تنهاترین نهنگ قاتل جهان جان سپرد
کد خبر: ۲۸۸۸۱۶
تاریخ انتشار: 2023 August 20    -    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
لولیتا که به او توکیتا و توکی نیز می گفتند و زمانی تنهاترین نهنگ جهان لقب گرفته بود، تنها چند ماه پس از بازنشستگی، درست زمانی که قرار بود به اقیانوس بازگردد، در سن ۵۷ سالگی جان داد.
لولیتا که به او توکیتا و توکی نیز می گفتند و زمانی تنهاترین نهنگ جهان لقب گرفته بود، تنها چند ماه پس از بازنشستگی، درست زمانی که قرار بود به اقیانوس بازگردد، در سن ۵۷ سالگی جان داد.
 
آکواریوم میامی، جایی که این نهنگ قاتل (اورکا) در آنجا بیش از ۵۰ سال در اسارت زندگی کرد، روز جمعه مرگ او را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «علیرغم بهترین مراقبت های پزشکی ممکن، او بعدازظهر جمعه بر اثر بیماری کلیوی جان سپرد. آن افرادی که این افتخار را داشتتند که با او وقت بگذرانند، روح زیبای او را برای همیشه به یاد خواهند آورد.»
 
 
تنهاترین نهنگ قاتل جهان جان سپرد
 
در ماه مارس اعلام شد که توافقی بین The Dolphin Company که مالک این آکواریوم است و بنیاد Friends of Lolita برای بازگرداندن این نهنگ به آب های خانه اش در شمال غربی اقیانوس آرام به دست آمده است. آنها در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که برای انتقال لولیتا به آب‌های محل زندگی اش تلاش خواهند کرد. با این حال انتقال احتمالی او نیازمند مجوزهای ایالتی و فدرال بود. امری که در عمل می‌توانست این روند را ماه‌ها و حتی سال‌ها به تعویق بیاندازد.
 
کارشناسان و فعالان دوستدار حیوانات نگران، مدت‌ها بود که به شرایط لولیتا در اسارت اعتراض می کردند. از جمله نگرانی این افراد، محل زندگی کوچک این حیوان بود، که کوچک‌ترین محفظه در نوع خود برای نگهداری یک نهنگ در ایالات متحده بود.
 
 
کارشناسان، این آکواریوم را متهم کرده بودن که نیازهای حیوان را به خاطر پول نادیده می گیرند و او را مجبور می کند روزی چند بار برای تماشاگران اجرا کند و نگه داشتن او در مخزنی ۶ متری را مانند نگه داشتن او در سلول زندان می دانستند.
 
تنها ۱۰ سال پس از ورود لولیتا به این آکواریوم، نهنگ همراه او هوگو بر اثر آنوریسم ناشی از ضربه های مکرر سر درگذشت و عنوان تنهاترین نهنگ جهان را برای لولیتا به ارمغان آورد. این نهنگ پس از کورکی، اورکای نر ۵۸ ساله مجموعه دریایی سن‌دیه‌گو، دومین اورکا با بیشترین زمان اسارت بود و تا سال ۲۰۲۲ اجرا می کرد تا اینکه سرانجام پس از بیماری بازنشسته شد. به طور متوسط، اورکاها در اسارت فقط تا حدود ۴۵ سالگی زندگی می کنند.
 
این نهنگ اورکا در سال ۱۹۷۰، در چهار سالگی در سواحل واشنگتن صید شد و گمان می رود مادرش که اکنون تقریباً یک قرن سن دارد، هنوز در آن آب ها در حال شنا باشد. گرفتن اورکا در دهه ۱۹۷۰ قانونی بود، اما پس از یک سری اعتراضات به شکارچیانی که برای گرفتن اورکاها، به مادرانشان آسیب می زدند، آمریکا این صید آنها را ممنوع کرد.

 

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار