تکنیک خوابیدن به سبک هنرمند معروف
کد خبر: ۲۸۷۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 August 06    -    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
دالی روی صندلی تکیه میداد. یک بشقاب فلزی زیر دستش قرار می‌داد و در دستش کلیدی بود. همینکه خوابش سنگین می‌شد و...

تکنیک خوابیدن به سبک هنرمند معروف

تکنیک خوابیدن به سبک هنرمند معروفاختصاصی «تابناک با تو»؛ آدمهای مشهور اغلب عادت‌های عجیب و غریبی داشته‌اند. خواب آنها نیز از این عادتهای عجیب و غریب مستثنا نبود. ابراهام‌دی‌مواور ریاضیدان معروف روزی بیست ساعت می‌خوابید، با این وجود مجموعه شگفتی از افکار ریاضی شگفت‌انگیز را خلق کرد که هیچ طوری نمی‌شود آنها را زیر سؤال برد. بنا به گزارش‌های موجود، توماس‌ادیسون و نیکولا تسلا ابدا با خوابیدن رابطه خوبی نداشتند، در حالیکه مثلا جان‌لنو فقط چهار ساعت می‌خوابید یا لئوناردو داوینچی هر چهار ساعت پانزده دقیقه چرت می‌زد. اما سالوادر دالی روشی خاص و منحصر به فردی برای خوابیدن داشت!

دالی روی صندلی تکیه میداد. یک بشقاب فلزی زیر دستش قرار می‌داد و در دستش کلیدی بود. همینکه خوابش سنگین می‌شد و کلید از دستش لیز می‌خورد به صفحه‌ی فلزی برخورد می‌کرد و بر اثر این برخورد دالی از خواب بیدار می‌شد. دالی خوابیدن را باعث هدر رفتن وقت می‌دانست، ادیسون هم به خواب با این دیدگاه نگاه می‌کرد.

تکنیک خوابیدن به سبک هنرمند معروف

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ما به ساعات کافی خواب احتیاج داریم. این مشاهیر هم ژن‌هایش طوری بود که بدون خواب هم عملکرد خوبی داشتند. بنا به گزارش لایف‌ساینس، برخی از مردم به ساعت‌های خواب کمی نسبت به بقیه احتیاج دارند.

موش‌هایی که ژن جهش‌یافته دارند نسبت به موش‌های عادی ۱.۲ ساعت کمتر می‌خوابند. اما موشهایی که دو ژن جهش‌یافته دارند دو ساعت و نیم می‌خوابند. همان مطالعه نشان داد که موش‌هایی با ژن‌های جهش‌یافته بیشتر به دلیل کمبود خواب هوشیارتر از حالت عادی بودند.

به گزارش نیویورک تایمز، آزمایش انجام شده روی موش‌ها به انسانها تعلق ندارد. بعضی از ما می‌خواهند خود را گول بزنند که آری ما دارای نیروهای فوق‌العاده‌ای هستیم که می‌توانیم ساعت‌های طولانی بیدار بمانند. دینجس می‌گوید: «با این حال، اگرچه وسوسه انگیز است که فکر کنیم فقط می توانیم پنج ساعت بخوابیم، اما نمی‌توانیم. و اگر بتوانیم، تا چند روز می‌شود به این کار ادامه داد؟!» گروه مطالعه گزارش داد که ۴ تا ۶ ساعت، را روی آزمایش‌شوندگان آزمودند، آزمون نشان داد که عملکرد و تمرکز آنها پس از حدود ۱۴ روز شروع به ضعیف شدن کرد و در نتیجه افراد کم خواب نتوانستند نیازهای روزانه خود را با عملکرد بالا برآورده کنند.

تکنیک خوابیدن به سبک هنرمند معروف

این روزنامه ادامه داد: این ایده که باید هشت ساعت در روز بخوابیم، تقریبا یک ایده‌ی جدید است. جمعیت جهان به روش‌های مختلف و شگفت‌انگیزی می‌خوابند. برای مثال، میلیون‌ها کارگر چینی حدود یک ساعت بعد از ناهار پشت میز کار خود می‌خوابند و این امر در هند و اسپانیا نیز رایج است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جوادیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
1
9
الان اون بشقاب فلزیه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار