از پرده اورسی چه می‌دانید؟
کد خبر: ۲۸۸۲۱۱
تاریخ انتشار: 2023 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
پرده اورسی که در ایران به این نام معروف است در کشور‌های دیگر با نام‌های پرده باند و پرده شانگریلا شناخته می‌شود. پرده‌های اورسی، ساختاری دارند که به شما اجازه می‌دهند، که در طول روز بتو انید پرده را در حالتی قرار دهید که شبکه‌های مستطیل شکل آن باز باشد تا نور به اندازه کافی وارد منزل شما شود.

از پرده اورسی چه می‌دانید؟ (بیتوته)

از پرده اورسی چه می‌دانید؟ (بیتوته)«تابناک با تو» - پرده اورسی در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با مدل‌ها و نحوه شستشو و ... پرده اورسی آشنا شوید.

پرده اورسی چیست؟

پرده اورسی که در ایران به این نام معروف است در کشور‌های دیگر با نام‌های پرده باند و پرده شانگریلا شناخته می‌شود. پرده‌های اورسی، ساختاری دارند که به شما اجازه می‌دهند، که در طول روز بتو انید پرده را در حالتی قرار دهید که شبکه‌های مستطیل شکل آن باز باشد تا نور به اندازه کافی وارد منزل شما شود. هنگام شب نیز قادر خواهید بود به واسطه همان زنجیر پرده را کاملا بسته تا جلوی دید به داخل را بگیرید.

در اصل ساختار مشبک این پرده ها، باعث می‌شود که بتوانید از آن‌ها در دکوراسیون محیط‌هایی که تلفیقی از معماری‌های سنتی و مدرن هستند، به بهترین شکل استفاده کنید. این زنجیر کنترلی می‌تواند در سمت راست یا چپ پرده بسته به انتخاب مشتری قرار گیرد. همچنین امکان موتور دار نمودن این محصول و کنترل آن با ریموت وجود دارد.

پرده شانگریلا یا پرده باند یکی از انواع پرده‌های مدرن است که به دلیل زیبایی و کارایی بالا، در این سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این پرده‌ها از چند نوار پارچه‌ای تشکیل شده اند که به صورت موازی به هم دوخته شده اند. نوار‌ها به یک ریل آلومینیومی متصل هستند و با استفاده از یک زنجیر یا کنترل دستی، می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد.

همچنین این پرده‌ها به دلیل حجمی که دارند، جذابیت و زیبایی ویژه‌ای به محیط و فضا اضافه می‌کنند. علاوه بر این ها، با توجه به ماهیت حرکت و مواد اولیه‌ای که در تولید آن‌ها استفاده شده است، شباهت بالایی به پرده‌های سیلوئیت داشته و صفحات افقی آن‌ها به موازات یکدیگر چیده می‌شوند.

از پرده اورسی باند می‌توان در اتاق خواب، آشپزخانه و مراکز اداری استفاده کرد. همچنین به جهت خاصیت سنتی که این پرده دارد قابلیت نصب در رستوران‌ها و مراکز تفریحی سنتی را دارد.

تفاوت پرده زبرا و پرده اورسی باند:

در اصل کاربرد هر دو نوع این پرده‌ها به یک شکل است و هر دو بالا و پایین می‌روند و قابلیت سایه روشن شدن دارند. اما عمده تفاوت آن دو را می‌توان در شکل ظاهر عنوان کرد. پرده زبرا به صورت دو لایه است و برای سایه و روشن شدن باید لایه‌ها روی هم قرار بگیرند. اما پرده اورسی، باند یا شانگریلا، تک لایه است و سایه روشن شدن آن با باز و بسته شدن شبکه‌های داخل آن انجام می‌شود.

از پرده اورسی چه می‌دانید؟ (بیتوته)


ویژگی‌های پرده اورسی:

• جنس این پرده پلی استر می‌باشد.

• قابلیت کنترل نور و پوشانندگی پرده به میزان دلخواه را دارد.

• شبکه‌هایی که در پشت پنجره‌ها نصب می‌شوند، از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.

• الیاف این پرده دارای خصوصیت آنتی استاتیک (ضد ذرات گرد و غبار و چربی) می‌باشد.

• الیاف آن دارای خصوصیت آنتی یو وی (محافظت رنگ در برابر اشعه خورشید) می‌باشد.

نحوه عملکرد پرده اورسی:

این پرده قابلیت نصب راحت بر سقف و دیوار را دارد و همچنین به سادگی قابل نصب می‌باشد، کنترل آن با زنجیر باشد و کنترل زنجیر به دلخواه شما در سمت راست یا چپ تعبیه خواهد شد. این پرده می‌تواند موتوردار گردیده و با ریموت کنترل شود.

از پرده اورسی چه می‌دانید؟ (بیتوته)


مزایا و قابلیت‌ها پرده ارسی:

• قابل شستشو بودن

• نصب سریع و آسان

• قابلیت نصب بر روی سقف و دیوار

• پرده اورسی دارای ظاهری ساده است که قابلیت هماهنگی با هر نوع دکوراسیون را دارد

• جلوگیری از اتلاف انرژی به دلیل ساختار مشبکی

• کیفیت درجه یک و دارای ۲ سال ضمانت قطعات

قیمت پرده اورسی:

فاکتور‌های متعددی می‌توانند در تعیین قیمت یک پرده مؤثر باشند؛ به همین دلیل نمی‌توان قیمتی قطعی و دقیق برای آن‌ها در نظر گرفت، اما به صورت کلی قیمت پرده‌ها بر حسب متر مربع محاسبه می‌شوند. قیمت پرده‌های اورسی می‌تواند تحت تأثیر فاکتور‌های مختلفی قرار بگیرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

– متراژ

– کیفیت ساخت

– دستی یا موتوردار بودن

– برند و شرکت سازنده

و…

از پرده اورسی چه می‌دانید؟ (بیتوته)


بهترین روش‌های شستن پرده اورسی چیست؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، پرده‌های اورسی شباهت بالایی به پره‌های زبرا دارند؛ به همین دلیل نحوه شستشوی آن‌ها نیز مشابه خواهد بود. برای شستشوی آن‌ها نیز می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که رایج‌ترین آن‌ها شامل:

روش اول: ایتدا با استفاده از جاروبرقی پرده‌ها را گردگیری کنید. سپس با استفاده از قدرت متوسط یک دستگاه بخارشو، پرده را بشویید. بخار آب می‌تواند قدرت تمیزکنندگی بالایی داشته و هرگونه آلودگی و لکه را از بین ببرد.

روش دوم: در این روش از شامپو فرش استفاده کنید؛ زیرا جنس پرده‌های اورسی از پلی استر است و شامپوفرش می‌تواند بدون آسیب رساندن، به خوبی آن را تمیز کند. در این روش ابتدا باید پرده‌ها را از قسمت نگهدارنده آن خارج کنید و بر روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس با استفاده از یک اسفنج نرم و شامپو فرش آن‌ها را بشویید؛ و بعد آبکشی کنید و در پایان آن را خشک کنید. پس از خشک کردن آن را دوباره در جای خود نصب کنید.

روش سوم: در این روش می‌توان از آب و مایع لباسشویی برای شستشوی پرده‌ها استفاده کنید و مراحل آن نیز مانند روش دوم است.

به صورت کلی اگر به صورت هفتگی نظافت پرده‌های اورسی رعایت شود، کمتر به شستشو نیاز پیدا می‌کنند؛ اما بهترین روش شستشوی آن‌ها در خانه، استفاده از بخارشو است. هرچند که بهترین و مطمئن‌ترین راه استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی و خشکشویی است.

در شستشوی پرده اورسی لازم است به نکات مختلفی مانند مطالعه بروشور پرده، آشنایی کامل با جنس آن، عدم استفاده از آب داغ، انتخاب مواد شوینده مناسب و … توجه ویژه داشته باشید.

از پرده اورسی چه می‌دانید؟ (بیتوته)

منبع: بیتوته

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار