عجیب و نادرترین ماشین نظامی جهان در اوکراین!
کد خبر: ۲۸۸۲۲۳
تاریخ انتشار: 2023 August 13    -    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
در میدان جنگی که عملاً با وسایل جنگی عجیب و غریب و کمیاب پر شده است، BTM-۳ ممکن است عجیب‌ترین و نادرترین باشد. تانک نیست، خودروی زرهی پیاده نظام نیست، حتی یک خودروی مهندسی معمولی هم نیست!
در میدان جنگی که عملاً با وسایل جنگی عجیب و غریب و کمیاب پر شده است، BTM-۳ ممکن است عجیب‌ترین و نادرترین باشد. تانک نیست، خودروی زرهی پیاده نظام نیست، حتی یک خودروی مهندسی معمولی هم نیست!
 
BTM-۳ یک کار انجام می دهد؛ حفر سنگر. در BTM-۳ دو نفره ۳۷ تنی، شاسی یک تراکتور توپخانه سنگین AT-T با موتور دیزل، که خود بر اساس شاسی یک تانک T-۵۴ ساخته شده با یک بیل مکانیکی ویژه ترکیب شده است.
 
یک BTM-۳ می تواند یک خندق در عمق یک و نیم متر و عرض تقریبا یک متر با سرعت ۷۳۱متر در ساعت حفر کند، این سرعت برای حفاری بسیار سریع است. ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد، یکی از ۱۰ فروند BTM-۳ ارتش اوکراین را به تصویر می‌کشید که با سرعت در امتداد جاده‌ای خاکی در استان زاپروژیا در جنوب اوکراین حرکت می‌کند. زاپروژیا یکی از مکان‌های ضدحمله مورد انتظار اوکراین در سال ۲۰۲۳ است که از ۴ ژوئن فعالیت در آن آغاز شد.
 
سنگرها مشخص کننده جنگ ها بودند، روس ها برای کند کردن پیشروی اوکراینی ها خندق حفر کردند اکنون اوکراینی ها نیز خندق حفر می کنند تا دستاوردهای خود را تثبیت کنند. بدیهی است که BTM-۳، همراه با سنگرهای نظامی دیگر مانند BTM-۴ روسی و PZM-۳ اوکراینی، نقش اصلی را در آماده سازی این سنگرها در کنار بیل مکانیکی غیرنظامی ایفا کرده‌اند.
 
عجیب و نادرترین ماشین نظامی جهان در اوکراین!
 
این وسایل نقلیه نظامی سنگربرداری، در سراسر اتحاد جماهیر شوروی سابق بسیار رایج تر از غرب است. میتوان علت این موضوع را خاک و آب و هوا دانست. سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده در گزارشی در سال ۱۹۸۰ خاطرنشان کرد: «مهندسان و برنامه‌ریزان در اتحاد جماهیر شوروی به وضوح نیاز به کندن سنگرها در خاک‌های یخ زده را درک می‌کنند.»
 
هنگامی که یک تیپ روسی یا اوکراینی در حالت دفاعی باشد، حتی به طور موقت، به معنای واقعی کلمه در خاک فرو می‌رود.
 
پیمانکاران غیرنظامی بسیاری از کارها را انجام می دهند. اما برای یک ارتش گران و خطرناک است که غیرنظامیان را برای انجام وظایف سربازان استخدام کند. پیمانکارانی که برای روس‌ها کار می‌کردند، در اواخر سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳، بیل‌های مکانیکی و اپراتورهای زیادی را بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی از دست دادند که ارتش روسیه خودروهای پدافند هوایی را به جلو برد و به آنها مأموریت داد تا هنگام حفاری، پیمانکاران را اسکورت کنند.
 

ارتش روسیه تا جایی که امکان داشته باشد، سنگرهای خود را مستقر کرده است. اما فیلم کمی از آنها در حال عمل در خط مقدم وجود دارد. ویدئویی که اواخر سال گذشته میلادی در فضای مجازی منتشر شد، یک BTM-۳ در حال حفر خندق در استان لوهانسک در شرق اوکراین را نشان می‌دهد. در همین حین از سنگرهای استان زاپروژیا نیز استفاده می شد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار