردن گلدان های زیبا با لاستیکهای خودرو

میتوانید از لاستیک های قدیمی استفاده کنید. تنها کافی است که لاستیک را با رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. سپس درون حلقه میانی لاستیک مقداری خاک بریزید و گل مورد علاقه خود را درون آن بکارید. برای اینکار بهتر است از گیاه پتوس که آویزی است استفاده کنید.

خلاقیت با وسایل ساده و دور ریختنی با جالب ترین ایده ها

با خواندن این مقاله امیدواریم ایده هایی برای تبدیل وسایل دور ریختنی به وسایل ارزشمند را به شما داده باشیم. با کمی خلاقیت میتوان از بسیاری از ابزار قدیمی که دیگر کاربرد چندانی ندارند بصورت بهینه استفاده نمود که این خود کمک به حفظ محیط زیست است.
منبع: دفتردستک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار