آخرین خبر از آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان
کد خبر: ۲۸۷۴۳۳
تاریخ انتشار: 2023 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
استاندار کردستان از مهار آتش در ۲ نقطه از جنگل‌های مریوان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا ساعات آینده آتش در نقطه باقی مانده نیز خاموش شود.

استاندار کردستان از مهار آتش در ۲ نقطه از جنگل‌های مریوان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا ساعات آینده آتش در نقطه باقی مانده نیز خاموش شود.

 
 
 

اسماعیل زارعی کوشا عصر جمعه با حضور در مریوان و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل پوشش گیاهی متراکم در مریوان، امسال برای چندمین بار است که شاهد آتش سوزی در این منطقه هستیم.

وی یادآور شد: از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه آتش در دو سه نقطه از جنگل‌های مریوان آغاز شد و گروه‌های تخصصی منابع طبیعی، مردم و تشکل‌های مردمی تلاش زیادی برای اطفاء حریق کردند.

استاندار کردستان با بیان اینکه تمام امکانات از ۱۰ شهرستان استان برای اطفای حریق در مریوان مستقر شده است، افزود: امروز قبل از ظهر تا حدود زیادی آتش مهار شده بود اما به دلیل وزش باد مجددا آتش سوزی آغاز شد. زارعی کوشا ادامه داد: در حال حاضر با وجود اینکه وجود اینکه بالگرد مستقر شده مرتب در حال انجام عملیات است، هنوز در یک نقطه شاهد آتش سوزی هستیم.

وی به پیگیری‌های مجدانه و رایزنی با وزیر کشور، رییس سازمان مدیریت بحران و منابع طبیعی کشور برای اطفا آتش اشاره کرد و گفت: تمام امکانات مورد نیاز، از جمله استفاده از یک تا دو بالگرد دیگر تامین می‌شود و امیدواریم موفق به اطفای حریق در یک نقطه باقی مانده شویم.

استاندار کردستان از عزم مردم و اعلام آمادگی آنان برای کمک به اطفای حریق تقدیر کرد و از نیروهای مردمی خواست همه کارها تحت مدیریت مدیریت بحران و دستگاه‌های شهرستان مریوان انجام شود.

قرار است عباسعلی نوبخت، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم برای بررسی آخرین وضعیت آتش سوزی در مریوان، امشب به این شهرستان سفر کند. مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار