وحشت کاربران از نحوه ساخت ریمل!
کد خبر: ۲۸۸۶۶۱
تاریخ انتشار: 2023 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
 زنان هزاران سال است که مژه‌های خود را با ریمل تقویت می‌کنند. پیشینه استفاده از ریمل به سه هزار سال پیش از میلاد مسیح در مصر باستان باز می‌گردد.

 زنان هزاران سال است که مژه‌های خود را با ریمل تقویت می‌کنند. پیشینه استفاده از ریمل به سه هزار سال پیش از میلاد مسیح در مصر باستان باز می‌گردد. این مخلوط از عنصر بسیار شکننده، گدازه پذیر و بلوری آنتیموان چربی حیوانی و دوده ساخته شده بود و حتی مردان نیز از آن استفاده می‌کردند. این مخلوط سپس تا عصر ویکتوریا پیش رفت و سرانجام در سال ۱۹۱۷ میلادی زمانی که "یوجین ریمل" در لندن در بریتانیا اولین ریمل بسته بندی شده را ساخت به عنوان یک اختراع به ثبت رسید.

 

به نقل از دیلی میل، امروزه ریمل یکی از لوازم آرایشی روزمره قلمداد می‌شود و فرمول‌های مختلفی برای آن امتحان و آزمایش شده است. با این وجود، در حالی که بسیاری از زنان آرزوی داشتن یک روز بدون آن را ندارند تعداد اندکی از آنان می‌دانند که چگونه ساخته شده است. در ویدئویی کوتاه در یوتیوب درباره چگونگی ساخت ریمل زمانی که مواد تشکیل دهنده آن فاش شد بسیاری از دانستن این که چه چیزی در آن کوکتل شیمیایی وجود دارد شوکه شدند.

راوی ویدئویی در یوتیوب درباره مواد تشکیل دهنده ریمل می‌گوید: "ریمل شامل چهار ماده اصلی است: موم، آب، رنگدانه و چسباننده. با این وجود، علیرغم آن که فرمولاسیون آن بسته توسط هر سازنده متفاوت است و تغییر می‌کند تقریبا هر ریمل از یک فاز محلول در روغن و یک فاز محلول در آب تشکیل شده است".

 

وحشت کاربران از نحوه ساخت ریمل!

او می‌افزاید: "برای تهیه فاز روغن یک تکنسین چهار نوع مختلف موم از جمله موم کارنائوبا (سخت‌ترین موم طبیعی شناخته شده در جهان)، موم کاندلیلا (عموما مورد استفاده در مواد غذایی برای ایجاد لعاب)، موم زنبور عسل، و گلیسرول مونو استئارات (امولسیون یا پایدار کننده‌ای که به ترکیب مواد به خوبی کمک می‌کند) را با یکدیگر مخلوط می‌کند. سپس تکنسین ویتامین E مایع را اضافه می‌کند که مژه‌ها را حالت می‌دهد و بافت نرم و ابریشمی به ریمل می‌بخشد. سپس یک ترکیب شیمیایی به نام Pelemol D-۲۰۰۰ برای مقاوم شدن ریمل در برابر آب گنجانده شده است".

او می‌افزاید: "در مرحله مخلوط کردن چهار نوع مختلف موم و مواد شیمیایی این کار از طریق حرارت دادن صورت می‌گیرد و از آن تحت عنوان "فاز محلول در روغن" یاد می‌شود. پس از حرارت دادن است که موم شروع به ذوب شدن می‌کند و مواد با یکدیگر مخلوط می‌شوند. این ترکیب یک ژل نیمه مایع تولید می‌کند که مژه‌ها را با لایه‌ای براق می‌پوشاند. در حالی که این مرحله در حال انجام است تکنسین فاز محلول در آب را جداگانه آماده می‌کند.

این کار با گرم کردن آب سرد پیش از افزودن یک امولسیفایر انجام می‌شود. این کار فاز‌های آب و روغن را زمانی که بعدا با یکدیگر ترکیب می‌شوند به یکدیگر متصل می‌سازد. بدون وجود امولسیفایر روغن و مواد محلول در آب به طور طبیعی از هم جدا می‌شوند.

وحشت کاربران از نحوه ساخت ریمل!

برای سیاه شدن رنگ ریمل رنگدانه‌ای از اکسید آهن سیاه رنگی با درجه آرایشی و بهداشتی به آب داغ اضافه می‌شود. سپس تکنسین یک ترکیب آلی اضافه می‌کند تا به تعادل سطح pH لوازم آرایشی کمک کند و پودر آرایشی را برای ایجاد حس ابریشمی به آن اضافه می‌کند.

برای تکمیل فرمول جادویی تکنسین سپس این دو مخلوط را گرم کرده و با یکدیگر ترکیب می‌کند. پیش از آن که ریمل آماده بسته بندی شود باید مجموعه تست‌های کنترل کیفیت را پشت سر بگذارد. ابتدا از دستگاهی به نام ویسکومتر برای اندازه گیری ضخامت استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که محصول بیش از اندازه روان یا چسبناک نیست.

وحشت کاربران از نحوه ساخت ریمل!

پس از تمام این مراحل تکنسین‌ها شروع به بسته بندی محصول با ریختن مخلوط در دستگاه پرکننده می‌کنند که ریمل را به طور مداوم مخلوط کرده و آن را گرم نگه می‌دارد. این کار باری کسب اطمینان از مایع باقی ماندن و ژله‌ای نشدن مخلوط صورت می‌گیرد. در پایان زمانی که ریمل باید به یک ژل نیمه مایع تبدیل شود آماده بسته بندی و ارسال به فروشگاه‌های زیبایی در سراسر جهان می‌شود. در نهایت کارکنان با بستن درپوش پلاستیکی فرایند تهیه را به پایان می‌رسانند. در نهایت، بسته‌های حاوی ریمل را برچسب گذاری، مهر و موم و بسته بندی می‌شوند و آماده ورود به قفسه‌های فروشگاه‌های زیبایی در سراسر جهان هستند".

وحشت کاربران از نحوه ساخت ریمل!

ویدئوی ساخت ریمل با ۳۱۷ هزار بازدید چشمگیر طرفداران زیبایی را از روند پیچیده ساخت آن دچار شگفتی کرده است. یک کاربر در بخش نظرات نوشته است: "این یک سوپ شیمیایی جهنمی است"! یک کاربر دیگر به شوخی نوشته است: "من مطمئن هستم اکثر مایعات موجود در خودروی من در مقایسه با ریمل کم‌تر فرآوری شده و مصنوعی هستند".

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار