تصویری که هومن خلعتبری از خودش منتشر کرد
کد خبر: ۲۸۷۱۳۵
تاریخ انتشار: 2023 August 04    -    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
 هومن خلعتبری، رهبر ارکستر ۵۴ ساله تصویری تازه از خودش را در اینستاگرام منتشر کرد. 
 هومن خلعتبری، رهبر ارکستر ۵۴ ساله تصویری تازه از خودش را در اینستاگرام منتشر کرد. 
 
تصویری که هومن خلعتبری از خودش منتشر کرد
 
خلعتبری در طی دوران تحصیلات دانشگاهی، ردیف و دستگاه‌های موسیقی ایرانی را زیر نظر مهربانو توفیق (سه‌تار) و دروس موسیقی جهانی (کلاسیک) را زیر نظر افراد دیگر، همچون شریف لطفی، هوشنگ کامکار، امیراشرف آریانپور و کامبیز روشن روان آموخت و در سال ۱۳۷۵ از دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران فارغ‌التحصیل شد.
 
او طی سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۵ پیانیست ارکستر سمفونیک تهران، دستیار گرگین موسسیان درگروه کر ارکستر سمفونیک تهران، پیانیست ارکستر و گروه کر فرهنگسرای بهمن زیر نظر مهدی شمس نیکنام و آسیستان توماس کریستین داوید در ارکستر فیلارمونیک جوانان انستیتوی فرهنگی اتریش در تهران بود.
 
هومن خلعتبری در سال ۱۳۷۵ برای ادامه تحصیلات دانشگاهی خود عازم اتریش شد و در دانشگاه هنر و موسیقی شهر گراتس، رهبری کر را زیر نظر Rupert Huber و Johannes Prinz رهبری ارکستر را با A. Tamayou, R. Armanian و Martin Sighard و اصول رهبری اپرا را نزد Wolfgan Bozic و G. Fruhman آموزش دید و تحصیلات خود را در دو رشتهٔ رهبری کر و رهبری ارکستر؛ با درجه عالی به پایان رسانید.
 
هومن خلعتبری در کنار رهبری اپرا و کنسرت با ارکستر فیلارمونیک ماریبور، ارکستر دو له سیتهٔ پاریس، ارکستر فیلارمونیک برنو چک، ارکستر ماوارین چک، ارکستر بوهوسلاو مارتینوی زلین و ارکستر فیلارمونیک زومبتای مجارستان، به عنوان تک نواز پیانو نیز در اروپا، ایالات متحده، کانادا و آسیا شرکت جسته‌است.
 
او به دلیل علاقهٔ ویژهٔ به موسیقی مدرن و معرّفی آن، به اجرای آثار آهنگسازان معاصر و جوان پرداخته و شمار زیادی از آثار آهنگسازان معاصر برای نخستین بار با اجرا ی وی ضبط و آرشیو شده‌است.
 

هومن خلعتبری به عنوان نوازنده پیانو با خوانندگانی نظیر: پری زنگنه، گوگوش، سروش ایزدی، نسرین عسگری، شیرین عسگری، نسرین حُبّی، سارا حمیدی و همچنین حسین سرشار، احمد پارسی، رشید وطن دوست، اسفندیار قره باغی و رامتین قضوی بر روی صحنه، اجرا و همکاری داشته‌است.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار