بحث داغ خوردن یا نخوردن گوشت سگ در کره جنوبی
کد خبر: ۲۸۶۹۸۵
تاریخ انتشار: 2023 July 31    -    ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
 بحث خوردن یا نخوردن گوشت سگ در کره جنوبی در سال های اخیر به موضوعی جنجال برانگیز تبدیل شده است.

 بحث خوردن یا نخوردن گوشت سگ در کره جنوبی در سال های اخیر به موضوعی جنجال برانگیز تبدیل شده است.

 
 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وقتی "کیم جونگ کیل" در مزرعه پرورش سگ خود به قفس های زنگ زده حیوانات بزرگ و مو کوتاه نزدیک می شود، سگ ها پارس می کنند و خیره می شوند. کیم دری را باز می کند و گردن و سینه یک سگ را نوازش می کند."

 

کیم می‌گوید که به مزرعه پرورش گوشت سگ خود که ۲۷ سال از خانواده‌اش حمایت می‌کرده افتخار می‌کند، اما از تلاش‌های رو به رشد سیاستمداران و فعالان حقوق حیوانات برای غیرقانونی کردن این تجارت که او آن را به فرزندانش می‌سپارد، ناراحت است.

بحث داغ خوردن یا نخوردن گوشت سگ در کره جنوبی

کیم ۵۷ ساله در مصاحبه ای در مزرعه خود در شهر "پیونگ تاک" در جنوب شهر سئول (پایتخت) در این باره می گوید:" این چیزی بیش از احساس بد است. من کاملا با این اقدامات مخالفم و ما تمام امکانات خود را برای مقاومت در برابر آن بسیج خواهیم کرد."

"کیم جونگ کیل" ۵۷ ساله صاحب یک مزرعه پرورش گوشت سگ با ظرفیت ۷ هزار سگ در جنوب شهر سئول/ عکس:آسوشیتدپرس

مصرف گوشت سگ در شبه جزیره کره قرن ها قدمت دارد و مدت هاست که به عنوان منبعی برای استقامت در روزهای گرم تابستان تلقی می شود. مصرف گوشت این حیوان در کره جنوبی نه به صراحت ممنوع و نه قانونی شده است، اما طی سال های اخیر افراد بیشتری خواهان ممنوعیت آن هستند.

این مخالفت ها بیشتر به دلیل افزایش آگاهی عمومی در مورد حقوق حیوانات و نگرانی در مورد وجهه بین المللی کره جنوبی است.

کمپین (کارزار) ضد گوشت سگ اخیرا و زمانی که بانوی اول کشور حمایت خود را از ممنوعیت مصرف آن اعلام کرد و دو قانونگذار لایحه هایی برای حذف تجارت گوشت سگ ارائه کردند، رونق زیادی گرفته است.

"هان جئونگ آئه" یک قانونگذار مخالف مصرف گوشت سگ که ماه گذشته طرحی را برای غیرقانونی کردن صنعت گوشت سگ ارائه کرد، در این باره گفت: " خارجی ها فکر می کنند کره جنوبی یک نیروگاه فرهنگی است. اما هرچه فرهنگ  کره جایگاه بین‌المللی خود را افزایش دهد، خارجی‌ها شوک بزرگ‌تری را نسبت به مصرف گوشت سگ ما تجربه می‌کنند."

چشم انداز تصویب قانون ضد گوشت سگ به دلیل اعتراضات کشاورزان، صاحبان رستوران ها و سایر دست اندرکاران صنعت گوشت سگ نامشخص است. نظرسنجی ها نشان می دهد که از هر 3 شهروند کره جنوبی یک نفر با چنین ممنوعیتی مخالف است، اگرچه بیشتر مردم دیگر گوشت سگ نمی خورند.

سگ ها در چین، ویتنام، اندونزی، کره شمالی و برخی از کشورهای آفریقایی از جمله غنا، کامرون، کنگو و نیجریه نیز خورده می شوند.

صنعت گوشت سگ کره جنوبی به دلیل شهرت این کشور به عنوان یک دموکراسی ثروتمند و فوق مدرن توجه بین المللی بیشتری را به خود جلب می کند. این کشور همچنین تنها کشوری است که مزارع بزرگ در مقیاس صنعتی دارد. به گفته انجمن پرورش دهندگان سگ، اکثر مزارع در کره جنوبی بیش از 500 سگ دارند.

در طی بازدید اخیر، مزرعه کیم، یکی از بزرگترین مزرعه های کشور با 7 هزار سگ، نسبتا تمیز به نظر می رسید اما بوی بدی در برخی مناطق وجود داشت.

همه سگ ها در قفس های مرتفع نگهداری می شوند و با ضایعات غذا و مرغ آسیاب شده تغذیه می شوند. آنها به ندرت برای ورزش آزاد می شوند و معمولا یک سال پس از تولد برای مصرف گوشت شان فروخته می شوند.

بحث داغ خوردن یا نخوردن گوشت سگ در کره جنوبی

کیم گفت که دو نفر از فرزندانش، 29 و 31 ساله، مزرعه را با او اداره می کنند و این تجارت بسیار خوب پیش می رود. او گفت سگ هایی که برای گوشت آنها پرورش داده می شوند با حیوانات خانگی متفاوت هستند، ایده ای که با مخالفت فعالان مواجه شده است.

اکنون یافتن رستوران های گوشت سگ در مرکز شهر شلوغ سئول دشوار است، اگرچه بسیاری از رستوران های حومه شهر چنین گوشتی را منوی غذایی خود دارند.

"یون چو وول" 77 ساله، صاحب یک رستوران گوشت سگ در بازار سنتی کیونگدونگ سئول گفت:" من فقط یک سوم پولی را که قبلا به دست می آوردم به دست می آورم. جوانان اینجا نمی آیند. فقط افراد مسن بیمار برای ناهار می‌آیند. من به مشتریان مسن خود می گویم که بیایند و غذای من را قبل از ممنوعیت بیشتر بخورند."

کشاورزان همچنین با نظارت گسترده مقامات و افکار عمومی منفی فزاینده روبرو هستند. آنها شکایت دارند که مقامات در پاسخ به شکایات فعالان و شهروندان در مورد حیوان آزاری و سایر تخلفات، بارها به بهانه های مختلف از مزارع پرورش سگ آنها بازدید می کنند.

کیم گفت که بیش از 90 دادخواست از این قبیل علیه مزرعه او طی یک دوره چهار ماهه اخیر ثبت شده است.

"سون وون هاک" دبیر کل انجمن پرورش دهندگان سگ، گفت که بسیاری از مزارع در سال های اخیر به دلیل کاهش قیمت گوشت سگ و تقاضای ضعیف تر از بین رفته اند.

از نظر او این نتیجه کمپین‌های فعالان و گزارش‌های ناعادلانه رسانه‌ای است که تنها بر مزارع با استاندارد پایین‌تر تمرکز می‌کنند. با این حال، برخی از ناظران می گویند که مصرف گوشت سگ در حال حاضر کاهش یافته است و افراد جوان تر از آن دوری می کنند.

سون وون هاک در این باره می گوید: "صادقانه بگویم، من می خواهم فردا شغلم را رها کنم. ما نمی‌توانیم با اطمینان به فرزندانمان بگوییم که داریم سگ بزرگ می‌کنیم. وقتی دوستانم با من تماس گرفتند، گفتند: هی، آیا هنوز یک مزرعه گوشت سگ را اداره می‌کنی؟ غیرقانونی نیست؟"

تعداد مزارع در سرتاسر کره جنوبی نسبت به چند سال قبل به نصف کاهش یافته و به حدود 3 تا 4 هزار مزرعه رسیده است و سالانه حدود 700 هزار تا 1 میلیون سگ ذبح می شوند که به گفته پرورش دهندگان این رقم در 10 تا 20 سال پیش چندین میلیون سگ در سال بود.

اما برخی از فعالان استدلال می‌کنند که برآوردهای کشاورزان عامدانه اغراق‌آمیز است تا ثابت کنند که صنعت آنها بسیار بزرگ تر از آن است که بشود به راحتی و بدون هزینه خط قرمز روی آن کشید.

در اواخر سال 2021، دولت کره جنوبی به پیشنهاد "مون جائه این" رئیس جمهور وقت - که یک دوستدار حیوانات خانگی است - یک کارگروه دولتی-غیر نظامی را راه اندازی کرد تا گوشت سگ را غیرقانونی اعلام کند.

تجمعات اعتراضی مخالفان مصرف گوشت سگ در شهر سئول کره جنوبی/ آسوشیتدپرس

بحث داغ خوردن یا نخوردن گوشت سگ در کره جنوبی

این کمیته که اعضای آن شامل کشاورزان و فعالان حقوق حیوانات است، تاکنون بیش از 20 بار تشکیل جلسه داده اما ظاهرا به دلیل اختلاف بر سر مسائل مربوط به غرامت کشاورزان، به هیچ توافقی نرسیده است.

مقامات کشاورزی از افشای این بحث ها در جلسات غیرعلنی خودداری کردند. آنها گفتند که دولت می خواهد بر اساس اجماع عمومی به عدم مصرف گوشت سگ به این صنعت پایان دهد.

در ماه آوریل امسال "کیم کئون هی"  بانوی اول و همسر رئیس جمهوری فعلی، (یون سوک یول) در نشستی با فعالان حقوق حیوانات گفت که امیدوار است مصرف گوشت سگ پایان یابد اما کشاورزان پس از این سخنان او با تجمعات و شکایات رسمی علیه بانوی اول برای آسیب رساندن به معیشت آنها، پاسخ دادند.

هان، یکی از دو قانونگذار ارایه دهنده طرح ممنوعیت مصرف گوشت سگ، گفت که او شخصیت‌های با نفوذی را که علیه مصرف گوشت سگ صحبت می‌کنند، "بسیار مثبت ارزیابی می‌کند."

هان گفت که لایحه او برای کشاورزانی که موافقت می کنند مزارع خود را تعطیل کنند، برنامه های حمایتی ارائه می دهد. او گفت که آنها مستحق دریافت تسهیلات مالی، آموزش حرفه ای، کمک به کار و سایر مزایا برای برچیدن مزارع خود خواهند بود.

"جو یئونگ بونگ" یکی از مقامات انجمن کشاورزان، گفت که کشاورزان می‌خواهند حدود 20 سال دیگر کارشان را ادامه دهند تا افراد مسن به عنوان مشتریان اصلی آنها بمیرند و اجازه دهند صنعت به طور طبیعی از بین برود. ناظران می گویند اکثر کشاورزان نیز در دهه 60 تا 70 زندگی خود هستند.

"بورامی سئو" مدیر دفتر کره جنوبی " جامعه انسانی بین المللی" (یک نهاد حقوق حیوانات)، گفت که با ادامه کشتار میلیون ها سگ برای چنین دوره طولانی مخالف است. سئو گفت: "اجازه دادن این ظلم بی‌صدا به (سگ‌ها) در کره جنوبی منطقی نیست."

بحث داغ خوردن یا نخوردن گوشت سگ در کره جنوبی

"چئون جین کیونگ" رئیس مدافعان حقوق حیوانات کره در سئول نیز گفت: "(مصرف گوشت سگ) بیش از حد غیرمعمول است، این کار ظلم به حیوانات است و مانع رشد ملی ما می شود."

عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار