چگونه رطوبت پوست را در گرمای تابستان حفظ کنیم؟
کد خبر: ۲۸۷۵۳۴
تاریخ انتشار: 2023 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
در تابستان نور خورشید تمام رطوبت موجود در پوست شما را جذب و آن را خشک و کدر می‌کند. به این ترتیب، مراقبت بیشتر از پوست خود در تابستان منجر به پوستی درخشان و سالم می‌شود....

چگونه رطوبت پوست را در گرمای تابستان حفظ کنیم؟

چگونه رطوبت پوست را در گرمای تابستان حفظ کنیم؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ در تابستان نور خورشید تمام رطوبت موجود در پوست شما را جذب و آن را خشک و کدر می‌کند. به این ترتیب، مراقبت بیشتر از پوست خود در تابستان منجر به پوستی درخشان و سالم می‌شود.

استفاده از مواد شیمیایی می‌تواند رطوبت طبیعی پوست شما را در نهایت از بین ببرد و در دراز مدت باعث ایجاد حساسیت، تیرگی، ایجاد رنگدانه و سایر مشکلات پوستی شود.


از سرم مرطوب کننده استفاده کنید

این روش نه تنها پوست شما را درخشان می‌کند، بلکه از آن در برابر اشعه های مضر فرابنفش و آلودگی محافظت می‌کند و پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد. سرم‌ها همچنین حاوی فواید ضد پیری هستند.

از یک مرطوب کننده ژلی سبک استفاده کنید

مرطوب کننده‌ها رکن اصلی هیدراته پوست به شمار می‌روند.  یک مرطوب کننده خوب کلید سلامت پوست است. برای تابستان، استفاده از مرطوب‌کننده سبک یا ژل‌دار مهم است. این مرطوب‌کننده‌ها چسبناک نیستند و روی پوست سنگینی نمی‌کنند. 

یک ضد آفتاب خوب بزنید

ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت و از آسیب‌های جدی پوست جلوگیری می‌کند. گرمای تابستان باعث می‌شود پوست چربی زیادی تولید کند، پس کرم ضد آفتاب با روکش مات انتخاب کنید تا پوست چرب به نظر نرسد. علاوه بر این، حتما یک ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا مانند SPF 50 یا SPF 60 انتخاب کنید.

از ماسک های مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید

 ماسکی را انتخاب کنید که حاوی موادی مانند آلوئه ورا، عسل، آووکادو یا خیار باشد، زیرا به عنوان مرطوب کننده پوست شناخته می‌شوند.برای بهترین نتیجه، یک یا دو بار در هفته از ماسک استفاده کنید.

چگونه رطوبت پوست را در گرمای تابستان حفظ کنیم؟

از اسپری صورت استفاده کنید

اسپری صورت بخش مهمی از مراقبت از پوست خشک است. اسپری غنی شده با آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی، به تغذیه عمیق پوست کدر کمک می‌کند و طراوت و درخشندگی آن را بازیابی می‌کند. در فرمولاسیون اسپری از مواد مرطوب‌کننده پوست مانند آب حرارتی، گلاب یا آب چشمه استفاده می‌شود. بنابراین اسپری کردن آن‌ها در حال حرکت می‌تواند به شما کمک کند تا سریعاً پوست خشک را جوان کنید. 

نوشیدن مقدار زیادی آب
نوشیدن آب کافی یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ رطوبت پوست است. مهم است که در طول روز هیدراته بمانید زیرا پوست خشک و پوسته پوسته شدن زمانی ایجاد می شود که بدن شما کم آب است. هر روز باید حداقل هشت لیوان آب بنوشید و همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

میوه و سبزیجات زیاد مصرف کنید

غذاهای غنی از آب مانند هندوانه، پرتقال، خیار و توت فرنگی می‌توانند به حفظ رطوبت پوست شما از درون کمک کنند. رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات به هیدراته نگه داشتن شما و بهبود پوست کمک می‌کند. بدن شما ممکن است در اثر افراط در خوردن قهوه کم‌آب شود، کهخوردن زیاد قهوه منجر به خشکی و کدر شدن پوست می‌شود. 

در نتیجه، مراقبت کمی بیشتر در طول فصل تابستان می تواند پوستی سالم و درخشان را در تمام طول سال تضمین کند. به دنبال مواد طبیعی در محصولات مراقبت از پوست خود باشید، مانند آلوئه ورا، عسل، روغن جوجوبا، کره شی و روغن نارگیل.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار