اخذ پول برای ثبت‌نام در مدارس صدای یک نماینده را درآورد
کد خبر: ۲۸۸۵۰۹
تاریخ انتشار: 2023 August 15    -    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: متاسفانه در طول سال های گذشته مدارس همواره شهریه دریافت کرده و اسم آن را نیز دریافت شهریه نمی‌گذارند و به عنوان کمک به مدرسه مطرح می‌کنند اما این به واقع دور زدن قانون است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در حال حاضر در بسیاری از مدارس الزاما برای ثبت نام منابعی اخذ می‌شود این در حالی است که قانون اساسی، آموزش و پرورش را رایگان کرده است. برخی از مدارس حتی بیش از یک میلیون تومان به صورت اجبار از خانواده‌ها منابع دریافت می‌کنند. مردم و خانواده‌هایی با بیش از ۲ الی ۳ فرزند نمی‌توانند این پول را پرداخت کنند چرا باید آموزش و پرورش این موضوع را اجبار کند؟

 
 

وی در ادامه اظهار کرد: چرا باید مبلغی را به عنوان ثبت نام از مردم اخذ کنند؟ چرا برخی مدارس به خانواده‌ها می‌گویند تا این مبلغ واریز نشود، ثبت نام انجام نخواهد شد. مدارس غیرانتفاعی نیز اعداد بیشتری را دریافت می‌کنند. این مسئله باید به صورت جد مورد پیگیری قرار گیرد.

 

حاجی دلیگانی گفت: از سوی دیگر فرزندان مردم گناه دارند و نمی‌دانند سال آینده کنکور و آزمون سراسری چگونه برگزار خواهد شد؟ لازم است  طرحی که مجلس در این حوزه آماده کرده است، در دستور صحن مجلس قرار گیرد.

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بازنشستگان در رنج زندگی می‌کنند و آن عدد پرداختی آنها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

به واقع فرزندان مردم گناه دارند و نمی‌دانند سال آینده کنکور و آزمون سراسری چگونه برگزار خواهد شد. بنابراین این طرح باید در دستور صحن قرار گرفته و در این بخش تعیین تکلیف شود.

عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی، بیان کرد: اخطار شما به وزیر آموزش و پرورش وارد است. متاسفانه در ۲۰ سال گذشته مدارس همواره شهریه دریافت کرده و همیشه این بحث صورت می‌گیرد و اسم آن را نیز دریافت شهریه نمی‌گذارند و به عنوان کمک به مدرسه مطرح می‌کنند. بسیاری از مدارس تا این کمک انجام نشود از ثبت نام فرزندان مردم جلوگیری می‌کنند و این به واقع دور زدن قانون است.

وی در ادامه تاکید کرد: انتظار داریم برای مناطق محروم و محرومین این مسئله را بردارند که اگر کسی می‌خواهد آزادانه کمک کند بتواند کمک کند.

مصری گفت: در بحث آزمون سراسری نیز عده‌ای در این بخش دیگر افسرده شده‌اند، آن هم جوانانی که عمری زحمت کشیده اند. بنده خواهش می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بخش پاسخگو باشد. طبق آخرین اطلاع اگر اقدام موثری صورت نگیرد باید در صحن علنی مجلس این موضوع مطرح شود. امیدواریم مجلس یک کار جدی در این بخش انجام دهد و این موضوع تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: موضوع همسان‌سازی بازنشستگان رعایت نشد و به ویژه ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده است. امیدواریم ان‌شاءالله این امور مورد توجه قرار گیرد البته ما تنگناهای دولت را قبول داریم اما امیدواریم در این بخش تصمیم گیری شود.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار