شکایت جدید ایلان ماسک خبرساز شد!
کد خبر: ۲۸۷۱۴۰
تاریخ انتشار: 2023 August 02    -    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
 توییتر می‌گوید برای مقابله با دروغ‌گویی‌ها و دفاع از حق آزادی بیان کاربرانش، از مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال شکایت کرده است.

 توییتر می‌گوید برای مقابله با دروغ‌گویی‌ها و دفاع از حق آزادی بیان کاربرانش، از مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال شکایت کرده است.

 
شکایت جدید ایلان ماسک خبرساز شد!
 

صفحه رسمی توییتر که حالا ایکس نام دارد، در توییتی اعلام کرد که در جهت دفاع از آزادی بیان، از مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال (CCDH) شکایت کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که این مرکز مصرانه به ابراز اظهارات نادرست و گمراه‌کننده درباره این شبکه اجتماعی مشغول بوده است.

 

اکانت رسمی X در شبکه اجتماعی X امروز در پستی خبر داد که از مرکز CCDH به‌خاطر اظهارات نادرست درباره پلتفرم خود شکایت کرده است. ایکس یا همان توییتر سابق می‌گوید آزادی بیان یکی از ارکان اصلی جامعه جهانی است و اگر آن را از دست بدهیم، بازپس‌گرفتنش کار ساده‌ای نخواهد بود. درنتیجه آن‌ها برای محافظت از حقوق حدود نیم میلیارد کاربر خود این شکایت را ثبت کرده‌اند.

توییتر می‌گوید CCDH به‌دنبال ایجاد هراس علیه آن‌ها بوده است

توییتر در پستی در وب‌سایت خود توضیح داده است که CCDH مشغول برگزاری کارزاری برای ایجاد هراس علیه این شبکه اجتماعی بوده و قصد داشته خریداران تبلیغات را از همکاری با ایکس منصرف کند و از این طریق جلوی دسترسی مردم به آزادی بیان را بگیرد. ایکس مدعی است که این مرکز همچنین کاربران مخالف خود را هدف حملات هماهنگ قرار داده بود تا آن‌ها را مجبور به ترک این پلتفرم کند. ایکس ضمن رد تمامی ادعاهای CCDH، می‌گوید این مرکز عامل جلوگیری از آزادی بیان بوده است.

شکایت جدید ایلان ماسک خبرساز شد!

مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال پیش‌تر در مطلبی مدعی شد که توییتر نتوانسته است با ۹۹ درصد از توییت‌های نفرت‌آمیز مشترکان سرویس بلو مقابله کند. «الکس اسپیرو»، وکیل ایلان ماسک، پیش‌تر در یک نامه حقوقی تهدیدآمیز که برای مدیرعامل CCDH ارسال کرده بود، روش تحقیق این مرکز را زیر سؤال برده و CCDH را به دریافت پول از رقبای ایکس و نهادهای دولتی متهم کرده بود.

این مرکز البته با رد ادعاهای وکیل ایلان ماسک می‌گوید با توجه به انتشار تحقیقات مشابه درباره پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک، اینستاگرام و تیک‌تاک، ادعای دریافت پول از رقبای توییتر به‌هیچ‌عنوان منطقی نیست.

دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار