احداث شهر حجاب در تهران و اصفهان!
کد خبر: ۲۸۸۸۷۶
تاریخ انتشار: 2023 August 21    -    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مسئول بسیج اصناف: شهر حجاب در تهران و اصفهان احداث می‌شود.
مسئول بسیج اصناف: شهر حجاب در تهران و اصفهان احداث می‌شود.
 
 
 
غلامرضا حسن‌پور : ما به زودی شهر حجاب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اصفهان و تهران به صورت دائمی راه‌اندازی می‌کنیم تا الگوهای مناسب حجاب برای کودکان تا بزرگسالان در آن ارائه شود. این طرح طراحی و کامل شده و در حال گرفتن جای مناسب در تهران هستیم که ظرف یکی دو ماه آینده مشخص می‌شود و احتمالا در هفته بسیج راه‌اندازی خواهد شد.
 
مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: شهر حجاب در راستای معرفی الگوها و کالاهای حجاب در تهران و اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
 
 غلامرضا حسن‌پور امروز به مناسبت هفته بسیج اصناف و بازاریان در نشست خبری سازمان بسیج اصناف در مورد نقش اصناف و معرفی کالاهای حجاب گفت: ما به زودی شهر حجاب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اصفهان و تهران به صورت دائمی راه‌اندازی می‌کنیم تا الگوهای مناسب حجاب برای کودکان تا بزرگسالان در آن ارائه شود. این طرح طراحی و کامل شده و در حال گرفتن جای مناسب در تهران هستیم که ظرف یکی دو ماه آینده مشخص می‌شود و احتمالا در هفته بسیج راه‌اندازی خواهد شد.
 
مسئول بسیج اصناف گفت: ما برای بحث حجاب الگوهای مختلفی ارائه می‌کنیم و در نمایشگاه‌های مختلف مدل‌های مانتوهای شیک برای بانوان طراحی کرده‌ایم. گاهی برخی از این مدل‌ها در سبد خرید مردم قرار نگرفته‌اند و تلاش می‌کنیم که در سبد تقاضای مردم قرار گیرد.
 
وی افزود: وقتی مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از امری مانند بی‌حجابی نهی می‌کنیم باید یک الگو و مدلی به آنها بدهیم و کارهای اساسی در زمینه معرفی طرح‌های جایگزین ارائه کرده‌ایم. برای بانوان فروشنده در اصناف مختلف 100 طرح مانتوی اسلامی و با قیمت مناسب و قابلیت انجام کار در اصناف مختلف طراحی کرده‌ایم. همچنین برای دانش‌آموزان دختر هم مدل‌های مناسب و نوجوان‌پسند ارائه کرده‌ایم. برای کودکانی که تازه به سن تکلیف می‌رسند و از فضای کودکی به فضای باحجاب می‌خواهند وارد شوند، نیز الگوهایی معرفی کرده‌ایم، درحالی‌که تاکنون در این فاصله سنی الگوی مناسبی نداشتیم.
 
حسن‌پور اضافه کرد: توجه به طیف سنی مختلف و در راستای علاقه به پوشش و عفت برای بانوان دنبال می‌شود. مسئول بسیج اصناف در مورد مهار تورم و رشد تولید به عنوان شعار امسال نیز گفت: ما رصد کالاهای اساسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار انجام می‌دهیم. این گونه نباشد که کالایی مانند مرغ هر روز کم یا زیاد شود که یک روز بگویند مرغ زیاد بخرید و یک روز بگویند کمتر بخرید. در این زمینه ارتباط کشاورزی با سامانه کالا رسانی برقرار می‌شود و ما به عنوان بسیج نظارت و رصد می‌کنیم.
 
وی تأکید کرد: در زمینه کالای مرغ و تخم مرغ پایداری عرضه و تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار دنبال می‌کنیم و در آینده نتیجه آن مشخص می‌شود و این مدل می‌تواند برای سایر کالاها مانند قند و شکر هم اجرا شود. اگر رشد تولید تداوم داشته باشد، این کار منجر به مهار تورم می‌شود که شعار امسال است.
 
حسن‌پور با اشاره به جلسات رئیس جمهور با تولیدکنندگان گفت: برخی از این تولیدکنندگان به دفتر رئیس جمهور معرفی کرده‌ایم، ما برای حمایت از تولید و عرضه باید زنجیره بازرگانان امین در کشور تشکیل دهیم و ایجاد شبکه‌ای از افراد امین که از اول تا آخر زنجیره، از تولید تا مصرف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کنند. این گونه نباشد که عده‌ای واردکننده در زمان کرونا کشتی کالاهای وارداتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دریا نگه داشته بودند تا کالا گران شود و بعد‌ آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تخلیه کنند.
 
مسئول بسیج اصناف در مورد زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ اظهار داشت: در این زمینه باید رقابت ایجاد و انحصار شکسته شود و زنجیره امینی ایجاد شود که کالاها به موقع به دست مردم برسد.
 
وی در مورد صادرات نیز گفت: در بازار عراق عده‌ای تاجرنما وارد شده بودند که اجناس قلابی ارائه کرده بودند و بخشی از بازار عراق از دست ما رفت و تجار ترکیه جای ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفتند. تلاش بسیج اصناف این است که با حضور همه سلیقه‌ها بتوانیم بازار صادراتی کشورهای همسایه مانند عراق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دست آوریم.
 
حسن‌پور تأکید کرد: بسیج هیچ نفع شخصی ندارد و کمک می‌کند زنجیره امین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل دهد. همچنین در زمینه تامین 7 کالای اساسی مانند مرغ، تخم مرغ، گوشت، برنج، شکر، روغن و لبنیات تلاش می‌کنیم به دولت کمک کنیم و با کمک اصناف این کالاها به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و این گونه نباشد که یک روز گوجه یا پیاز کمیاب شود.
 
مسئول بسیج اصناف اظهار داشت: بازرگانان امین در گذشته و حال این گونه عمل می‌کنند که کالاهایی که به نرخ قبلی خریداری کرده‌اند با همان نرخ به مردم می‌فروشند. البته سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حساب می‌کنند، اما در شرایط نوسان قیمت، کالای قدیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نرخ جدید نمی‌فروشند، گرچه الان وقتی اقتصاد بهم می‌ریزد، آثار اقتصاد کلان در بازار هم پیدا می‌شود.
 
وی همچنین در مورد نقش بسیج برای تولید کالاهای متناسب با حجاب گفت: واحدهای صنفی که محصولات مخالف حجاب ارائه می‌کنند، با کمک اتحادیه‌های صنفی در زمینه گرانفروشی یا انجام ناهنجاری‌های اجتماعی پلمب می‌شوند و ما فقط عضو هیات نظارت هستیم. پلمب واحدها حتما باید با مجوز اتحادیه انجام شود.
 
حسن‌پور اضافه کرد: با کار فرهنگی و همکاری اصناف، کشف حجاب متصدیان فروش در واحدهای صنفی به حداقل کاهش پیدا کرده، در این زمینه گفتگوهای فرهنگی زیادی داشتیم و حتی برای برخی اصناف کارشناس روان‌شناسی هم در نظر گرفتیم و توجیه شدند و متصدیان بی‌حجاب در این واحدها به حداقل‌ها کاهش یافته است.
 
مسئول بسیج اصناف در مورد مقابله با عرضه کالاهای قاچاق گفت: کالاها باید شناسه داشته باشند و با همکاری اصناف از عرضه کالاهای قاچاق جلوگیری می‌شود. البته در زمینه پوشاک، گاهی اصناف می‌گویند باید از مرز کنترل شود و گاهی گلایه می‌کنند که مرز به عنوان مبدأ رها شده، اما در بازار سخت‌گیری می‌شود و ما به عنوان بسیج اصناف در کنار ستاد مبارزه با قاچاق کالا کمک می‌کنیم تا این ناهنجاری‌ها برطرف شود.
 
 هفته بسیج اصناف از 29 مرداد ماه تا شنبه 4 شهریور ادامه دارد که در این هفته اقداماتی مانند رزمایش گردان سایبری،‌ نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، نشست‌های جهاد تبیین، نشست‌های فقه بازار، حتی عزاداری اصناف و بازاریان و تجلیل از فعالان اربعین و خانواده‌های موفق اصناف و برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج اصناف و معرفی شهید عراقی و شهید شاخص 1402 اصناف، حاج اسماعیل رضایی از برنامه‌های هفته بسیج اصناف اعلام شده است.
 
حسن‌پور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصناف در راهپیمایی اربعین هم در کنار مردم هستند و به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
وی گفت: بسیج اصناف گرچه از سال 58 به موازات سازمان بسیج در بازار شکل گرفته بود، اما از سال 87 به عنوان یک سازمان مستقل شروع به فعالیت کرد. اصناف و بازاریان در طول دفاع مقدس 11 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند.
 
مسئول بسیج اصناف اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس، بسیج و سپاه در خط مقدم بودند و اصناف به عنوان پشتیبان قرار داشتند، اما اکنون که جنگ همه‌جانبه اقتصادی در میان است، اصناف و بازاریان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و بسیج و سپاه به عنوان پشتیبان از آنها حمایت می‌کنند.
 

حسن‌پور از برگزاری رزمایش بسیج اصناف از جمعه این هفته تا هفته آینده گفت: در این زمینه 600 گروه جهادی خدماتی به مردم در شهرها و روستاها ارائه می‌کنند و اگر لوازم خانگی اقشار کم‌درآمد خراب شده باشد، برای آنها تعمیر می‌کنند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار